Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Plukken Cocker?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

JoviGirlAnita
Zeer actief
Contacteer:

Plukken Cocker?

Ongelezen bericht door JoviGirlAnita »

Hoi!

Op de hondencursus vertelden mensen me dat ik Jovi es moest laten plukken, dat ze er dan heel leuk uit zou gaan zien.

Jovi is een Cockertje en is nog nooit van dr leventje (3jaar) geplukt. Ze heeft een mooi kuiffie op dr koppie, wat donsige bakkebaardjes op dr wangetjes en overal pluishaar. Dat schijnen ze dan weg te halen he? Denk dat Jovi dr hele image weg is dan...... Het maakt haar juist zo aantrekkelijk ;)

Ik borstel haar iedere dag en 1 keer in de week helemaal grondig.

Toch verliest ze veel haar en men zegt dat ze na het plukken dan ook minder haar verliest.

Is dit waar?

En hoe lang zijn ze hier gemiddel mee bezig en wat kost zoiets ongeveer?
Enne, dat kuiffie op dr koppie wil ik er echt NIET vanaf hebben, dus dan kan je zoiets toch erbij zeggen?

Groetjes,
Anita
Pootje van my SUPER doggies Bobby & Jovi

Afbeelding
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

het lijkt mij pijnlijk een hond met zacht haar te plukken.
plukken doe je bij terriers. Volgens mij bij cockers niet en als je
die naar een trimsalon brengt efileren ze het overtollige haar eruit.

Maria :E
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

toevallig heb ik het daar vorige week over gehad met het bazinnetje van toto, een stoer cockertje hier uit de buurt. een vijandje van onze kakaboeboe, ze doen aan knokken, maar dat terzijde.

ik merkte op dat toto donsachtige pluisjes op zijn koppie had, en de moeder van toto vertelde mij dat hij inderdaad weer 'ns geplukt moest worden. ze deed het ter plekke voor, want ik was ook wel verbaasd over dat een hond met zo'n zachte vacht geplukt moest worden.

dus. die donsachtige haartjes (die ik overigens wel geestig vind staan) kunnen met de hand geplukt worden, de rest van de vacht, die langere, zachte haren, kan je niet plukken.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik lees in jouw verhaal dat je ze juist zo schattig vindt hoe ze NU is.. waarom zou je haar dan in godsnaam gaan veranderen??

Helaas weet ik het antwoord op je vraag niet, maar bij een hondensalon kunnen ze je vast helpen!
Afbeelding
JoviGirlAnita
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:ik lees in jouw verhaal dat je ze juist zo schattig vindt hoe ze NU is.. waarom zou je haar dan in godsnaam gaan veranderen??

Helaas weet ik het antwoord op je vraag niet, maar bij een hondensalon kunnen ze je vast helpen!
Daar doel ik met name op de pluk op dr koppie, die gaat er NOOIT af hoor :mrgreen: De rest zou mi niet eens zo misstaan, kan het altijd proberen toch?

Afbeelding
Daika (Anja)
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Daika (Anja) »

Cockers worden inderdaad getrimd, dus niet alleen terriers. Het is helemaal niet pijnlijk om het donshaar uit te plukken. Je hondje zal er weer netjes voor de dag komen en het haalverlies zal heel wat minder zijn.
Bij ons vragen ook een paar mensen om het kuifje te laten staan, ik vind het persoonlijk geen gezicht. Smaken verschillen.

Een cocker die goed onderhouden is blijft bij ons in het salon 2 uur en kost 40 eur.

:ok:
Groetjes Anja
Daika-Yirka-Cooper
Zino
Afbeelding
JoviGirlAnita
Zeer actief
Contacteer:

Hoi Anja, dank je voor je reactie!

Het zal vast geen gezicht zijn, maar Jovi heeft nu eenmaal als bijnaam 'plukkie' en 'kuifje', haha. Het is echt dr image.
Als dat plukkie wel weggenomen zou worden, groeit dat dan weer net zo donsig aan?

