Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Weet iemand welk ras dit is?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

tverdouw
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door tverdouw »

We zijn in de fase dat we serieus aan het overwegen zijn een hond aan te schaffen. Nu zagen we deze hond(je) in Italië en waren op slag verliefd. Na de eigenaar gesproken te hebben kwamen we er door de taal barrière niet echt uit welk ras dit was.

Van wat we hebben begrepen schijnt het een mix te zijn van een Jack Russel en een andere hond (of honden)?

Naar mijn idee kan het een Roemeens mengelmoesje kan zijn. Ik heb op Google gezicht maar niet echt iets gevonden.

Heeft iemand enig idee welke rassen dit hondje bevat? Of weet iemand een soortgelijk ras wat hier op lijkt? We vinden het voornamelijk mooi dat het een kleine hond is met een lief karakter en iets voller haar tov bijvoorbeeld de Jack Russel.

Het hondje op deze foto is zo’n 4 jaar oud.

Alvast dank voor jullie reacties!

Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Weet iemand welk ras dit is?

Ongelezen bericht door Maeve »

Het lijkt me een Terrier x Herder mix inderdaad. Qua rassen kun je dan misschien kijken naar de Welsh Corgi? (Cardigan of Pembroke). Of de zeldzamere Västgötaspets, die hebben wel een beetje dit uiterlijk. Beide wel echte herdershonden in een klein jasje :wink:
tverdouw
geregistreerd lid

Thanks! Het leek ons inderdaad ook een Jack Russel met een herdershond. Ik kan daar alleen weinig over vinden. Juist de kop vind ik erg mooi (dat bruine met zwart). De voorbeelden die je hebt gegeven zijn net een beetje te Corgi achtig .

Een Duitse herder op korte pootjes zou inderdaad mooi zijn

Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Zou kijken naar een qua uiterlijk gelijkaardig type hond maar met het karakter wat bij jullie past. ;)
Crescent
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Crescent »

Ik doe even alsof ik er iets vanaf weet en zeg Lancashire Heeler x Jack maar dat verklaart die vlaggestaart nog niet. Of de broek. Het masker hint Mechelaar maar voor het formaat van de hond moet je afgaan op het paar sleehakken in de achtergrond.

Adopteer nou maar, dan komt de DNA test later wel.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
tverdouw
geregistreerd lid

Bedankt, lijkt er qua formaat en soort hondje inderdaad ook op!

Als we ‘m konden adopteren zouden we ‘t zeker doen, maar de voorbeeldfoto is een hondje van een marktkraam verkoper in Italië . Misschien had ik dat iets duidelijker kunnen omschrijven.

tverdouw
geregistreerd lid

Tenmashi schreef:Zou kijken naar een qua uiterlijk gelijkaardig type hond maar met het karakter wat bij jullie past. ;)
Mee eens Afbeelding

Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

De kleur kan van zoveel rassen komen. Is 'gewoon' sable met masker. Zegt dus niet dat er mechelse herder in zit. Pekinezen kunnen ook die kleurslag hebben. Bij de Griekse Kokoni heb je ook wel van dit soort hondjes. Grote kans dat dit een hond is zonder duidelijke rassen erin
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Mijn zoon heeft zo'n type hondje ,enkel gladharig.
Wat er in zit weet ik , hij komt uit Spanje, maar leuker komen ze niet.
Wat een heerlijk hondje zeg.
Afbeelding
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

tverdouw schreef:Thanks! Het leek ons inderdaad ook een Jack Russel met een herdershond. Ik kan daar alleen weinig over vinden. Juist de kop vind ik erg mooi (dat bruine met zwart). De voorbeelden die je hebt gegeven zijn net een beetje te Corgi achtig Afbeelding.

Een Duitse herder op korte pootjes zou inderdaad mooi zijn Afbeelding

Misschien vindt je de Västgötaspets dan wel wat qua uiterlijk.
Leuke pittige hondjes met wel veel lawaai. