Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Muilkorf welke maat

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Doyaquba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Muilkorf welke maat

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Twijfelgevalletje, ik wil een muilkorf bestellen voor Cato maar kom niet uit de maat. Ik wil deze: https://www.medpets.nl/baskerville-ultra-muzzle/ maar maat 3 klinkt zo klein. Cato haar neus is 5 cm lang en omtrek is 28 cm bij strak meten, als ze ontspannen is is het eerder 29 cm. Is de maat 4 dan goed?
Ik heb geen ervaring met muilkorven dus het is even een puzzel, maar volgende week wordt ze geröntgend en die wachtkamer daar is altijd heel vol. Wil het risico niet lopen dat ze daar een andere hond bijt en voor wandelen op drukke momenten is het ook verstandig. Ze heeft nog nooit gebeten maar ik wil er niet op wachten :U:

Andere tips zijn ook welkom maar had gelezen dat de Baskerville goed beviel bij dikkoppen
dagmar88
Zeer actief

Re: Muilkorf welke maat

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ik zou hem laten maken door Desiree. https://drozzyshondenshop.nl/
Doyaquba
Zeer actief

dagmar88 schreef: 18 aug 2021 12:59 Ik zou hem laten maken door Desiree. https://drozzyshondenshop.nl/
Heb hem volgende week al nodig voor de testen, beetje laat dus vrees ik. Maar kan wel voor de wat langere termijn inderdaad!
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Pets place heeft deze ook in de winkel. Misschien bij jou in de omgeving ook? Ik vind het wel een goede korf, maar passen is handig.

(en in de auto laten tot ze aan de beurt is is nog een optie voor het dierenartsbezoek)
Soeb88
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Soeb88 »

Zou zelf wel ff naar een winkel toe gaan om op te meten welke het beste past.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Doyaquba schreef: 18 aug 2021 13:03
dagmar88 schreef: 18 aug 2021 12:59 Ik zou hem laten maken door Desiree. https://drozzyshondenshop.nl/
Heb hem volgende week al nodig voor de testen, beetje laat dus vrees ik. Maar kan wel voor de wat langere termijn inderdaad!
Oh, ja. Wel jammer, het is net zo fijn de tijd te nemen om het dragen van een muilkorf zo prettig mogelijk te laten verlopen.
Dan zou ik voor de dierenarts een goedkoop mesh snuitje meenemen en er alsnog een op maat laten maken. Lijkt me voor een hond met een afwijkende kopvorm veel comfortabeler.
Die baskerville is dik materiaal en gaat bij haar waarschijnlijk hinderlijk zijn rond de ogen.

Zou het ook even bij de dierenarts aangeven. Beter buiten wachten of ergens apart dan haar met een muilkorf spanning op laten bouwen. Meestal zijn ze wel flexibel wat dat betreft en vaak is er een andere ingang die je kunt gebruiken.
Doyaquba
Zeer actief

Bedankt voor de tips! Ik ga even kijken naar een pets place in de buurt. En inderdaad even aangeven bij de dierenarts. Is niet onze vaste, want daar zijn ze altijd als enige in de wachtruimte. Maar hier moeten ze daar wachten tot het roesje werkt en ook tot ze weer bij is na de foto's. Maar vraag ook wel even of ze een rustig hoekje hebben. Normaal zou ik met haar in de auto wachten maar met die narcose is het zwaar tillen...
Zo'n mesh snuitje heb ik maar daarvan raakt ze benauwd, zit te strak en groter krijgt ze af.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Wanneer heb je hem nodig volgende week? Als zwart geen probleem zou zijn kan ik die direct voor je maken, daar heb ik voldoende van op voorraad liggen. Spoedjes komen vaker voor en krijgen voorrang. :wink:
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Doyaquba
Zeer actief

DesireeB schreef: 18 aug 2021 14:24
Wanneer heb je hem nodig volgende week? Als zwart geen probleem zou zijn kan ik die direct voor je maken, daar heb ik voldoende van op voorraad liggen. Spoedjes komen vaker voor en krijgen voorrang. :wink:
Ik stuur je even een PB
Kaylee#
Actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Kaylee# »

Doyaquba schreef: 18 aug 2021 13:55 Bedankt voor de tips! Ik ga even kijken naar een pets place in de buurt. En inderdaad even aangeven bij de dierenarts. Is niet onze vaste, want daar zijn ze altijd als enige in de wachtruimte. Maar hier moeten ze daar wachten tot het roesje werkt en ook tot ze weer bij is na de foto's. Maar vraag ook wel even of ze een rustig hoekje hebben. Normaal zou ik met haar in de auto wachten maar met die narcose is het zwaar tillen...
Zo'n mesh snuitje heb ik maar daarvan raakt ze benauwd, zit te strak en groter krijgt ze af.
Mijn honden gaan echt niet onder zeil in een wachtkamer. In het verleden bij verschillende honden geprobeerd maar die vechten zo ertegen dat het niet werk.Dus of in een aparte kamer wachten tot ze slapen of in de auto.
Mijn dierenarts heeft dan een brancard waar ze de hond zo op leggen en van auto naar binnen rijden via de achterdeur ideaal.
Mischien is dat in overleg mogelijk?
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Doyaquba schreef:Twijfelgevalletje, ik wil een muilkorf bestellen voor Cato maar kom niet uit de maat. Ik wil deze: https://www.medpets.nl/baskerville-ultra-muzzle/ maar maat 3 klinkt zo klein. Cato haar neus is 5 cm lang en omtrek is 28 cm bij strak meten, als ze ontspannen is is het eerder 29 cm. Is de maat 4 dan goed?
Ik heb geen ervaring met muilkorven dus het is even een puzzel, maar volgende week wordt ze geröntgend en die wachtkamer daar is altijd heel vol. Wil het risico niet lopen dat ze daar een andere hond bijt en voor wandelen op drukke momenten is het ook verstandig. Ze heeft nog nooit gebeten maar ik wil er niet op wachten :U:

Andere tips zijn ook welkom maar had gelezen dat de Baskerville goed beviel bij dikkoppen
Maat 5 heb ik hier liggen om te passen als je wil
Doyaquba
Zeer actief

Ik heb de maat 4 uiteindelijk genomen, die past goed.
Ik ga zeker ook nog vragen of ze in de auto of apart onder zeil mag inderdaad! In de auto zou ideaal zijn want daar voelt ze zich veilig

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”