Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Raskeus - waak/ erfhond
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 2
Raskeus - waak/ erfhond
Goedemiddag, ik stel de vraag niet voor mijzelf maar voor de personen waar mijn paard gestald staat. Zij hebben een groot (deels afgesloten) erf en zijn opzoek naar een hond. De hond zou overdag buiten op het erf lopen en mag snachts binnen slapen. Er zijn verschillende inbraken in de buurt gebeurd dus ze willen toch graag een grotere hond die een beetje als alarm/ deurbel werkt zonder mensen aan te vallen of op te eten. Er komt wel wat passage op het erf maar dit valt goed mee, het is een kalme stal waar we met 3 pensionklanten staan plus dan nog het melkvee bedrijf van de eigenaren. Vroeger hebben ze een jack russell gehad maar deze is een aantal jaren geleden overleden.
Vereisten zijn:
Sociaal naar dieren, honden die op erf komen, stalkatten paarden koeien etc
Waaks zonder mensen aan te vallen
Functionele bouw dus geen gekwijl , hond die stuk is na 3 jaar
Geen extreme vacht
Redelijk groot, min labrador formaat
De hond zou een fantastisch leven krijgen, altijd iemand thuis, veel aandacht, enorm veel plaats om rond te lopen en spelen.
Vereisten zijn:
Sociaal naar dieren, honden die op erf komen, stalkatten paarden koeien etc
Waaks zonder mensen aan te vallen
Functionele bouw dus geen gekwijl , hond die stuk is na 3 jaar
Geen extreme vacht
Redelijk groot, min labrador formaat
De hond zou een fantastisch leven krijgen, altijd iemand thuis, veel aandacht, enorm veel plaats om rond te lopen en spelen.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
- Omega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
Re: Raskeus - waak/ erfhond
Maar of die zo sociaal is naar andere honden/dieren vraag ik me af.teckeltoos schreef: ↑13 aug 2021 12:05 Kangal of Anetolische herder. Een zeer waakse hond die in principe dag en nacht buiten kan blijven.
Reken maar dat inbrekers zich 3 x bedenken als een Kangal de boel bewaakt.
![]()
Bij ons op stal lopen nu twee hovawarts, ze blaffen indrukwekkend naar vreemde mensen. De reu vind ik onzeker op het bange af, maar hij waakt wel. De teef is wat pittiger, en is ook goed waaks, als je ze niet kent ga je toch maar liever een straatje om.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
-
- Zeer actief
Ik zelf zou dan toch wel gaan voor de mastin Espagnole denk ik, heel vriendelijk en respect vol naar mensen, stif upperlip kies dan wel voor een die goed gefokt is met geteste ouders , dan is de gezondheid ook best goed, probleem is vaak wel heel erg verharen ( maar niet iedereen heeft er last van )
- BieneMaya
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
- Aantal honden: 1
Een kangal beschermt normaal gesproken schapen of geiten en zou dus moeten kunnen met staldieren. Maar ik denk dat het valt of staat met waar je die dan koopt.
-
- Actief
Bedankt voor alle suggesties. Ik geef alles door en dan kunnen ze het nodige onderzoek doen naar rassen en fokkers.
Honden waarbij mensen het erf niet op kunnen is geen optie, er is niet veel passage maar denk toch aan hoefsmid, dierenartsen, voederleveranciers die moeten toch veilig hun werk kunnen doen.
Honden waarbij mensen het erf niet op kunnen is geen optie, er is niet veel passage maar denk toch aan hoefsmid, dierenartsen, voederleveranciers die moeten toch veilig hun werk kunnen doen.
-
- Zeer actief
Een of twee Teckels zou voldoende moeten zijn om bezoek aan te kondigen. Een Riesenschnauzer doet het ook prima. Bekenden laat ze gewoon door. Vreemden onaangekondigd op het erf wordt een ander verhaal. Met veel uiterlijk vertoon rent de RS op de vreemdeling af en gaat voor deze persoon zitten en blijft blaffen tot de baas komt. Toch doorlopen betekent bij je enkel pakken en tegen de grond werken tot de vreemdeling het snapt. Geen echte bijter en zeker geen hond wat voor de kill gaat. Uitermate vriendelijk tegen bekenden, boerderijdieren en andere honden.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
- Zeer actief
Wetterhoun.
Zijn van nature erfvast. Waaks, maar vriendelijk. Formaat labrador en de donkere kop met grimmige blik schrikt genoeg af.
Verder houden ze van een spelletje zo nu en dan en kunnen zichzelf ook prima vermaken, bijv. met het vangen van een rat of een mol.
