Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondje bij LPC hond
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Hondje bij LPC hond
Zoals de meesten van jullie weten heeft Guus 2 jaar terug een LPC operatie ondergaan. Die is op zich geslaagd maar er was reeds artrose waardoor hij helaas een "beperkt" leven heeft. Hij mag veel maar tot zekere hoogte.
Nu overwegen we een hondje erbij. Niets spannends, gewoon een lollig klein ding voor erbij.
Maar... is dat wel handig? Ze gaan elkaar toch ophitsen en lopen klooien.
Iemand tips?
Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk
Nu overwegen we een hondje erbij. Niets spannends, gewoon een lollig klein ding voor erbij.
Iemand tips?
blablabla 

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Hondje bij LPC hond
Wil je wel echt een klein hondje? Ik zou vooral een hond nemen die je echt graag wilt. Dat is toch veel leuker?
Ik vind kleine hondjes super hoor, maar ik heb je nog nooit over een klein hondje gehoord en mijn haren gaan altijd overeind van de term "voor erbij".
Een sierkussen of een volgbootje doe je voor erbij. Een hondje niet
Misschien bedoel je het niet zo maar op mij komt het zo over.
Neem een hond die je leuk vindt en dan beslis je of je wel of geen geklooi wilt ivm Guus.
Ik vind kleine hondjes super hoor, maar ik heb je nog nooit over een klein hondje gehoord en mijn haren gaan altijd overeind van de term "voor erbij".
Een sierkussen of een volgbootje doe je voor erbij. Een hondje niet

Neem een hond die je leuk vindt en dan beslis je of je wel of geen geklooi wilt ivm Guus.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Zo lang je er geen beukende pretbek bij zet lijkt me dat je dat wel enigszins kunt sturen.Peter27 schreef: ↑05 sep 2021 20:44 Zoals de meesten van jullie weten heeft Guus 2 jaar terug een LPC operatie ondergaan. Die is op zich geslaagd maar er was reeds artrose waardoor hij helaas een "beperkt" leven heeft. Hij mag veel maar tot zekere hoogte.
Iemand tips?
Beetje lol hebben moet ook kunnen.
Dat zeg je zelf ook al

En dan is het waarschijnlijk handig als er niet in huis gespeeld wordt (lopen en rennen bedoel ik, samen wat liggen "bekvechten" moet kunnen denk ik?)
Dat zou mijn insteek zijn als je er een hondje bij wilt nemen.
-
- Zeer actief
Heb het wel degelijk eerder over kleine hondjes gehad. Heb er zelfs topics over gehad haha. Uit mijn hoofd iets over teckels en meer recent iets met sportieve kleine rassen.sirene schreef:Wil je wel echt een klein hondje? Ik zou vooral een hond nemen die je echt graag wilt. Dat is toch veel leuker?
Een sierkussen of een volgbootje doe je voor erbij. Een hondje niet![]()
Ik ben overigens wel extra kritisch op kleine hondjes en vind ze zeker niet allemaal leuk.
Mijn schoonmoeder heeft een boomertje, maar dat had qua karakter net zo goed een schoenendoos aan een touwtje kunnen zijn.
Overigens is klein voor mij rond de 10 kg..
blablabla 

-
- Zeer actief
Tot feb had ik Bumper ook nog. Toen werd er ook niet binnen gespeeld op wat bekhappen na. Maar die was bejaard, en mochten we er iets bij nemen heeft een jonge hond de voorkeur.ranetje schreef:Zo lang je er geen beukende pretbek bij zet lijkt me dat je dat wel enigszins kunt sturen.Peter27 schreef: ↑05 sep 2021 20:44 Zoals de meesten van jullie weten heeft Guus 2 jaar terug een LPC operatie ondergaan. Die is op zich geslaagd maar er was reeds artrose waardoor hij helaas een "beperkt" leven heeft. Hij mag veel maar tot zekere hoogte.
Iemand tips?
Beetje lol hebben moet ook kunnen.
Dat zeg je zelf ook al
En dan is het waarschijnlijk handig als er niet in huis gespeeld wordt (lopen en rennen bedoel ik, samen wat liggen "bekvechten" moet kunnen denk ik?)
Dat zou mijn insteek zijn als je er een hondje bij wilt nemen.
blablabla 

- Marlett
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Jij had toch weleens belangstelling getoond in een border terriër? Dat is een serieuze hond in compact formaat, volgens mij.
Waarom wil je een klein hondje?
Waarom wil je een klein hondje?
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Ook een jonge hond kan je sturen

