Kiera en ik dus de enigen die net uit de C komen, dus ben eigenlijk wel trots op haar

Eerst voor- en achterlangs. Ik merkte aan Kiera dat ze ff van slag was doordat het een hele nieuwe groep was, ze volgde dus niet supermooi maarja.
Daarna staan & betasten en gebit tonen. Dat ging goed

Daarna af & blijf, baas uit zicht. Normaal trainen we op een ander gedeelte van het veld, dan sta ik achter de container, nu moesten we dus achter de kantine staan. Maar ze bleef netjes liggen

Daarna moest alleen nummer 1 blijven staan, wij waren dus nummer 4.
Een paar keer in het carré gaan staan, vond dat wel een goede oefening voor Kiera

Na een tijdje merkte ik aan Kiera (toen ik op het terras zat) dat ze haarzelf niet meer was, ze was heel gespannen. Ik zat naast een hond die haar een keer aan snauw heeft gegeven, misschien lag het daar aan, want die wou de hele tijd naar Kiera toe. De volgende keer moet ik daar dus ff aan denken. En tegenover mij zat een hond die ook steeds naar andere honden aan het snauwen was.
Ik dus ff met haar ff klieren, maar ik kreeg haar niet ontspannen

We waren dus aan de beurt, en ik wist dus dat het niet super zou gaan :w Het volgen aangelijnd ging wel goed, niet zo goed als anders, maar wel goed genoeg (volgens mij hadden we alle punten daarvoor)
Los volgen ging fout, eerst ging het goed, maar daarna werd ze weer heel erg gespannen (ik weet echt niet waardoor dat kwam :w) Ik ben met los volgen niet anders dan met vast volgen volgens mij :w
Maarja, ze volgde dus niet, ze liep 5 meter achter me, en ze had ook regelmatig zoiets van "ik wil hier weg" (dat zag ik aan de manier van lopen en kijken van haar) Maarja, toen dus de carré. Had ik dus niet zo'n geluk, want die zwarte herder die steeds aan het snauwen was stond erin, en die Groenendaeler die haar al eens had gesnauwd, en volgens mij ook een Border die steeds aan het blaffen was. Daar moet je hond tegen kunnen, maar Kiera kan dat dus niet. Ze wou eerst niet meelopen, daarna liep ze een stuk achter me wel mee, maar met een hele grote boog om de andere honden heen. Ze was echt bang

Maarja, voor het los volgen hadden we dan ook terecht een 0.
Plaatssturen ging wel goed. Ze ging direct liggen toen ik dat zei, en kwam ook goed voor

Apporteren ging niet super, ze begon een beetje te klieren :W (dat was dus direct na het losvolgen)
We hadden in totaal 161 punten (je moet 165 hebben) maar ik was sowieso al gezakt dan op het los volgen. Ben wel blij met het aantal punten (er waren 2 honden die minder hadden) maar niet met hoe het ging. Het ging dus absoluut niet goed