Aki was met de baas op pad, naar mijn schoonmoeder waar zijn vriendin Kiva ook was, en daarna een op een langs de Rijn.
Heb het nog even ingeschat, maar zeker nu op zondag daar.. ik had met Aki nooit zo vrij kunnen lopen. En echt niets ten nadele van onze Aak hoor!
Maar de hoeveelheid honden die aan kwamen rennen en diverse pluimage wat kwam om even te "checken" of om direct maar aan te komen rennen om zonder kennis maken te spelen had hij niet zo goed kunnen handelen denk als hij ook los had gelopen.
Stuk of drie behoorlijke labreuen (werklijn waarschijnlijk want erg atletisch en imposant te noemen/zwarte waren het) de herderreu die we tegenkwamen liep ook aan de lijn
Hele onderdanige honden die direct vol in pad gingen liggen en plat..
Frivole jonge puppies, boston reu die heel stijf ging lopen omdat hij het allemaal maar zo zo vond allemaal en zijn bek vertrok bij te dichtbij komende honden
En het gemak waarmee Chara stuk voor stuk met honden van diverse pluimage omging vond ik prachtig om te zien. Maar ik denk dat Aki daar ook weer wat moeite mee zou kunnen hebben, zijn dame die ineens renspelletjes gaat doen met andere honden
Maar ook bemoeide ze zich even met lomp gedrag van een golden reu richting Moos toe. Ineens kwam ze van achter even aanrennen om die twee te scheiden
Moos op zijn beurt liet volgens mijn vriendin ook ineens veel zelfverzekerder gedrag zien. Hij had de laatste tijd wat rotervaringen gehad met herders en een staff en Akita waardoor hij angstiger, terughoudender was geworden, maar ook angstuitval gedrag vertoonde aan de lijn.
Nu met Chara naast hem werd hij weer veel onbevangener, trippelde vrolijk door toen er een aangelijnde hond behoorlijk uitviel aan de lijn, kortom voor ons allemaal echt weer geslaagde wandeling.
Ik blijf erbij dat ik redelijk denk in te schatten dat ik Aki niet blij zou maken met dit soort wandelingen. Die is gewoon liever 1 op 1 met ons bezig, of dolt wat met Chara, veel vreemde honden hoeft voor hem niet zo.
En ik geniet ook van die wandelingen, je weet wat je aan elkaar hebt. Maar het is ook wel fijn om zo met Chara dit nu te kunnen doen. Heb met zoveel baasjes gepraat, en ook zoveel hondjes die ook even bij mij kwamen kijken kunnen aanhalen en begroeten