Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hotspot verzorgen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Boccoco
Vaste gebruiker

Hotspot verzorgen

Ongelezen bericht door Boccoco »

Vandaag bij Igor een hotspot ontdekt. In zijn lies. Ik wilde de hotspot schoonmaken maar zodra Igor doorheeft wat ik wil doen gaat hij op zijn buik liggen. Als ik net doe alsof we gaan wandelen gaat hij staan, maar dan kan ik niet bij de hotspot om hem schoon te maken (hij zit echt op een vervelende plek). Als ik probeer om Igor op zijn zij te laten liggen stribbelt hij vreselijk tegen. Het was zonet een ware worstelpartij om bij de plek te kunnen komen. Ik wil die arme hond natuurlijk niet nog verder traumatiseren - heeft iemand tips om dit wat makkelijker te maken?
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Hotspot verzorgen

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik leer ze hier als pup al het commando 'buik' aan, waarbij ik ze dus vraag hun buik te tonen. Het is 1 van de commando's die ik echt afdwing.. Meestal voor alleen een kriebel, soms voor even iets vervelends plus een kriebel. Kunstjes zijn optioneel, deze valt niet onder de kunstjes. En inderdaad, ik leer ze zo snel mogelijk dat ik ze overal mag aanraken. Ze mogen aangeven dat het niet leuk is en dat erken ik dan ook, maar ze moeten het me wel laten doen
Boccoco
Vaste gebruiker

Oké, ik snap hem. Even doorzetten dus. Het lastige is dat hij duidelijk nooit is opgepakt of veel is aangeraakt. Hij is veel vooruit gegaan in de maand dat hij hier is maar het vertrouwen is er nog niet helemaal. Naar de trimmer breng ik hem sowieso binnenkort! Hij heeft een vreselijk dikke vacht die best wel eens goed gewassen en uitgeblazen mag worden.
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

Hoe lang heb je hem ? Wat is zijn achtergrond etc ?
Bij mijn eerste hond deed ik een muilkorf om. Anders ging het echt echt en dan is het idd doorzetten. 1 houd hem vast ander verzorgt het. Zorgen dat je eerst alles bij de hand hebt en dan hond pakken. Niet teveel drama van maken want dan worden ze nog meer drama queens :) gewoon ff doorpakken. T moet en jij bent baas.
Groetjes Heidi
Afbeelding
Boccoco
Vaste gebruiker

Ik heb hem nu iets langer dan een maand. Voormalige straathond uit Roemenië, dus verder niks over zijn achtergrond bekend. En ik woon alleen dus dan is zo'n hond heel sterk als hij iets niet wil! Gelukkig doet hij geen vlieg kwaad. De hotspot lijkt niet erger te zijn geworden vannacht dus ik denk dat ik er op tijd bij was! Doen jullie je hond eigenlijk een kap of iets op zodat hij er niet bij kan? Ik heb dat nu wel gedaan voor de zekerheid maar ik weet niet of dat wat overdreven is.
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

Nee hoor ik zou zeker kap opdoen . Mijn wijlen donna kon zichzelf in paar uur tot op bot opeten
Dus die kreeg kap. En als je alleen woont dan idd kwestie van gewoon ff doorpakken.
Vertrouwen is niet zomaar gelijk weg en er zullen vaker dingen zijn die gewoon ff moeten .
Nagels knippen etc.
Groetjes Heidi
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”