Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Clubcompetitie GG1

Moderator: moderatorteam

cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 3
Contacteer:

Clubcompetitie GG1

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Vanochtend was dus de clubcompetitie van de GG1. Er waren niet veel mensen, maar 10 volgens mij. Een herder die al in de GG2 (of GG3) zit, en verder allemaal GG1 honden ;)
Kiera en ik dus de enigen die net uit de C komen, dus ben eigenlijk wel trots op haar ;)

Eerst voor- en achterlangs. Ik merkte aan Kiera dat ze ff van slag was doordat het een hele nieuwe groep was, ze volgde dus niet supermooi maarja.
Daarna staan & betasten en gebit tonen. Dat ging goed :D Voor het staan heb ik nog wel dat ik haar met mijn hand leid, dat moet ik nog afleren, maar ze doet het nog maar pas goed, dus langzaam afbouwen ;)
Daarna af & blijf, baas uit zicht. Normaal trainen we op een ander gedeelte van het veld, dan sta ik achter de container, nu moesten we dus achter de kantine staan. Maar ze bleef netjes liggen :D Toen ik naast haar ging staan zag ik haar twijfelen of ze nou moest gaan zitten of blijven liggen, en ze koos voor het laatste :D!
Daarna moest alleen nummer 1 blijven staan, wij waren dus nummer 4.
Een paar keer in het carré gaan staan, vond dat wel een goede oefening voor Kiera ;)
Na een tijdje merkte ik aan Kiera (toen ik op het terras zat) dat ze haarzelf niet meer was, ze was heel gespannen. Ik zat naast een hond die haar een keer aan snauw heeft gegeven, misschien lag het daar aan, want die wou de hele tijd naar Kiera toe. De volgende keer moet ik daar dus ff aan denken. En tegenover mij zat een hond die ook steeds naar andere honden aan het snauwen was.
Ik dus ff met haar ff klieren, maar ik kreeg haar niet ontspannen :(
We waren dus aan de beurt, en ik wist dus dat het niet super zou gaan :w Het volgen aangelijnd ging wel goed, niet zo goed als anders, maar wel goed genoeg (volgens mij hadden we alle punten daarvoor)
Los volgen ging fout, eerst ging het goed, maar daarna werd ze weer heel erg gespannen (ik weet echt niet waardoor dat kwam :w) Ik ben met los volgen niet anders dan met vast volgen volgens mij :w
Maarja, ze volgde dus niet, ze liep 5 meter achter me, en ze had ook regelmatig zoiets van "ik wil hier weg" (dat zag ik aan de manier van lopen en kijken van haar) Maarja, toen dus de carré. Had ik dus niet zo'n geluk, want die zwarte herder die steeds aan het snauwen was stond erin, en die Groenendaeler die haar al eens had gesnauwd, en volgens mij ook een Border die steeds aan het blaffen was. Daar moet je hond tegen kunnen, maar Kiera kan dat dus niet. Ze wou eerst niet meelopen, daarna liep ze een stuk achter me wel mee, maar met een hele grote boog om de andere honden heen. Ze was echt bang :( Ik zit me nu echt af te vragen wat ik daar nu mee moet :( Normaal is het nooit zo, ze is weleens bang, maar niet extreem, en niet voor heel veel andere honden (niet op de kc in ieder geval)
Maarja, voor het los volgen hadden we dan ook terecht een 0.
Plaatssturen ging wel goed. Ze ging direct liggen toen ik dat zei, en kwam ook goed voor :D Aan de voet maakte ik een handgebaar zei Andre (die was de keurmeester) maarja, dat doe ik altijd, ze kent "aan de voet" niet zo goed meer (mijn schuld)
Apporteren ging niet super, ze begon een beetje te klieren :W (dat was dus direct na het losvolgen)

We hadden in totaal 161 punten (je moet 165 hebben) maar ik was sowieso al gezakt dan op het los volgen. Ben wel blij met het aantal punten (er waren 2 honden die minder hadden) maar niet met hoe het ging. Het ging dus absoluut niet goed :( Maar met alles voordat ze zo bang werd ben ik wel blij ;)
Afbeelding
EvitaP
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EvitaP »

Naja tch leuk gedaan. En volgende keer proberen rekening mee te houden naast wie je haar legt. ;)
Voor de rest plezier gehad?? :-D
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Leuk dat het toch een beetje goed is gegaan. Ik doe zelf niet snel aan zo'n dingen mee omdat ik weet dat ik toch teleurgesteld ben dan. Ik vind het niet leuk om aan iets mee te doen als ik weet dat mijn hond het niet kan.

Maar ik weet dat niet iedereen zo denkt :mrgreen: .
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
cindy1986
Zeer actief
Contacteer:

EvitaP schreef:Naja tch leuk gedaan. En volgende keer proberen rekening mee te houden naast wie je haar legt. ;)
Voor de rest plezier gehad?? :-D
Ja, daar ga ik de volgende keer rekening mee houden ;)
Ja, het was verder wel gezellig ;) Maar toch niet de mensen waar ik het meeste mee omga op de club. Op zaterdagochtend met trainen is het een veel leuker clubje, en met behendigheid was dat ook altijd ;)
Afbeelding
cindy1986
Zeer actief
Contacteer:

~Tine~ schreef:Leuk dat het toch een beetje goed is gegaan. Ik doe zelf niet snel aan zo'n dingen mee omdat ik weet dat ik toch teleurgesteld ben dan. Ik vind het niet leuk om aan iets mee te doen als ik weet dat mijn hond het niet kan.

Maar ik weet dat niet iedereen zo denkt :mrgreen: .
Ik ben zelf ook erg perfectionistisch. Maar ik heb me dat met de honden echt afgeleerd. Want ik wil niet dat mijn hond er de dupe van wordt. Ik zou het heel leuk vinden als we de beste zouden zijn, maar het hoeft van mij niet. Het gaat me erom dat we lol hebben en we krijgen er meer ervaring door ;)

Kiera kan het wel, alleen het los volgen ging niet goed, de rest ging prima. En we hebben nog geen een echte GG1 les gehad, dus ik ben ontzettend trots op hoe ze het deed voordat ze zo bang werd :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”