Ik heb altijd teven gehad, die zoveel mogelijk intact bleven. Ik liet ze alleen castreren als daar een medische indicatie voor was. Dus ik weet wat loopsheid met zich meebrengt.
Nu is mijn Berner dametje van (morgen) 10 maanden voor het eerst loops sinds 5 dagen. En ze ruikt zo sterk! Ze draagt geen broekje, dat vind ik veel te broeierig en bovendien kan ze zichzelf niet verzorgen dan. Hoewel ze dat nu nog niet zo goed in de gaten heeft. Dat gebeurt vaker tijdens zo'n eerste loopsheid is mijn ervaring.
Ik maal niet om de druppels op de tegelvloer en tegen de deur, zo opgeruimd. Maar die geur! Ik kan me niet heugen dat mijn andere dames zó sterk roken. En ja, het is 'gewoon' loopse lucht x 10. Het is geen baarmoederontsteking oid.
Gisteren met haar gaan zwemmen, thuis drooggeblazen. Dat hielp. Voor een half uur...
Zodra ze in mijn buurt komt wordt ik al bijna onpasselijk. Natuurlijk knuffel ik haar, knap staaltje als je haar charmes kunt weerstaan.
Zijn er tips om de geur wat minder overheersend te maken?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Geur van mijn loopse teef is to much
Moderator: moderatorteam
- Prul
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennen (2021) en Franse Bulldog (2015). Trouwens gek op heel veel andere rassen en zogenaamde bastaardjes.
- Aantal honden: 2
Geur van mijn loopse teef is to much
“Je zult nooit nieuwe continenten ontdekken, als je niet de moed hebt de bekende kust uit het oog te verliezen.”
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Re: Geur van mijn loopse teef is to much
Misschien zoiets:
https://www.medpets.nl/beaphar+no+love+spray/
Geen idee hoor. Ik heb alleen ervaring met reuen die er dol van worden.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Die spray is om reuen minder opgewonden te maken, door de loopsheidgeur te verdoezelen.alm@ schreef: ↑31 jul 2022 16:41 Misschien zoiets:
Ik heb het jaren geleden wel eens gebruikt voor Rana.
Nou ben ik geen liefhebber van parfum en die geur!

En het hielp ook nog niks tegen reuen

Hopelijk is het bij de volgende loopsheid niet meer zo'n vreselijke lucht @Prul
Ik heb helaas verder geen oplossing voor je.
-
- Actief
- Aantal honden: 2
Ik heb werkelijk geen idee, heb in loop der jaren 3 teven gehad maar nog nooit 1 van de drie geroken, ook nooit iemand anders over zijn of haar teef hierover gehoord. Mijn eerste hond heb ik laten castrerennadat ze een fikse baarmoederontsteking kreeg zo rond haar 8e, hup alles eruit. Zelfs die baarmoederpntsteking niet geroken en ben er toch wel eentje die rare luchtjes heel snel opmerkt. Ander teefje intact gelaten en is 20 geworden. Mijn laatste teef Daisy alles eruit laten halen wegens histerisch schijnzwanger worden steeds. (En ze was gewoon al niet echt makkelijk zeg maar
)
Syerkte met de meur, heb helaas geen tips voor je.
Misschien haar broek wat inkorten en uitdunnen zodat het in die omgeving allemaal wat luchtiger word?
Geen idee of dat "not done" is bij de wat meer behaarde rassen, ik heb altijd kortharen
wel heb ik ervaring met sokkenpaarden en daarbij is mijn motto altijd "liever kort en schoon, dan lang en vies" geweest.
Syerkte met de meur, heb helaas geen tips voor je.
Misschien haar broek wat inkorten en uitdunnen zodat het in die omgeving allemaal wat luchtiger word?
Geen idee of dat "not done" is bij de wat meer behaarde rassen, ik heb altijd kortharen