Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bijvoeder

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Hazenrein
Zeer actief
Mijn ras(sen): De hazenreinsoort
Aantal honden: 2
Contacteer:

Bijvoeder

Ongelezen bericht door Hazenrein »

Mijn Fries moet gewicht kwijt. Hij krijgt daarom o.a minder eten, maar wat kan ik bij dat eten geven om het toch een beetje leuk te houden? Bietjes, sperziebonen, rijst. Verder kom ik niet maar er zijn vast meer vullende dunmakers :D

Voor de volledigheid. Zijn gewone weekmenu bestaat uit rundervlees, schapenpens, kip met bot, ingewanden (nier en lever) en yoghurt met ei. En daar verander ik niets aan (behalve de hoeveelheid).
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Re: Bijvoeder

Ongelezen bericht door twinkeltje »

kipfilet is magerder
Afbeelding
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

Mijn honden hebben al eens courgette bij hun eten gekregen, zit ook niet veel in.
Denk vooral toch minder geven.

Wandelen doe je al veel aan je foto's te zien.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

(winter)wortel?
Gewoon rauw.
In stukjes door het voer of in zijn geheel om eens op te knagen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Hazenrein
Zeer actief
Contacteer:

twinkeltje schreef: 07 dec 2021 20:03 kipfilet is magerder
Zoals ik zei :lees: aan het basismenu verander ik niks. In kipfilet zit namelijk geen bot, en dat heeft hij wel nodig.
Hazenrein
Zeer actief
Contacteer:

Sassy schreef: 07 dec 2021 20:08 Mijn honden hebben al eens courgette bij hun eten gekregen, zit ook niet veel in.
Denk vooral toch minder geven.

Wandelen doe je al veel aan je foto's te zien.
Goed idee, ga ik eens proberen. Als ie het lust zet ik volgend jaar een plantje extra in de tuin.
Hazenrein
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef: 07 dec 2021 20:15 (winter)wortel?
Gewoon rauw.
In stukjes door het voer of in zijn geheel om eens op te knagen.
Ja ook goed! Zeker nu, is het seizoen.
Het gaat me voornamelijk om bij/door het eten. Zo als snack blieft ie het niet.
Maar ik zal ook eens kijken of ik ze kan drogen, wie weet moet ie dat wel als snack :D
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Peen, gekookt of rauw, courgettes in elke bereiding. Gegaarde doperwtjes, snijboontjes, peulen. Gekookte mais evenals zoete aardappel, zachtgekookte knolselderij, gesmoorde sla (van veldsla tot romaine), snijbiet, sprouts van allerlei. Gekookte of gegrilde pompoen met schil, gekookte venkel, pastinaken, wortelpeterselie.
Koolsoorten met mate, nitraatrijke groenten zoals bleekselderij en spinazie idem.

Vruchtvlees van appels en peren, watermeloen, stukje banaan, komkommers, een stuk sinaasappel of partje mandarijn, aardbeitjes.

Allerlei kruiden zoals paardenbloem, blad van dovenetel, weegbreesoorten, af en toe een walnootje in de schil, verder grassen, zaden.

Ik doe hier om de dag een groenteprut, aangevuld met wat supplementen, kruiden en vitaminen. Twee keer per week rauwe kalkoennek, of lamsribben, lekker knagen en smullen is dat voor ze. Beide hebben weer strakke lijntjes en glimmen enorm. Het weglaten van snacks op granenbasis hielp ook.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Hazenrein
Zeer actief
Contacteer:

Crescent schreef: 09 dec 2021 01:30 Peen, gekookt of rauw, courgettes in elke bereiding. Gegaarde doperwtjes, snijboontjes, peulen. Gekookte mais evenals zoete aardappel, zachtgekookte knolselderij, gesmoorde sla (van veldsla tot romaine), snijbiet, sprouts van allerlei. Gekookte of gegrilde pompoen met schil, gekookte venkel, pastinaken, wortelpeterselie.
Koolsoorten met mate, nitraatrijke groenten zoals bleekselderij en spinazie idem.

Vruchtvlees van appels en peren, watermeloen, stukje banaan, komkommers, een stuk sinaasappel of partje mandarijn, aardbeitjes.

Allerlei kruiden zoals paardenbloem, blad van dovenetel, weegbreesoorten, af en toe een walnootje in de schil, verder grassen, zaden.

Ik doe hier om de dag een groenteprut, aangevuld met wat supplementen, kruiden en vitaminen. Twee keer per week rauwe kalkoennek, of lamsribben, lekker knagen en smullen is dat voor ze. Beide hebben weer strakke lijntjes en glimmen enorm. Het weglaten van snacks op granenbasis hielp ook.
Dank voor de inspiratie :D

En van dat laatste heb ik ook een vermoeden dus ik ga ook maar wat vlees drogen.
Anrien88
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Dwergkeeshond

Ongelezen bericht door Anrien88 »

Hier gaat gekookte broccoli er goed in! En ik weet dat ze van KIVO (waarschijnlijk ook wel andere merken) groenteworsten hebben. Deze zijn gestoomd en ingevroren. Misschien is dat een idee?
Hazenrein
Zeer actief
Contacteer:

Even een update.
De Fries krijgt sinds een maand minder vlees en meer groente (wortel, bietjes & boontjes). De graansnacks zijn vervangen door gedroogd vlees en er wordt niet meer tussendoor gesnoept. Je ziet het er nog niet aan af, maar volgens de weegschaal is er een dikke kilo af! Nog minimaal 2 te gaan, maar dit is hoopvol. :wink:
Afbeelding

Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik ben van de harde school 1 keer per dag eten en sinds ik dat doe zijn ze minder makkelijk vet te voeren.. soms wat groentes erbij broccoli vinden ze lekker, sperziebonen had je al
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Hazenrein schreef: 10 jan 2022 13:06 Even een update.
De Fries krijgt sinds een maand minder vlees en meer groente (wortel, bietjes & boontjes). De graansnacks zijn vervangen door gedroogd vlees en er wordt niet meer tussendoor gesnoept. Je ziet het er nog niet aan af, maar volgens de weegschaal is er een dikke kilo af! Nog minimaal 2 te gaan, maar dit is hoopvol. :wink:
Afbeelding

Afbeelding
Fijn te horen. :ok:
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Al een mooi resultaat voor één maand :ok:

Ik wilde bij Claire ook twee kilo er af.
Ze was steeds 25 kilo.
Ik was iets te lang doorgegaan met bijvoeren toen ze ziek was en 4 kilo was afgevallen. :oeps:

Het gekke is dat ze er na twee maanden slanker uitziet en aanvoelt, maar ze is nog steeds 27 kilo :denken:
Volgens de DA is ze perfect op gewicht, dus ik laat het maar zo.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”