Die hoofden zijn volgens mij breder dan dat ze lang zijn

Moderator: moderatorteam
Die hoofden zijn volgens mij breder dan dat ze lang zijn
Ik vind ze ook eng.Persistence schreef: ↑20 mei 2021 22:57 Heb even op z’n FB gekeken. Vind ze toch een beetje eng eigenlijk.
Die indruk heb ik dus ook.
Nee, het ziet er niet lolliger uit vanwege die mopsenkoppen. Eén van de staffordjes die ik ken heeft dat ook helemaal niet (komt volgens mij uit de broodfok). Het gaat mij meer om de uitstraling en uitdrukking van de honden. Blije, hard en met hun hele lijf kwispelende honden die veel vrolijkheid en energie uitstralen. Dat zie ik bij deze honden helemaal niet, maar dat komt niet door de vorm van het hoofd, meer door het type foto's dat hij heeft geplaatst. Of misschien zijn deze honden dus gewoon heel serieus en niet zo van die vrolijke stuiterballen.
Nee ik ben niet gewend aan 'splijtzwammen'. Afgaande op wat ik zie op zijn FB vind ik de honden van Hartl enz gewoon geen prettige koppen hebben. En dat ik dat vind, betekent niet dat ik 'splijtzwammen' of 'kikkerbekken' dús wel wat vind. Een mens kan het ook allebei niks vinden. Mag toch?
Dan krijg je dus een soort clownshoofd. Maar ik vind clowns ook eng.Zinodo schreef: ↑21 mei 2021 10:04Nee joh, dat bek moet groot en breed genoeg zijn dat een kinderkoppie erin past, duhhhNanna schreef: ↑21 mei 2021 09:54 Het werkt anders wel zo.
Een hond moet er cuuuuuuute uitzien anders deugt het niet. Precies de ellende die je in de rashondenfok tegenkomt, zeker bij de gezelschapshondjes.
En zo’n rotvechthondenkop verkoopt niet dus we maken het meer Disney. Kompleet met verdwijnende neusgaten maar wat kan het je schelen.
Ik hoef ook van zijn lang zal zijn leven geen Stafford maar áls ik er eentje zou willen verkoos ik het originele type.
![]()
![]()
![]()
Die laatste ziet er anders al een stuk minder serieus en nors uit dan de foto's uit het openingsberichtNanna schreef:Het werkt anders wel zo.
Een hond moet er cuuuuuuute uitzien anders deugt het niet. Precies de ellende die je in de rashondenfok tegenkomt, zeker bij de gezelschapshondjes.
En zo’n rotvechthondenkop verkoopt niet dus we maken het meer Disney. Kompleet met verdwijnende neusgaten maar wat kan het je schelen.
Ik hoef ook van zijn lang zal zijn leven geen Stafford maar áls ik er eentje zou willen verkoos ik het originele type.
Nou, wat mij betreft niet hoor. Splijtzwammen zijn ook niet per definitie aardiger dan de gewone zeg maar, al vinden veel mensen dat ze er leuker uit zien met zo'n brede bek. Ik heb liever niet dat ze er aardig uitzien als ze het niet zijn, dan vallen ze later ook niet tegen.