Mijn naam is Jolien, ik ben 29 jaar en heb een Cavalier King Charles Spaniël pup Nora van 6 maanden.
Sinds 3 weken heeft ze er ook een katten/ragdoll vriendinnetje Blizzy bij.
Nu loop ik momenteel mentaal een beetje vast, en vraag me af naar jullie verhalen en meningen hierover.
Ik ben enigskind en heb tot januari dit jaar altijd met veel plezier bij mijn ouders gewoond met onze 2 (senior) hondjes daar, en onze 2 katten.
In januari, de dag dag ik Nora op kon halen, ben ik ingetrokken in mijn eigen huisje, en alles was voor mij toen een beetje overweldigend. (Ja, ik had misschien even moeten wachten, settelen, maar ik ben ontzettend blij met Nora, en zou haar voor geen goud willen missen).
En nu met het katje erbij voelt het weer compleet, zoals ik thuis ook gewend was.
Alleen, voelt het alsof ik een beetje in een isolement begin te raken, en ik vraag me af of dit wel nodig is.
Ik werk vanuit huis, (maar heb ze wel leren alleen te zijn, en voor meerdere uren kan ik Nora naar mijn ouders en de hondjes brengen), maar afspreken met vrienden of op pad gaan doe ik vrijwel niet meer.
Het verantwoordelijkheidsgevoel gaat denk ik een beetje ver.. en ik wil mijn ouders ook niet steeds “opzadelen” en haar daar naartoe brengen. (Ook al vinden ze het super leuk als ze er is, het voelt een beetje bezwaard).
Ik weet het.. ik doe dit allemaal zelf.. maar.. hoe voelen jullie dit? Ik zit voor mijn gevoel al maanden thuis en begon me er echt ontzettend down door te voelen.
Ik ben ontzettend gelukkig met ze, dat is het echt niet.
Ik heb sinds ik geboren ben geen dag in m’n leven zonder hond gekend, en dit wilde ik zo houden..
Ik woon in een portiek woning, met daaromheen geen gras.. ik moet een stuk lopen voor ik bij het bos ben, en het zindelijk maken van Nora valt me heel zwaar.. Ik gebruik puppy pads, en ze legt de link nog niet met het buiten plassen omdat de tijd tussen - in huis plassen - schoenen / jas aan - naar beneden lopen - naar het bos - zo ontzettend lang duurt….
Ik denk dat ik daarom ook niet snel mensen uitnodig.. omdat ik me een beetje schaam. “Ze is toch al 6 maanden” zeggen ze dan steeds…..
Nou, beetje warrig verhaal.. maar.. ik hoop dat jullie een beetje begrijpen wat ik bedoel en hoe jullie hier tegenaan kijken