Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wandelingetje Chara en Moos

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Wandelingetje Chara en Moos

Ongelezen bericht door blondie »

Eh.. Chara, niet naar de eenden hé!
Afbeelding
Afbeelding
Menig hond dacht, als zij erin kan en mag, dan kunnen wij dat ook tot frustratie van een aantal bazen :engel:
Afbeelding
Afbeelding
Lekker hoor Moos!
Afbeelding
Beetje struinen
Afbeelding
Afbeelding
Pretletter
Afbeelding
Moos en Chara vinden elkaar wel leuk
Afbeelding
Afbeelding
Deze was hilarisch. Het lijkt op deze foto alsof Chara wat onder de indruk was van deze dame. Maar vlak ervoor moest ik vreselijk lachen om een scooby doo effect.
Mastiff kwam uit een zijpaadje... keek naar links. Wij kwamen van rechts en Chara kwam aan de wang te staan met haar neus van de kolos. Op het moment dat de mastif naar rechts keek, keek ze recht in de ogen van Chara en was dit effect er :shock: :o en schoot ze in haar achteruit. Het was echt te hilarisch gewoon.
Afbeelding
Daarna konden ze elkaar trouwens wel waarderen whahah.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Re: Wandelingetje Chara en Moos

Aki was met de baas op pad, naar mijn schoonmoeder waar zijn vriendin Kiva ook was, en daarna een op een langs de Rijn.

Heb het nog even ingeschat, maar zeker nu op zondag daar.. ik had met Aki nooit zo vrij kunnen lopen. En echt niets ten nadele van onze Aak hoor!

Maar de hoeveelheid honden die aan kwamen rennen en diverse pluimage wat kwam om even te "checken" of om direct maar aan te komen rennen om zonder kennis maken te spelen had hij niet zo goed kunnen handelen denk als hij ook los had gelopen.

Stuk of drie behoorlijke labreuen (werklijn waarschijnlijk want erg atletisch en imposant te noemen/zwarte waren het) de herderreu die we tegenkwamen liep ook aan de lijn :wink:
Hele onderdanige honden die direct vol in pad gingen liggen en plat..
Frivole jonge puppies, boston reu die heel stijf ging lopen omdat hij het allemaal maar zo zo vond allemaal en zijn bek vertrok bij te dichtbij komende honden :hmmm:

En het gemak waarmee Chara stuk voor stuk met honden van diverse pluimage omging vond ik prachtig om te zien. Maar ik denk dat Aki daar ook weer wat moeite mee zou kunnen hebben, zijn dame die ineens renspelletjes gaat doen met andere honden :jank:

Maar ook bemoeide ze zich even met lomp gedrag van een golden reu richting Moos toe. Ineens kwam ze van achter even aanrennen om die twee te scheiden :lol1:
Moos op zijn beurt liet volgens mijn vriendin ook ineens veel zelfverzekerder gedrag zien. Hij had de laatste tijd wat rotervaringen gehad met herders en een staff en Akita waardoor hij angstiger, terughoudender was geworden, maar ook angstuitval gedrag vertoonde aan de lijn.
Nu met Chara naast hem werd hij weer veel onbevangener, trippelde vrolijk door toen er een aangelijnde hond behoorlijk uitviel aan de lijn, kortom voor ons allemaal echt weer geslaagde wandeling.

Ik blijf erbij dat ik redelijk denk in te schatten dat ik Aki niet blij zou maken met dit soort wandelingen. Die is gewoon liever 1 op 1 met ons bezig, of dolt wat met Chara, veel vreemde honden hoeft voor hem niet zo.
En ik geniet ook van die wandelingen, je weet wat je aan elkaar hebt. Maar het is ook wel fijn om zo met Chara dit nu te kunnen doen. Heb met zoveel baasjes gepraat, en ook zoveel hondjes die ook even bij mij kwamen kijken kunnen aanhalen en begroeten :I:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Soms is het gewoon fijn om even 1 op 1 met een van je honden te lopen.
Je ziet soms dan heel ander gedrag.
In jouw geval prettig dat je even niet hoefde op te letten op ongewenst gedrag van Aki :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
blondie
Zeer actief

Mijn moederhart spreekt nu. Aki heeft geen naar gedrag hoor :wink:
Minder makkelijk met andere reuen of honden die lomp aan komen zetten. Ongewenst voor veel mensen, maar vanuit zijn aard eigenlijk een vrij logische reactie.
Vriendin dacht ook ineens dat we Aki en Chara nooit los hadden bijvoorbeeld, maar dat is absoluut niet zo. Ik ben wat voorzichtiger los met vreemde honden, dat is alles en los kan omdat juist Aki zo goed luistert.

