FB link
Hallo allemaal, het volgende schrijf ik, niet alleen omdat ik heel erg boos en verdrietig ben, maar vooral om te waarschuwen en in het bijzonder fokkers en eigenaren die later met hun reu willen dekken.
Onze pup paco, reutje van 6 maanden had last van een prolabs, dit een kwaaltje aan het piemeltje en hormonaal,
Normaal gesproken niets ernstig, het enige is dat sommige dierenartsen aanraden om de hond te castreren zodat het niet meer terugkomt, maar een pup van 6 maanden laat je niet castreren omdat de gevolgen daarvan en in het bijzonder bij bully s groot zijn, door het ontbreken van testosteron gaan de botten onregelmatig groeien, de draaikolommen gaan niet meer sluiten en de groei van spieren en schedel worden niet meer voltooid, daarnaast grote kans op bot en prostaatkanker, ook het gedrag kan veranderen met alle gevolgen van dien.
Al deze feiten waren voor mij een reden dat paco NIET gecastreerd mocht worden en als de prolabs terug zou komen dan had ik het geld er graag voor over om hem weer te laten helpen daaraan.
Ik had 1 1/2 uur rijden ervoor over om naar dierenkliniek Sleeuwijk te gaan, toch een hoog aangeschreven kliniek,
Een gesprek gehad met arts Daan Loopstra, die toch goed staat aangeschreven gehad en gezegd dat PACO NIET gecastreerd mocht worden en hij zou dat ook niet doen en was het met bovenstaande eens.
Wij Paco ophalen en hij had Paco toch gecastreerd,
Op dat moment was hij niet meer aanwezig en ik was ontgoocheld en boos en stond erop dat hij mij zou bellen,
Meneer gaf in dat gesprek aan dat hij vond dat een prolabs erfelijk is en het niet wenselijk is dat hij in de toekomst gaat dekken........
Laat dat eens goed inwerken!!!!!!
De enige noodzaak is dat het niet terugkomt en hoe durf je als arts tegen de wil van de eigenaar een pup te castreren,
Als hij anders was gaan denken dan dien je minimaal te overleggen met de eigenaar!!!!!
S morgens keihard in mijn gezicht liegen terwijl je al weet dat je anders gaat handelen, ik ben juist ontgoocheld dat het juist in dierenkliniek Sleeuwijk is gebeurd.
Je denkt je pup in goede handen te geven,
Het gesprek wat ik voerde met Daan Loopstra is opgenomen, dus liegen heeft geen zin voor hem, feiten verdraaien ook niet, ik heb inmiddels een advocaat ingeschakeld, niet alleen om de kliniek en Daan Loopstra aansprakelijk te stellen, maar ook zodat dit bij andere eigenaren niet meer gebeurd.
Ik had graag naar shows gegaan etc,
Niet alleen de gezondheid van paco heeft hij op het spel gezet, maar ook een stuk toekomstig plezier heeft hij mij ontnomen.
Groeten
Rob
Mijn mening
Het verhaal heeft 2 kanten
Het is nl ook een goed aangeschreven kliniek. Kan me persoonlijk slecht voorstellen dat het gegaan is zoals omschreven.
Lees bij het bericht in de reacties dat er een ontsteking is en dat die naar de achterhand aan het doorslaan is. Zou er misschien niet een medische indicatie voor castratie geweest zijn?