Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welk wandelgebied heeft de voorkeur van jullie hond?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mary O
Actief
Mijn ras(sen): X herdertje Dana, X teckel Joep, Spanjaard Santos, Roemeentje Vera
Aantal honden: 4

Welk wandelgebied heeft de voorkeur van jullie hond?

Ongelezen bericht door Mary O »

Mijn honden reageren nogal verschillend op andere gebieden waar wij lopen. Thuis is voor allemaal geen probleem. Bij het werk laten Santos en Vera duidelijk merken dat ze het niet leuk vinden. Veel achter lopen, stil staan en ze worden pas enthousiast als we op de terugweg zijn :roll:
Hier de verschillen:
Dana: het maakt haar niet zoveel uit, zolang ze maar bij ons is.
Joep: vindt alles goed, maar nieuwe omgevingen vindt hij geweldig zolang hij maar los kan lopen. Aangelijnd is stom. In nieuw gebied loopt hij ook voorop, net alsof hij de weg kent. Wel steeds achterom kijken of wij wel goed volgen :LOL:
Santos: is heel duidelijk wat hij leuk of niet leuk vindt. Los of aangelijnd maakt hem niet uit, maar geen zin is gewoon geen zin bij hem. Dat kan in bekend of onbekend terrein zijn. Bekend terrein heeft het nadeel dat hij de weg kent en als hij het genoeg vindt gaat hij gewoon richting huis of de parkeerplaats :mann:
Vera: voelt zich erg prettig bij bekend terrein. Thuis geen problemen. Bij het werk vindt ze niet leuk. Ze is de jongste, maar daar heb ik vaak de vraag gehad of zij misschien de oudste is :oeps: Verder ga ik naar andere losloopplekken en ook daar kan ze een beetje timide bij me lopen. Vorige week voor het eerst naar aanlijngebied geweest sinds we haar hebben. Ik kwam daar vroeger vaker, maar met 4 honden vind ik dat nogal een uitdaging. Wat schetst mijn verbazing, ze vindt het daar leuk :80: De andere honden uitdagen, willen rennen. Ze had er geen problemen mee.

Waar lopen jullie honden het liefste?
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2

Re: Welk wandelgebied heeft de voorkeur van jullie hond?

Ongelezen bericht door GrethavW »

Voor Bronco is dat bekend gebied. Een nieuwe omgeving is stressvol voor hem.
Dat merk je niet op het moment dat je er bent, maar wel 's avonds als hij het aan het verwerken is.

Tux vindt alles leuk. Liefst los en kunnen rennen, maar aangelijnd vermaakt ze zich ook prima.
Andere honden en mensen vindt ze niet interessant (en een beetje spannend), dus het liefst wel een rustig gebied.
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Alfil: liefst loopt hij met een groep mensen in bekend gebied. Ik verbeeld me altijd dat hij dan denkt dat hij een kudde schapen bij zich heeft :LOL: . Als we met het gezin in onbekend gebied lopen, pendelt hij heen-en-weer tussen de koplopers en de achterblijvers. Heel lief. Qua terrein heeft hij het liefst open en vlak. Hij is gek op het strand. Wijde grasvelden vindt hij ook geweldig, maar die zijn hier helaas niet. We waren eens in de Pyreneeen en die glooiende weiden vond hij helemaal het einde.

Lily: vindt alles prima. In bekend gebied gaat ze duidelijk verder weg. Met het gezin in onbekend gebied blijft ze meer in de buurt, maar altijd voorop. Ze is de verkenner zeg maar. Qua terrein past ze zich overal perfect aan. Liefst valt er wat te snaaien hier en daar.

Een paar keer hebben we gewandeld met een groepje honden en dan is de dynamiek weer heel anders.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Mary O
Actief
Mijn ras(sen): X herdertje Dana, X teckel Joep, Spanjaard Santos, Roemeentje Vera

GrethavW schreef: 11 aug 2021 21:12 Voor Bronco is dat bekend gebied. Een nieuwe omgeving is stressvol voor hem.
Dat merk je niet op het moment dat je er bent, maar wel 's avonds als hij het aan het verwerken is.

Tux vindt alles leuk. Liefst los en kunnen rennen, maar aangelijnd vermaakt ze zich ook prima.
Andere honden en mensen vindt ze niet interessant (en een beetje spannend), dus het liefst wel een rustig gebied.
Als Vera het spannend vindt reageert ze zich ook af bij thuiskomst. Joep vindt alle mensen leuk, maar hij heeft geleerd om niet meer iedereen te begroeten. Totdat ze tegen hem gaan praten :oeps: Vandaag kon ik nog net optijd tegen iemand roepen: denk om je witte broek. Ging net goed.
Mary O
Actief

Cleva schreef: 11 aug 2021 21:14 Vooral mira houdt van gladde oppervlakken. Gras of na zand en dan lekker kunnen racen.
Echo vind eigenlijk alles goed. Dat is nog zo'n onnozele ziel die gewoon blij is dat we op aard zijn.

