Ik loop niet op vaste tijden en mijn heren kunnen het heel lang ophouden. Wellicht dat het een met het ander te maken heeft?
De laatste ronde is tegen middernacht. De volgende ochtend kunnen ze in de tuin, soms al om 7 uur en soms pas om 9 uur. Maar als het op dat moment giet van de regen gaan ze echt niet naar buiten. Dan wachten ze tot ik ga wandelen, en dat kan best pas om 11 uur zijn.
De tuin hebben ze de hele dag tot hun beschikking maar daar maken ze nauwelijks gebruik van.
Op sommige dagen loop ik al om 7 uur buiten met ze. En dan kan het best zijn dat we op die dag pas om 5 uur ‘s avonds weer gaan. Ook dan piesen ze niet tussentijds in de tuin (volgens mij).
Maar goed, daar kiezen mijn heren dus zelf voor. Een hond langdurig verplichten om zich niet te ontlasten vind ik weer een andere (slechte) zaak.
Ik weet eigenlijk wel zeker dat dat niet op gezette tijden looen wat uitmaakt. Een vriendin van mij gaat al dertig jaar op dezelfde tijden naar buiten. En al haar honden kunnen hun plas ‘s ochtends moeilijk (tot niet) ophouden. Uitslapen is er voor haar nooit bij. Ik moet er niet aan denken