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, da's waar. Later herinnerde ik het me. Tenminste, die border terrier.Peter27 schreef: ↑05 sep 2021 20:55Heb het wel degelijk eerder over kleine hondjes gehad. Heb er zelfs topics over gehad haha. Uit mijn hoofd iets over teckels en meer recent iets met sportieve kleine rassen.sirene schreef:Wil je wel echt een klein hondje? Ik zou vooral een hond nemen die je echt graag wilt. Dat is toch veel leuker?
Ik ben overigens wel extra kritisch op kleine hondjes en vind ze zeker niet allemaal leuk.
Mijn schoonmoeder heeft een boomertje, maar dat had qua karakter net zo goed een schoenendoos aan een touwtje kunnen zijn.
Maar ik viel dus over "niks spannends, voor erbij". Dat klinkt nogal raar. Een klein hondje is ook gewoon een hond. Sommige kleine hondjes zoals de border terrier zijn zelfs heel veel hond.
-
- Zeer actief
Ja snap ik.sirene schreef:Ja, da's waar. Later herinnerde ik het me. Tenminste, die border terrier.Peter27 schreef: ↑05 sep 2021 20:55Heb het wel degelijk eerder over kleine hondjes gehad. Heb er zelfs topics over gehad haha. Uit mijn hoofd iets over teckels en meer recent iets met sportieve kleine rassen.sirene schreef:Wil je wel echt een klein hondje? Ik zou vooral een hond nemen die je echt graag wilt. Dat is toch veel leuker?
Maar ik viel dus over "niks spannends, voor erbij". Dat klinkt nogal raar. Een klein hondje is ook gewoon een hond. Sommige kleine hondjes zoals de border terrier zijn zelfs heel veel hond.
Ik bedoelde daarmee niets exotisch of extreems. Maar ik zoek idd wel een hondje met een karakter. Geen boomertje.
Border, standaard teckel, ruwhaar JR. Zoiets.
blablabla 

-
- Zeer actief
Parson JR? Of boerenfox?
Wat zoek je eigenlijk in het karakter? Je zegt een hond met karakter, mag het pittiger dan een labrador? En qua vacht? En energieniveau?
Wat zoek je eigenlijk in het karakter? Je zegt een hond met karakter, mag het pittiger dan een labrador? En qua vacht? En energieniveau?
-
- Zeer actief
Ik zoek op dit moment nog helemaal niets. De vraag is nu of het überhaupt een goed idee is om bij een "beperkte" hond er iets bij te nemen.Persistence schreef:Parson JR? Of boerenfox?
blablabla 

- Hakkene
- Zeer actief
Ik zou het gewoon doen. En zorgen dat ze niet teveel donderjagen in huis. Mijn ouders hebben een hond van nu 2, is aan beide voorpoten geopereerd, ook lpc (of iets soortgelijks). Het gaat prima met mijn honden erbij. Ook als er eens eentje blijft logeren. En dan is de hond van m’n ouders juist degene die gestopt moet worden 
Gaat trouwens ook over een labrador.

Gaat trouwens ook over een labrador.
-
- Zeer actief
Ik heb er een klein hondje bijgenomen
en Boots staat niet voor niets in het midden van mijn onderschrift, hij is de rode draad in mijn roedel en katten bende
.. wat ik ervan kan zeggen, zeker als je Labje niet al te ruig is ( want kleintjes kunnen wel makkelijk stuk, ook al is hun ego heel erg groot vaak) dan kan het er net voor zorgen dat je labje zijn spieren op een leuke manier in beweging houdt en zal hij het gezelschat waarschijnlijk heel erg waarderen en.. is het een verrijking van zijn leven..

-
- Zeer actief
Haha, ja das ook ook optie.Cleva schreef:Ik vind niet "dat ze elkaar toch wel ophitsen".
Ik ken zat voorbeelden van honden van totaal verschillende fysieke orde die prima leuk met elkaar kunnen spelen omdat ze zich gewoon aanpassen.
Overigens zou ik het zelf anders doen.
Deze hond gaat inshallah nog heel lang mee maar daarna wil je misschien wel echt iets anders.
Wat vind je ervan om er gewoon een gezellig mollige beagle teef van 7 bij te doen. Gaan ze allebei over 5 jaar dood en neem je dan een afghanenkennel ofzo.
Wel een maatje maar dan gewoon van het soort dat hij leuk vindt. Dus nog gehandicapterder.
"Wij zoeken een nieuw huisje voor Chanel, onze chihuahua. Ze zit nou alleen maar in de gang en we vinden het irritant dat ze aan onze uggs komt. We hebben wel een bench maar dan gaat ze krijsen."Beller is sneller. Ik ben altijd bereikbaar maar kom anders maar gewoon halen.
Kijk ook naar onze advertentie over baardagamenvoer."
Maaaaar... het zou ook leuk zijn als ik met de nieuwe hond dingen kan die met Guus lastig zijn. Fietsen, strand, dat soort dingen.
Dan kom ik met een gehandicapte Beagle niet ver.
Maar ik snap je gedachte wel.. zal er nog eens over nadenken.
blablabla 

-
- Zeer actief
Die staat op mijn lijstje.. maar qua uiterlijk is het niet mijn vriendin haar smaak. Maar goed, uiterlijk is niet prio wat mij betreft.Zinodo schreef:Wat vind je van een whippet? Kun je alles mee, fietsen, strand, je verzint het maar.
En rust in huis zowat gegarandeerd. Geen kans dat een whippet Guus omver beukt.
blablabla 

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat zoek je qua karakter, samenwerking in een hond? Fietsen, strand en sportief bezig zijn kan et heel veel kleinere hondjes. Maar het verschil in karakter tussen een border terrier en een whippet is gemiddeld wel heel groot.
Wat vind je leuk en niet leuk aan honden?
Wat vind je leuk en niet leuk aan honden?
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
Mijn krakkemikkige Lucca zorgt dat ze op zo'n manier met stuiterbalpup Taro speelt dat het voor allebei leuk is. Taro speelt juist veel wilder met Dalí, die gewoon gezond is. In mijn situatie merk ik dus dat de minder gezonde hond zichzelf ook aanpast. Doet Guus dat ook of vind je dat hij vaak zijn eigen grenzen voorbij loopt?

- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik heb Izzy genomen als hondje voor erbij.
Maylo werd buiten wat minder sociaal maar had wel degelijk behoefte aan hondscontact en vond het ook heerlijk dat de bejaarde rolmops van mijn ouders hier een weekje uit nood logeerde. Ze moest niet zo veel van Maylo maar hij leefde helemaal op als bezorgde broer. Toen ze weer weg was vond hij het echt wel saai om weer alleen te lopen(al waren het maar kleine stukjes) en hij miste ook wel een beetje dat kleine beetje contact thuis. Dus er mocht een kleintje bij, 2 groters vond mijn wederhelft niet praktisch. Dat werd Izzy, toen wij haar gingen halen keurde ze Maylo geen blik waardig, ze ging gewoon met ons mee en eenmaal thuis heeft ze de broek aangetrokken en had Maylo niet zo veel meer te vertellen. Maylo paste zijn spel helemaal aan op haar niveau wat dus vaak liggen bekvechten was of Izzy die bovenop hem stond te dansen.
Maylo overleed op veel te jonge leeftijd en toen kwam Droef. Droef mocht de eerste dagen niks, ademen was al reden voor haar om pislink te worden. Tot ik een keer woest op haar werd en haar even flink heb toegesproken dat ze Droef gewoon maar moest accepteren, want van mij! 2 uur later lagen ze op de bank te bekvechten en dezelfde dag was het buiten rennen geblazen, vooral Izzy dan want Droef ging gaf het al snel op, die is niet zo snel.
Dat rennen achter elkaar aan buiten daar is de lol snel vanaf gegaan want Droef kan haar gewoon echt niet bijhouden(ook niet voor zijn LPC, dat kadaver moet gewoon ff op gang op komen voor het een vaart heeft) en dat is wat Izzy het liefste doet krijsend rondrennen achter een hond aan om vervolgens zelf heel hard te moeten vluchten.
Izzy is overigens ook een boomer al heb ik geen idee wat er allemaal inzit. Meestal als mensen er naar vragen zeg ik dat ze een blafrat is. Maar ze is beslist geen schoenendoos aan een touwtje maar een hond met pit en een flink karakter(soms meer dan me lief is).

Maylo werd buiten wat minder sociaal maar had wel degelijk behoefte aan hondscontact en vond het ook heerlijk dat de bejaarde rolmops van mijn ouders hier een weekje uit nood logeerde. Ze moest niet zo veel van Maylo maar hij leefde helemaal op als bezorgde broer. Toen ze weer weg was vond hij het echt wel saai om weer alleen te lopen(al waren het maar kleine stukjes) en hij miste ook wel een beetje dat kleine beetje contact thuis. Dus er mocht een kleintje bij, 2 groters vond mijn wederhelft niet praktisch. Dat werd Izzy, toen wij haar gingen halen keurde ze Maylo geen blik waardig, ze ging gewoon met ons mee en eenmaal thuis heeft ze de broek aangetrokken en had Maylo niet zo veel meer te vertellen. Maylo paste zijn spel helemaal aan op haar niveau wat dus vaak liggen bekvechten was of Izzy die bovenop hem stond te dansen.
Maylo overleed op veel te jonge leeftijd en toen kwam Droef. Droef mocht de eerste dagen niks, ademen was al reden voor haar om pislink te worden. Tot ik een keer woest op haar werd en haar even flink heb toegesproken dat ze Droef gewoon maar moest accepteren, want van mij! 2 uur later lagen ze op de bank te bekvechten en dezelfde dag was het buiten rennen geblazen, vooral Izzy dan want Droef ging gaf het al snel op, die is niet zo snel.

Dat rennen achter elkaar aan buiten daar is de lol snel vanaf gegaan want Droef kan haar gewoon echt niet bijhouden(ook niet voor zijn LPC, dat kadaver moet gewoon ff op gang op komen voor het een vaart heeft) en dat is wat Izzy het liefste doet krijsend rondrennen achter een hond aan om vervolgens zelf heel hard te moeten vluchten.

Izzy is overigens ook een boomer al heb ik geen idee wat er allemaal inzit. Meestal als mensen er naar vragen zeg ik dat ze een blafrat is. Maar ze is beslist geen schoenendoos aan een touwtje maar een hond met pit en een flink karakter(soms meer dan me lief is).
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Een jack russel hussel.
Baasgericht sportief, voor alles in,
leuker komen ze niet, vind ik.
Dwergschnauzer is trouwens ook leuk
net zo leuk 
Baasgericht sportief, voor alles in,

Dwergschnauzer is trouwens ook leuk