Ze vinden het bos ook leuk maar beduidend spannender. Zeker als er veel honden zijn.
Even kletsen met de hondenmensen en hun parkroedel vinden ze echt geweldig maar dan zijn ze ook uitgeput. :LOL:
Dat zijn de brommerjongens zeg maar.

Koude modder vinden ze niet leuk. Mira gaat terug naar de auto. Donder maar op met je gezag. Dan is het echt een windhond en valt er geen land mee te bezeilen. Je krijgt een blik en je kunt het vergeten.
Leuk. Joep vindt het strand geweldig leuk. Hij doet dingen die hij ergens anders niet doet. Bijvoorbeeld met een bal spelen.
Terwijl we vroeger een hond hadden ( Rocky) die het strand vreselijk vond.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

Eigenlijk maakt het mijn honden niet heel veel uit, als het maar natuur of strand is. Ze kunnen ook allemaal plekken waar water is heel erg waarderen.
Amy is gek op nieuwe plekken om te wandelen. Die wil ook altijd overal op ontdekkingsreis, alle onbekende paadjes in en precies de kant op waar we normaal nooit heen gaan. Misschien zitten daar namelijk nog wel beestjes die ze nog niet gezien heeft :lol1: Dicht begroeide gebieden en bossen vindt ze leuk omdat er van alles interessants in de bosjes gebeurt en open vlaktes vindt ze ook leuk om vanaf een uitkijkpunt te kunnen zien of er konijnen zitten en om voluit te kunnen rennen. Plekken waar veel loslopende honden zijn, vindt ze niet fijn.
Met wandelen in drukte en kort(er) aangelijnd, zoals in het dorpscentrum, doe ik ze allemaal niet zo veel plezier. Amoz vindt dat nog wel oké, die snuffelt en markeert dan heel wat af, maar de rest vindt daar niet veel aan.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Gait maakt het meestal niet veel uit. Stuk gras of nat zand waar hij over kan racen heeft hij wel graag een paar keer per week. Leuke kleine hondjes vindt hij het einde.
Elco loopt graag waar de kans groot is dat hij achter een bal aan mag rennen of kan zwemmen.
Meestal lopen we aan de andere kant van de provinciale weg, maar vanochtend waren ze het heel erg eens met elkaar: niet naar de overkant, maar aan deze kant blijven. Dus dat hebben we maar gedaan. Aan deze kant zijn meer geurtjes, dus ze waren vooral aan het snuffelen. Zonder rondjes te remmen of te zwemmen
Wildflower
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies

Ongelezen bericht door Wildflower »

Ben vond het heerlijk om door de stad te lopen. Bij voorkeur op de markt en dat hij dan wat lekkers mocht uitzoeken en het zelf naar huis dragen, in een zakje. :I:

Dirkje is een buitenkind. Ze heeft een hekel aan drukte en als we dan niet werken, zwemmen of op een veld met de bal spelen gaat ze het liefst in het bos over smalle kronkelpaadjes. Die wijst ze zelf aan zodat ik er niet per ongeluk langs loop en op het grote pad blijf.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Karel maakt het weinig uit, die vindt alles prima, behalve een wandeling door de stad. Dat hoeft voor hem niet. Pom vindt dat juist wel weer leuk want veel mensen om naar te kwispelen. Verder ook niet heel veel voorkeur volgens mij. Ik merk niet heel veel verschil
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Mary O schreef: 11 aug 2021 21:26
GrethavW schreef: 11 aug 2021 21:12 Voor Bronco is dat bekend gebied. Een nieuwe omgeving is stressvol voor hem.

