Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Niet te bevatten dit, maar onze Aar is dood.
Wij beseffen het nog niet en snappen er zelf werkelijk helemaal niks van.
Maar een half uurtje geleden is onze Aar zomaar ineens overleden.
Was totaal niks aan de hand, gewoon zijn vrolijke en maffe zichzelf.
Hij was met een kussen op de grond aan het gooien, zoals hij vaak doet, om er vervolgens zijn hoofd op te leggen om heerlijk te gaan slapen, net zoals vanavond.
Op een gegeven moment slaakte hij wat rare kreetjes, zoals honden vaker doen als ze dromen.
Maar op de een of andere manier vond Ria het gek omdat tijdens dromen zijn poten dan ook bewegen.
Ze ging aan hem voelen en hij was er gewoon niet meer.
Dit voelt zo ontzettend raar en onwerkelijk.
Jemig Thom wat een afschuwelijke ervaring
Hoe kan dat nou?
Hartstilstand?
Wat erg voor jullie.
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Wat erg he, zo plotseling, heel veel sterkte
We hadden ongeveer hetzelfde met onze buster. Zeer waarschijnlijk had hij een hartstilstand. Die was ook zo snel weg.
Heel onwerkelijk in het begin.
Achteraf konden wij er vrede mee hebben. Een snelle dood en geen aftakeling of ziektebed.
Hopelijk kunnen jullie er straks ook zo op terugkijken.
Sta ik in de keuken om het gebruikelijke plakje leverworst voor Aar te pakken. Normaal staat hij al eerder in de keuken dan ik, dus ik roep hem en ineens dringt het weer tot me door...
En weer in tranen natuurlijk.
thom schreef: ↑20 mar 2023 17:31
Sta ik in de keuken om het gebruikelijke plakje leverworst voor Aar te pakken. Normaal staat hij al eerder in de keuken dan ik, dus ik roep hem en ineens dringt het weer tot me door...
En weer in tranen natuurlijk.
Gelukkig is Ria over zo'n 1.5 uur thuis. Gisteren kwamen er nog best veel mensen even binnenlopen, maar vandaag echt vanaf 8.15 uur helemaal alleen thuis, in een leeg en oorverdovend stil huis, dat viel nog niet mee zeg. Merk dat ik nog steeds tegen Aar praat zoals ik dat altijd al deed, heel even vond ik dat raar. Maar heb besloten, laat maar gaan, het is niet raar, maar moet vanzelf slijten.
Blijf maar gewoon tegen Aar praten.
Hij hoort je vast wel.
Aar zijn dood verwerken zal nog wel even gaan duren hoor, als je weet dat je dier ziek is, dan weet je op een gegeven moment ook dat het einde dichterbij komt, niet dat je dan minder verdrietig bent, maar je hebt je er een beetje op voor kunnen bereiden.
Al zijn knuffels en speelgoed liggen nog her en der door het huis waar Aar ze zaterdag heeft achtergelaten. We kunnen ons er nog niet toe zetten om dat al weg te halen, dus laat maar liggen. Het enige wat we gedaan hebben is zijn water en etensbak afgewassen en verder nog niks.
De hele avond avond heeft hij lopen spelen en racen door het huis, kwam af en toe even een knuffel halen en dan weer door...
Rond 23.30 uur was hij het waarschijnlijk zat, er lag altijd een (sier)kussen op de grond, want meneer wilde als hij op de grond lag wel iets onder zijn koppie, daar ging hij dan eerst mee gooien voordat hij zijn koppie op het kussen legde. Precies zo zaterdagavond. Legde zijn hoofd op het kussen, enkele minuten laten begon hij geluidjes te maken alsof hij lag te dromen, ook niks vreemds aan, maar deze keer toch wel, want dit was het allerlaatste geluid wat hij gaf, daarna was hij dood. Zomaar ineens dood, niet te bevatten toch ??
De dierenambulance was er een dik uur later om hem op te halen en weg te brengen naar het crematorium, de meneer van de dierenambulance vroeg of we hem wilden laten onderzoeken. Op dat moment zaten we zo in onze emotie, bijna paniek, dat we dat beslist niet wilden.
Zondag hebben we het er samen we heel uitgebreid over gehad, uiteindelijk besloten om geen onderzoek te laten doen, dan weet je misschien de doodsoorzaak, maar je krijgt Aar er natuurlijk niet mee terug.
Gisteren contact gehad met de dierenarts en ons verhaal gedaan, ze was helemaal verbaasd en ook best wel erg geschrokken, van oktober t/m december had ze Aar natuurlijk best wel vaak gezien en onderzocht vanwege die rare bult/verdikking in zijn lies.
Zij was er haast wel van overtuigd dat het een hartstilstand moet zijn geweest, vanwege ons verhaal en dan vooral de snelheid.
Ze zei ook dat het voor Aar een prachtige stille dood moet zijn geweest, maar begreep onze gevoelens ook volkomen. Zijn dood is gewoon zo'n 6 jaar te vroeg gekomen.
Ik snap jullie volkomen hoor.
Het is eigenlijk wel heel erg waarschijnlijk dat Arie een hartstilstand heeft gehad.
Maar juist door zijn gewone jolige gedrag vlak daarvoor is het moeilijk te verteren