Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Je hond kunnen lezen in gedrag.... a walk in the park
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Je hond kunnen lezen in gedrag.... a walk in the park
Geen gewelddadige video , alleen een goed voorbeeld van iemand die zijn hond niet goed kan lezen waar het zo maar
mis kan gaan. + 1 Duitse herder hier.
mis kan gaan. + 1 Duitse herder hier.
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Re: Je hond kunnen lezen in gedrag.... a walk in the park
"German Shepherd Attacks Pitbull"
Ik krijg sowieso al de kriebels van die hondenparkjes, niet aan mij besteed. Ook zo fijn dat die klapkaak Levi zo netjes onder appèl staat van zijn eigenaar

Ik krijg sowieso al de kriebels van die hondenparkjes, niet aan mij besteed. Ook zo fijn dat die klapkaak Levi zo netjes onder appèl staat van zijn eigenaar

-
- Zeer actief
Hippo schreef:"German Shepherd Attacks Pitbull"![]()
Klopt honden parkjes ook niet aan mij besteed ligt meer aan de mensen die ermee wandelen tegenwoordig

nee hoor mijn hond doet niks hoor laat de hond maar los..... etc etc...
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik heb dit filmpje toevallig laatst zitten bekijken. De hond is verder lief hoor maar het is wel een tijdbom. En die arme man met dat kleine hondje. Overgeleverd aan de inschatting van de eigenaar. Ontzettend vervelend als je een dergelijk figuur in je buurt hebt wonen. Je zal zelf maar met een teringlijer lopen en dat bakbeest komt even "gezellig" buurten en een rondje patsen. Poeh!
-
- Zeer actief
Deze eigenaar, is
hij mist ieder signaal, tijd voor een paar cursusjes body language.. als ik een hond zoals dat spot ben ik allang weg, daar heb ik mijn hond niet voor over , dag dag

-
- Zeer actief
S@ndr@ schreef:Deze eigenaar, ishij mist ieder signaal, tijd voor een paar cursusjes body language.. als ik een hond zoals dat spot ben ik allang weg, daar heb ik mijn hond niet voor over , dag dag
Volgens mij is het een prima hond. Ik heb er weinig moeite mee kwa wat hij laat zien. Zelfverzekerd maar zeer goed te corrigeren en hij zoekt totaal geen directe confrontaties. Wat opdringerig maar goed van karakter toch? Hoe een andere hond op hem reageert maakt de zaak tricky want er zit wel een plaat voor zijn kop kwa directheid.
-
- Zeer actief
zelfverzekerd, hij borstelt van kop tot staart vind iedere hond die groter is dan hij mega spannend en hij pist de hele tijd daar waar anderen honden hebben gemarkeerd, en daar is hij mee bezig.. ik zie geen zelfverzekerde hond sorry..
-
- Zeer actief
Dan zien wij echt twee heel verschillende honden. Ik zie een hond die zelfverzekerd loopt. Inderdaad bezig is met markeren wat in mijn ogen gewoon gespreksvoering is tussen honden en hij zoekt andere honden op om hallo te zeggen. Stapt zo een roedel in met 4 grote honden en zegt even hallo en wil zelfs spelen. En hij pikt correcties prima dus is wat mij betreft sociaal. Dus waar zou de hond onzeker zijn? Hij doet alles in zijn uppie en zoekt nooit steun.S@ndr@ schreef:zelfverzekerd, hij borstelt van kop tot staart vind iedere hond die groter is dan hij mega spannend en hij pist de hele tijd daar waar anderen honden hebben gemarkeerd, en daar is hij mee bezig.. ik zie geen zelfverzekerde hond sorry..
Sommige honden borstelen altijd. Guus en eerder ook Cleo borstelen altijd. Bij elke vreemde hond en dus elke hond hond ontmoeting. Dat zegt mij echt niks. Ik heb Cleo die echt super zelfverzekerd was nog nooit niet zien borstelen bij het ontmoeten van andere honden. Guus doet het eigenlijk ook heel vaak maar vechten doet hij nooit. Hij is echt gewoon gezellig. Cleo vocht ook niet. En onzeker was ze al helemaal niet.
-
- Zeer actief
Dat denk ik wel ja , als dit mijn hond was geweest, ging hij aan de lijn en gingen we niet naar t honden park.. denk dat t voor een heel groot deel leeftijd is ..puber gedrag en onzekerheid, maar dat zijn gang laten gaan is geen goede. hij probeert controle te krijgen en dat is puur onzekerheid.. een hond die zeker is hoeft bij anderen niet zijn kop er op te leggen ( en dat bij bijna alle honden) dat is geen leuke uitnodiging tot spelen en zo zijn er nog wat signalen en nee hij borstelt niet 100% van de tijd
-
- Zeer actief
Oh ik zou dit ook niet toestaan. Natuurlijk niet. Ik koos wel wat leuke grote teven om mee af te spreken als hij graag zou willen spelen. Dit gedrag is puur en alleen een recept voor ellende omdat de hond geen begeleiding krijgt. Op zichzelf blijf ik de hond zelf prima vinden van karakter voor wat hij is.S@ndr@ schreef:Dat denk ik wel ja , als dit mijn hond was geweest, ging hij aan de lijn en gingen we niet naar t honden park.. denk dat t voor een heel groot deel leeftijd is ..puber gedrag en onzekerheid, maar dat zijn gang laten gaan is geen goede. hij probeert controle te krijgen en dat is puur onzekerheid.. een hond die zeker is hoeft bij anderen niet zijn kop er op te leggen ( en dat bij bijna alle honden) dat is geen leuke uitnodiging tot spelen en zo zijn er nog wat signalen en nee hij borstelt niet 100% van de tijd
-
- Zeer actief
deze hond is( denk ik) nog jong en met begeleiding zou het een prima hond kunnen zijn/ worden in de toekomst.. zoals het nu gaat ligt hij straks op ramkoers denk ik ( ik snap ook eerlijk gezegd niet dat je dat opzoekt met een hond als dat) en dat je hem dit soort ervaringen laat opdoen