Bram is dol op wandelen. Hij kan alleen niet loslopen want dan is hij weg. Echt weg. En ik weet niet hoe ik het op moet lossen. Niet dat hij perse los moet lopen van me, want ik heb niet de indruk dat hij het aan de riem zo erg vind, maar het lijkt me gewoon zo lekker voor hem, even lopen zonder dat er iemand achter hem aanhobbelt die hem vast houd.
Bram geeft niks om voer of snoepjes, speelgoed kijkt hij ook niet naar om. Als wij proberen met hem te spelen dan weet hij niet goed wat te doen, dan gaat hij alleen maar heel hard rondjes rennen in de tuin en vervolgens gaten graven

Hij leeft gewoon zijn leventje volledig op zichzelf, altijd buiten want dat wil hij graag. Alleen snachts is hij binnen. Als het slecht weer is ook, maar dan ligt hij altijd bij de voordeur, nooit bij ons.
Allemaal prima, wij zijn gek op hem, alleen dat loslopen, zou dat nog aan te leren zijn? Ik heb echt geen idee meer wat ik nog kan proberen.
We hebben nog een Griekse herplaatser, die hebben we 3 maanden na Bram opgehaald. Mina, ongeveer 10 jaar oud. Die speelt ook niet, maar ligt hele dagen als een prinsesje op de bank gelukkig te wezen, of op schoot. Die komt weinig buiten want die wil dat niet. Die kan wel los lopen, maar dan wel aan je enkels geplakt, dat is weer het andere uiterste.