KLIK
Moderator: moderatorteam
Als alternatief voor castreren misschien? Ik lees nog steeds dat mensen hun reu laten castreren omdat ze de overtuiging hebben (aangepraat of niet) dat van niet mogen dekken hun reu doodongelukkig wordt.
Nou het zal wel heel gek zijn, maar mijn reuen castreren zonder een duidelijke medische reden (prostaat bijv.) heb ik nooit gedaan.mosquito1980 schreef: ↑29 mei 2022 17:13![]()
Het is geen mens....![]()
Mijn schoonzus heeft een oudere hond, reu, die nu problemen heeft met z´n prostaat .....
Ik vroeg haar of hij gecastreert was, euh... nee, want dat vond haar zoon zielig![]()
Ik vind het ook grappig, ook van mijzelf.mosquito1980 schreef: ↑13 jun 2022 13:46Ik heb geen mening of iemand z´n hond wel of niet laat castreren ..... maar ik vond de reden van m´n schoonzus hilarischranetje schreef:Nou het zal wel heel gek zijn, maar mijn reuen castreren zonder een duidelijke medische reden (prostaat bijv.) heb ik nooit gedaan.mosquito1980 schreef:![]()
Het is geen mens....![]()
Mijn schoonzus heeft een oudere hond, reu, die nu problemen heeft met z´n prostaat .....
Ik vroeg haar of hij gecastreert was, euh... nee, want dat vond haar zoon zielig![]()
Dat kon ik niet.
Geen van mijn reuen heeft trouwens prostaatproblemen gehad.
Ze hadden overigens ook geen "hulpmiddel"![]()
![]()
![]()
Echt? O, en zeker bij kortharen, ik vind dat klokkenspel zo lelijk! Lijkt me ook lastig lopen
Ik heb moeten beloven Peer nooit te laten castreren. Ik doe dat dus ook niet tenzij het medisch noodzakelijk is.Marion. schreef: ↑13 jun 2022 17:45Echt? O, en zeker bij kortharen, ik vind dat klokkenspel zo lelijk! Lijkt me ook lastig lopen![]()
Maar qua gevoel is het voor mij bij teven en reuen precies hetzelfde hoor. Als het niet nodig is, dan niet. Maar als het nodig is wel, en dan vind ik dat bij teven en reuen even moeilijk (of makkelijk eigenlijk).
Zo heeft ieder daar zijn eigen ideeën bij.Marion. schreef: ↑13 jun 2022 17:45Echt? O, en zeker bij kortharen, ik vind dat klokkenspel zo lelijk! Lijkt me ook lastig lopen![]()
Maar qua gevoel is het voor mij bij teven en reuen precies hetzelfde hoor. Als het niet nodig is, dan niet. Maar als het nodig is wel, en dan vind ik dat bij teven en reuen even moeilijk (of makkelijk eigenlijk).
Dit kun je, op de zichtbare ballen na, ook op teven doortrekken.ranetje schreef: ↑13 jun 2022 21:33Zo heeft ieder daar zijn eigen ideeën bij.Marion. schreef: ↑13 jun 2022 17:45Echt? O, en zeker bij kortharen, ik vind dat klokkenspel zo lelijk! Lijkt me ook lastig lopen![]()
Maar qua gevoel is het voor mij bij teven en reuen precies hetzelfde hoor. Als het niet nodig is, dan niet. Maar als het nodig is wel, en dan vind ik dat bij teven en reuen even moeilijk (of makkelijk eigenlijk).![]()
Ik vind een reu zonder ballen niet zo mooi.
a. omdat die ballen er nou eenmaal horen te zitten in mijn ogen![]()
b. omdat de bespiering bij gecastreerde reuen in de loop van de tijd anders (minder) wordt.
c. omdat ik fysiek onwel wordt bij de gedachte dat de ballen er af gaan.
Neemt niet weg dat bij een medische noodzaak die ballen er heus wel af gaan, maar dat is bij mijn reuen niet nodig geweest gelukkig.
Ja dat kan voor een deel, alleen heb ik daar minder problemen mee gek hé?Crescent schreef: ↑13 jun 2022 22:30Dit kun je, op de zichtbare ballen na, ook op teven doortrekken.ranetje schreef: ↑13 jun 2022 21:33Zo heeft ieder daar zijn eigen ideeën bij.Marion. schreef: ↑13 jun 2022 17:45Echt? O, en zeker bij kortharen, ik vind dat klokkenspel zo lelijk! Lijkt me ook lastig lopen![]()
Maar qua gevoel is het voor mij bij teven en reuen precies hetzelfde hoor. Als het niet nodig is, dan niet. Maar als het nodig is wel, en dan vind ik dat bij teven en reuen even moeilijk (of makkelijk eigenlijk).![]()
Ik vind een reu zonder ballen niet zo mooi.
a. omdat die ballen er nou eenmaal horen te zitten in mijn ogen![]()
b. omdat de bespiering bij gecastreerde reuen in de loop van de tijd anders (minder) wordt.
c. omdat ik fysiek onwel wordt bij de gedachte dat de ballen er af gaan.
Neemt niet weg dat bij een medische noodzaak die ballen er heus wel af gaan, maar dat is bij mijn reuen niet nodig geweest gelukkig.
Stiekem ben jij dus een man. Want die hebben daar meestal de grootste problemen mee
Wie weet
Nou je moet Saartje zien met haar knuffels tijdens haar loopsheid. Dex die weet dan ook niet waar die het zoeken moet.