Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Old English mastiff

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

limburg vooruit
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Welsh corgi
Aantal honden: 1

Old English mastiff

Ongelezen bericht door limburg vooruit »

Beste,

Ik ben op zoek naar mensen die dit ras hebben.

Is dit jullie eerste hond, welke lichamelijke problemen heeft deze of voorgaande honden, hoe oud zijn/of waren ze?

Waarom deze vragen, je leest veel verschillende feiten, vaak spreken ze zich tegen.

Ik twijfel om zo'n prachtdier in huis te halen, maar ik ga nooit over 1 nacht slapen.
Let wel, geen bullmastiff.

PS, foto's mogen altijd.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Re: Old English mastiff

Ongelezen bericht door Emma »

Tja, lastig.
Het is een uitdaging om een relatief wat gezond exemplaar te vinden.
Ik zou kijken of je fokkers kan vinden die een zo slank mogelijk type probeerd te fokken. Hoe zwaarder het type, met veel vel en lubberlippen, hoe minder geweldig ik het zou vinden.
Internet verteld dat de levensverwachting tussen de 6 en twaalf jaar is. Ik denk eerder 6 jaar dan twaalf.

Vorige buren van ons hebben er 1 gehad die 7 jaar was geworden. De vorige hebben ze voor het eerste jaar in moeten slapen. Dat was wel een mastiff, maar gezondheid is aardig hetzelfde gesteld.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Nanna schreef: 11 aug 2021 20:16 Gezondheid is bar en boos. Alle dieren zijn inmiddels familie van elkaar. Er is wel een fokker die outcrossed met Greyhound. Dat zijn mooie honden!
https://www.hillsemastiffs.nl/
Als ik een Engelse Mastiff zou zoeken, zou ik het wel weten.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
katerke
Zeer actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door katerke »

Wij hebben een engelse mastiff reu van 8 jaar. Voor zover zijn er nog geen mankementen aan hem. Hij doet het nog heel goed , loopt ook nog heel goed. wel op het gemakje daar is hij mastiff voor; Hij weegt ongeveer 72 kg . Maar moest ik nog een mastiff nemen en dat hoop ik echt ooit wel komt hij ook van Gaby. Ik sta er al op de wacht lijst.
katerke
Zeer actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door katerke »

Wij hebben een engelse mastiff reu van 8 jaar. Voor zover zijn er nog geen mankementen aan hem. Hij doet het nog heel goed , loopt ook nog heel goed. wel op het gemakje daar is hij mastiff voor; Hij weegt ongeveer 72 kg . Maar moest ik nog een mastiff nemen en dat hoop ik echt ooit wel komt hij ook van Gaby. Ik sta er al op de wacht lijst.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”