Ik zou het ook alleen al doen dat trimmen om zo minder haarverlies van te krijgen hoor.

Zal es een trimsalon gaan bellen voor een afspraak. kan mijn meissie er nog ff mooi op voor de Kerst, hahaha.

Afbeelding
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Donshaar mag je er idd afplukken. Yis haar donshaar op haar flanken, oortjes en in haar hals pluk ik ook.

Ik persoonlijk vind een getrimde cocker veel mooier, maar smaak verschilt natuurlijk. Ik hou niet van donshaar.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

JoviGirlAnita schreef:Hoi Anja, dank je voor je reactie!

Het zal vast geen gezicht zijn, maar Jovi heeft nu eenmaal als bijnaam 'plukkie' en 'kuifje', haha. Het is echt dr image.
Als dat plukkie wel weggenomen zou worden, groeit dat dan weer net zo donsig aan?

Ik zou het ook alleen al doen dat trimmen om zo minder haarverlies van te krijgen hoor.

Zal es een trimsalon gaan bellen voor een afspraak. kan mijn meissie er nog ff mooi op voor de Kerst, hahaha.
Dat plukkie groeit weer net zo aan, maar alsje haar niet plukkieloos wilt vraag je gewoon of ze dat willen laten zitten.
Voor de kerst.....zal lastig worden aangezien heel Nederland 'm mooi onder de kerstboom wil hebben :P
Daika (Anja)
Vaste gebruiker

Angelique,

Ik wou net dezelfde reactie neerzetten; heel belgie wil ook al zijn hondje netjes onder de kerstboom.
:roll:
Groetjes Anja
Daika-Yirka-Cooper
Zino
Afbeelding
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Daika (Anja) schreef:Angelique,

Ik wou net dezelfde reactie neerzetten; heel belgie wil ook al zijn hondje netjes onder de kerstboom.
:roll:
En der hebben medaar een aantal hier een partij pech :-D . Ik sluit volgende week definitief hier, dus ik heb nog 1 druk weekje en daarna lekker rust wat hondentrimmen betreft. :P
Daika (Anja)
Vaste gebruiker

Wij hebben nog twee extra avonden ingelast. Normaal gezien werken wij niet 's avonds.

Dus op 23/12 stoppen we om 21 u en daarna enkele daagjes rust... :sleep:
Groetjes Anja
Daika-Yirka-Cooper
Zino
Afbeelding
JoviGirlAnita
Zeer actief
Contacteer:

Jovi kan aanstaande woensdag terecht, op afroep. Er was een uitvaller, anders zou het pas de tweede week van januari worden. Ze zei dat het 30 euro zou gaan kosten. Valt me behoorlijk mee.

Afbeelding
Daika (Anja)
Vaste gebruiker

Amai dat is echt geluk hebben dat je zo snel nog een afspraak kon maken. En 30 € is echt goedkoop.
Groetjes Anja
Daika-Yirka-Cooper
Zino
Afbeelding
annicka
Zeer actief

Ongelezen bericht door annicka »

JoviGirlAnita schreef:Jovi kan aanstaande woensdag terecht, op afroep. Er was een uitvaller, anders zou het pas de tweede week van januari worden. Ze zei dat het 30 euro zou gaan kosten. Valt me behoorlijk mee.

DENK EROM DAT ER ABSOLUUT NIET GESCHOREN WORDT, ZEKER NIET OP DE RUG WANT DAT KOMT NOOIT MEER GOED. Als je wilt dat t kuifje blijft zitten moet je dat gewoon zeggen, je bent niet de enige die dat leuk vindt.
Binnenkant oren en bovenzijde borst, tot aan het borstbeen mag wel geschoren worden, maar liever efileren.

Groeten, Ellen
Groetjes van Ellen en een Knuf van Noa, Luna en Fitz.
patricia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door patricia »

en is jovi mooi geworden en met of zonder kuif?
Groetjes Patries
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”