Zijn van nature erfvast. Waaks, maar vriendelijk. Formaat labrador en de donkere kop met grimmige blik schrikt genoeg af.
Verder houden ze van een spelletje zo nu en dan en kunnen zichzelf ook prima vermaken, bijv. met het vangen van een rat of een mol.
- Zamunda
- Zeer actief
Of een kleine schreeuwerd en een grotere erbij. Toch samen en je hebt een keffer en eentje die iets meer indruk maakt.Cleva schreef: ↑13 aug 2021 18:13 Waarom neem je niet twee of drie schreeuwerige kleine hondjes?
Terriers zijn vaak prima wakers die het verschil snappen tussen wat gebruikelijk is en wat niet. En het zijn ook honden die zich prettig voelen in een stal.
Een grote hond schrikt natuurlijk meer af maar honden zijn niet graag alleen en als je ze wel alleen laat vervallen ze vaak in hun valkuilen waardoor je juist van die doorgeslagen reacties krijgt.
En alleen rondlopen en spelen is natuurlijk maar erg kort leuk. Daarna krijg je verveling.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Een Jack Russel voor het alarmeren.
En een Dobbernan , bouvier , Herder of molosser om af te schrikken.
En een Dobbernan , bouvier , Herder of molosser om af te schrikken.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhond
heb een york, waaks als de neten, verdedigen is wat anders
. Jaren doggen ( leonbergers) gehad, die gaven geen kik en iedereen was zeer welkom 
Zou inderdaad meer voor een jack oid gaan.

Zou inderdaad meer voor een jack oid gaan.
-
- Actief
Ik heb vandaag alles doorgegeven en laten zien. Combi grote en kleine hond is zeker een optie waar ze voor open stonden, ze hebben 17 jr een jack russell gehad en dit was een prima deurbel maar te klein om echt af te schrikken. 2 puppies tegelijk is wat veel van het goede dus ze zouden het liefste willen beginnen met de grote en ev daarna een kleinere puppy of er zou een gepaste herplaatser moeten voorbij komen. Mastin beauceroun en riezenschnauzer zijn ze erg van gecharmeerd en ze gaan het verder bekijken. Bedankt iedereen voor de input.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Dat wordt dan een dwergschnauzer en riezenschnauzerEmilyenkiki schreef: ↑14 aug 2021 15:58 Ik heb vandaag alles doorgegeven en laten zien. Combi grote en kleine hond is zeker een optie waar ze voor open stonden, ze hebben 17 jr een jack russell gehad en dit was een prima deurbel maar te klein om echt af te schrikken. 2 puppies tegelijk is wat veel van het goede dus ze zouden het liefste willen beginnen met de grote en ev daarna een kleinere puppy of er zou een gepaste herplaatser moeten voorbij komen. Mastin beauceroun en riezenschnauzer zijn ze erg van gecharmeerd en ze gaan het verder bekijken. Bedankt iedereen voor de input.

-
- Zeer actief
Dat is de meest unieke combinatie die de eigenaar kan wensen. In tegenstelling tot overdag, zal de dwerg, uitzonderingen daargelaten, in de nachtelijke uren niet blaffen bij onraad. Wat ze wel doen is met hun pootjes over de kop van de RS krabben zodat deze wakker wordt. Geluidloos gaat deze dan op onderzoek uit en bij ontdekking van een indringer gaat hij vocaal volledig uit zijn plaat en blijft blaffen tot de baas arriveert.Emma schreef: ↑15 aug 2021 10:44Dat wordt dan een dwergschnauzer en riezenschnauzerEmilyenkiki schreef: ↑14 aug 2021 15:58 Ik heb vandaag alles doorgegeven en laten zien. Combi grote en kleine hond is zeker een optie waar ze voor open stonden, ze hebben 17 jr een jack russell gehad en dit was een prima deurbel maar te klein om echt af te schrikken. 2 puppies tegelijk is wat veel van het goede dus ze zouden het liefste willen beginnen met de grote en ev daarna een kleinere puppy of er zou een gepaste herplaatser moeten voorbij komen. Mastin beauceroun en riezenschnauzer zijn ze erg van gecharmeerd en ze gaan het verder bekijken. Bedankt iedereen voor de input.![]()
![]()
De eigenschap van de dwerg heb ik nooit geweten totdat het me zelf overkwam toen ik sliep. Ze krabde pijnlijk met haar nagels over mijn gezicht toen ik in bed lag en raakte ervan geïrriteerd en sliep vervolgens verder. De volgende ochtend wist ik de reden. Er waren 's nachts 3 planten met pot uit mijn tuin gejat.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.