Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Syndroom van Horner
Moderator: moderatorteam
-
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Syndroom van Horner
Ik heb een Golden Retriever van 9. Sinds afgelopen vrijdag is hij gediagnosticeerd met het syndroom van Horner. Hij heeft hier oogdruppels voor gekregen wat een paar uur werkt. Maar sinds hij dit heeft, heeft hij ook last van reverse sneezing. Dit heeft hij 2 jaar geleden ook al een paar keer gehad en is vanzelf overgegaan en duurde ook niet lang. Maar nu is het constant de hele dag door.. heeft iemand hier ervaring mee? Sowieso met horner?
Groetjes Tanya
Groetjes Tanya
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Re: Syndroom van Horner
Ik kan je niet helpen aan ervaringen.
Ik heb de uitleg erover gelezen [url]https://www.dierenkliniekkenaupark.nl/h ... ij-de-hond[/ur]
Het zou o.a. kunnen ontstaan door een middenoorontsteking?
Er zijn nog andere mogelijke oorzaken.
Hoe heeft de DA de diagnose gesteld?
Reverse sneezing lijkt er geen verband mee te hebben, al zou misschien het druppelen van het oog wat irritatie achter in de keel kunnen veroorzaken.
Maar dat is een dikke gok van mij
Ik heb de uitleg erover gelezen [url]https://www.dierenkliniekkenaupark.nl/h ... ij-de-hond[/ur]
Het zou o.a. kunnen ontstaan door een middenoorontsteking?
Er zijn nog andere mogelijke oorzaken.
Hoe heeft de DA de diagnose gesteld?
Reverse sneezing lijkt er geen verband mee te hebben, al zou misschien het druppelen van het oog wat irritatie achter in de keel kunnen veroorzaken.
Maar dat is een dikke gok van mij

-
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Bedankt voor je reactie.
Nou ik zag het donderdagmiddag ineens toen ik thuis kwam. Oog was rood dus dacht eerst aan een oogontsteking maar ik zag geen pus. En toen had ie z’n 1e aanval van reverse sneezing die avond. De volgende ochtend zat ik dat z’n hele oog weggetrokken was naar boven en dat alles hing. Zijn oren zagen er goed uit volgens de dierenarts en hij trekt ook nooit aan de riem (vroeg ze ook). Die oogdruppels werken ook steeds iets minder lang. Vrijdag werkte het 4 a 5 uur, gisteren 3 uur en vandaag 2 uurtjes. En hij is ontzettend afwezig, slaapt nog meer en sjokt buiten achter je aan.. heel anders wat ik qua ervaringen tot nu toe heb kunnen lezen.
Nou ik zag het donderdagmiddag ineens toen ik thuis kwam. Oog was rood dus dacht eerst aan een oogontsteking maar ik zag geen pus. En toen had ie z’n 1e aanval van reverse sneezing die avond. De volgende ochtend zat ik dat z’n hele oog weggetrokken was naar boven en dat alles hing. Zijn oren zagen er goed uit volgens de dierenarts en hij trekt ook nooit aan de riem (vroeg ze ook). Die oogdruppels werken ook steeds iets minder lang. Vrijdag werkte het 4 a 5 uur, gisteren 3 uur en vandaag 2 uurtjes. En hij is ontzettend afwezig, slaapt nog meer en sjokt buiten achter je aan.. heel anders wat ik qua ervaringen tot nu toe heb kunnen lezen.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
Oei ik hoop dat iemand meer info voor je heeft, hopelijk stop dat reverse sneezing
- ranetje
- Zeer actief
Ik denk dat het goed is om weer contact op te nemen met de DA.
Dit gaat niet helemaal zoals gebruikelijk is vermoed ik?
Dit gaat niet helemaal zoals gebruikelijk is vermoed ik?
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- ranetje
- Zeer actief
Goed om te controleren