Ik heb sinds zaterdag eindelijk mijn pup in huis. En ik mag zeker niet klagen over hoe het doet

In het begin was het vooral voor hem een beetje aftasten, maar sinds twee dagen begin ik een paar dingen op te merken, waar ik graag jullie ideetjes/ervaringen over zou willen horen

1. Hij piept vrij weinig in de bench, maar slaapt zegmaar met “1 oog dicht”. Zodra ik naar de wc loop of naar de keuken moet of uberhaupt opsta, staat meneer al weer op en volgt wat ik ga doen. Ook wanneer hij overduidelijk moe was. Als ik andere mensen hoor/reacties lees slapen hun pups soms als een blok.
Ik weet dat ze nog veel moeten slapen, maar ik zou hem niet graag elke x verplicht naar de bench met de deur dicht moeten brengen zodat hij zijn rust krijgt. Hij loopt er wel soms in uit zichzelf en gaat even liggen, dan hoor ik hem ook even snurken. Maar 5 hooguit 10 mins later loopt hij er alweer uit. Hetzelfde met wanneer hij op een lekker dekentje gaat liggen, het is eventjes slapen en zodra er iets beweegt kijkt hij alweer op en komt ie eraan lopen of gaat spelen/kauwen.
Afgelopen twee dagen merkte ik aan het eind van de dag echt een baldadige puppy die overal aanzit behalve aan de dingen die wel mogen, zoals speeltjes. Dat is op dat moment niet interessant. Volgens instructrice van pup cursus is hij overprikkeld en gewoon moe. Dat is ook wel te verwachten als je na elke 5 mins bij elk geluidje of beweginkje weer rechtop zit. Hoe kan ik dit het beste aan pakken? Ik las dat je ook lekker je pup in slaap kunt aaien/kriebelen wanneer hij ergens op kauwt, maar als ik dit wil doen, maakt hij er gelijk een spelletje van en is het kauwspeeltje niet meer interssant en wil alleen in mijn handen bijten.
2. Ik begin te merken dat ie erg op mij gefocust is. Als hij lekker buiten aan het spelen is met een speeltje en ik naar binnenloop, holt hij snel achter mij aan. Opzich leuk en fijn dat hij wel ietswat gefocust is op mij voor training, maar ik ben bang dat dat misschien straks gaat resulteren in verlatingsangst?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen/tips