Maar op smalle pad waar we liepen verbaasde ik me met welk gemak mensen alles maar lieten gaan. Ook de jonge pups, en toch wel een aantal angstige honden.
Misschien had ik Aak er wel bij gehad dat mensen anders zouden hebben gereageerd hoor. Kan me niet voorstellen dat je je patserreu op zo'n smal pad op een andere reu af laat gaan die door een baas al aan de voet is geroepen.
En was ook Staffie aan de lijn, dus ik had Chara ook even kort naast me. Bij passeren kreeg de staff ineens volle lijn. Nu kon ik redelijk inschatten dat het dier een normale vrolijke kwispel had en vriendelijk bleek, maar verdorie ik zag het niet echt aankomen dat die hond ineens voor me langs kon schieten richting Chara. En dat ik onder de man door moest omdat de flexen in elkaar dreigden te schieten..
Toen zei ik ook wel... dit is niet handig, ik ga nu spanning op de lijn van mijn hond zetten en wil u vragen om ook even de lijn wat korter te nemen wat anders gaat het niet goed met de lijnen en de honden..
Blijf daar een hekel aan houden... honden aan de lijn en dan ongevraagd even lijn geven zodat ze bij elkaar kunnen gaan neuzen :tong:

Maar goed dat ben ik en dat blijf ik, ik liet Chara ook nog steeds niet een bocht omgaan zonder dat ik kon zien wie er om de bocht ons tegemoet kwamen, ik houd daar gewoon niet zo van.

Ik krijg de kans om Chara te zien in haar gedrag naar andere honden toe, dat wel en dat is wel fijn. Zij heeft er niet zoveel moeite mee om na een kort neus en kont contact even gezellig een paar minuten te spelen met een andere hond, en dat is wel prettig om te zien.
En bij Aak vind ik het weer heerlijk dat hij gewoon met mij of met de baas wil struinen en niet te veel polonaise aan zijn lijf wil hebben of uitgedaagd/uitgekaffert wenst te worden.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Het ziet er gezellig uit zo
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Dat plotseling lijn geven is wel vaker.
Ik heb daar een gloeiende hekel aan, maar veel mensen begrijpen dat helemaal niet.

Ik weet best dat je Aki goed onder controle hebt, maar in een druk gebied met "zondagswandelaars" lijkt het me gewoon stikvermoeiend. :wink:

Je moederhart kan gerust zijn. :lol1:
Ik beschouw Aki helemaal niet als een rampenplan.
Het is ook gewoon herdergedrag, maar daardoor wordt het niet gemakkelijker :tongue:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
blondie
Zeer actief

@ranetje klopt hoor.
Een gewoonte geworden om soms iets te verhelderen voor er weer door derden mee aan de haal wordt gegaan dat Aki onbetrouwbaar zou zijn of zo :wink:
En ja het is ook zo, veel herders zijn toch wat gereserveerder of wat van de "etiquette" als ze zomaar benaderd worden door hele vrije honden die direct zonder kennsmaking aan komen rennen in de jippie stand.. of als honden plat op de grond gaan liggen op een smal pad terwijl je aan komt.

Bij Chara moest ik er op een gegeven moment ook wel op letten hoor, vrij en blij is leuk, maar ik wil het toch niet aanwennen dat ze op iedere hond af gaat vliegen, zeker niet als deze aangelijnd zijn en zij los :wink:
Wat ik niet wil dat bij mij gebeurd moet ik dan ook niet zelf laten gebeuren of toestaan :schrik:
ranetje
Zeer actief

blondie schreef: 12 jan 2022 15:13 @ranetje klopt hoor.
Een gewoonte geworden om soms iets te verhelderen voor er weer door derden mee aan de haal wordt gegaan dat Aki onbetrouwbaar zou zijn of zo :wink:
En ja het is ook zo, veel herders zijn toch wat gereserveerder of wat van de "etiquette" als ze zomaar benaderd worden door hele vrije honden die direct zonder kennsmaking aan komen rennen in de jippie stand.. of als honden plat op de grond gaan liggen op een smal pad terwijl je aan komt.

Bij Chara moest ik er op een gegeven moment ook wel op letten hoor, vrij en blij is leuk, maar ik wil het toch niet aanwennen dat ze op iedere hond af gaat vliegen, zeker niet als deze aangelijnd zijn en zij los :wink:
Wat ik niet wil dat bij mij gebeurd moet ik dan ook niet zelf laten gebeuren of toestaan :schrik:
Dat ben ik zeker met je eens :ok:
Ik heb dat mijn honden allemaal geleerd.
Aangelijnde honden mogen ze niet naar toe.
Soms moet ik ze even helpen herinneren, maat vaak maken ze zelf al een ruime bocht om een aangelijnde hond heen.

Dat snapt trouwens ook niet iedereen :tongue:
Maar aangelijnd is aangelijnd.
Of dat nou een flexi is of een riem van een meter lengte.
En dat betekent niet er naar toe.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Wat gezellig. Wij hebben gister gewandeld in de zuidduinen Katwijk en kwamen een hondje als Moos tegen, geen foto van. Maar werd heel fijn wandelweer.

Afbeelding
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

Heerlijke foto’s weer, ziet er uit als genieten! 😀
Afbeelding
Hammetime
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Hammetime »

Een mooie herderteef, ik heb er wat mee die schatten.
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”