Als Vera het spannend vindt reageert ze zich ook af bij thuiskomst. Joep vindt alle mensen leuk, maar hij heeft geleerd om niet meer iedereen te begroeten. Totdat ze tegen hem gaan praten :oeps: Vandaag kon ik nog net optijd tegen iemand roepen: denk om je witte broek. Ging net goed.
Ik heb Tux geleerd om naar me toe te komen als er mensen aan komen en dat zit er best redelijk in nu.
Ze kijkt........mensen(of andere hond)......dat betekend een koekje! En ze komt meestal uit zichzelf al naar me toe.
Bij andere honden moet ik soms het ultieme middel inzetten, de bal.
Afbeelding
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Gebieden maken niet uit: zolang er maar wild rondloopt. Als ze lucht hebben gevangen en aan de lijn even hun gedrag mogen uiten (sporen uitwerken onder luid gegil) zijn ze daarna echt helemaal voldaan.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
annemarietje
Actief
Mijn ras(sen): Schnauzer, kooiker

Ongelezen bericht door annemarietje »

Mijn honden liepen het liefst in het bos.
Open weides of paden met bermen ook leuk, maar daar werd alleen maar gegraven.
Dan kwam er van lopen weinig.
« Maybe why all the doors are closed, so you can open one that leads you to the perfect road »
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Ze vinden , op het plasrondje door de wijk na ,alles leuk.
Vreemde gebieden ook , we wisselen tussen zo'n 5 gebieden af in de buurt en dat vinden ze best leuk.
Zo af en toe gaan we naar gebieden bij onze vorige woonplaats en ook dat is altijd een succes.
Op vakantie in totaal vreemde gebieden zijn ze ook relaxed dat maakt ze niet uit.

Water vinden ze wel fijn met warm weer om even in te duiken.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

als ze maar kunnen rennen, snuffelen en zwemmen dan vinden ze het al gauw goed. ik merk wel dat ze minder voldaan zijn als ik bij ons in het parkje heb gelopen. zeker als dat iedere dag is omdat ik geen auto heb. heb ik de auto dan gaan we iedere dag wel ergens anders heen.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Zillion maakt het niet uit, als hij maar bij me is, Boots is meer van het type neus achterna, en dat kan overal, en Zuurtje tja geval apart, die wil eigenlijk alleen maar alles wat ik niet wil, dat is niet gebiedsafhankelijk
Mary O
Actief

Leuk om te lezen. Bij Vera viel me gewoon op dat in een druk losloop gebied, ze er wat gedrukter bij loopt met de staart laag. Terwijl in het aanlijngebied waar we dus ook minder honden tegen komen ze vrolijk en uitdagend is.
Mozesmand
Actief
Mijn ras(sen): Strassenhund
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Mozesmand »

Mozes vond alles heerlijk, maar klauteren in de bergen (en door de sneeuw) stond toch wel hoog op de verlanglijst, misschien ook omdat dat niet zo vaak per jaar gebeurde.
Strand was ook feest, krabbetjes opsnorkelen en de mosselen van de palen openkraken!
Maar waar we samen zo van genoten was 's nachts door de stad zwerven... wel altijd los, aan de riem was het leven stom... ach, wat mis ik dat enorm. :cry:

Met Boelie mag of kan ik natuurlijk nog niet echt wandelen, maar ik denk dat hij strand geweldig gaat vinden!
Als hij nu een hoopje zand ergens ziet, dan is hij als een kind zo blij... nou ja, het is ook nog een kind :F:
Ook vind hij andere hondjes tegenkomen nog erg leuk, dus losloopbos word ook vast favoriet!
Doyaquba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Donner vindt alles leuk, maar merk wel dat het bos zijn voorkeur heeft. Zeker als er modder te vinden is. Lekker alle bomen aflopen, zoals hij die extra weken bij de fokker ook heeft gedaan, die woonde naast het bos.
Maar drukte, mensen en andere honden vindt hij ook prachtig.

Cato vindt het het leukste als er weinig drukte is. Ze is snel onder de indruk en zeker aan de lijn gaat ze dan snauwen naar vreemde honden en probeert ze weg te komen van vreemde mensen. Het liefste heeft ze het overzicht van een groot veld of een zandvlakte of de hei. Al loopt ze in het bos ook wel lekker.

Helaas woon ik midden in de stad dus moeten ze het vaak doen met het park. Ik probeer 2 keer per week de auto te pakken voor een lange losloopwandeling. Nu ik vakantie heb nog wat vaker.
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Peer vindt alles best als hij met mij loopt. Ik kan geen mega wandelingen maken en Peer is daar niet rouwig om. Hij is een beroeps luilak. Met PaPeer lopen gaat met stevige tegenzin maar dan geldt de lege briefjes methode. Hup....meelopen jij
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Bos, strand maar t liefst in (de buurt van) beekjes op ons vaste vakantieplekje
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Blacky vond overal lopen wel oke als ik er maar was, nu hij ouder wordt en wat kwaaltjes krijgt blijft hij duidelijk liever in zijn vertrouwde omgeving als er maar genoeg te snuffelen is
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”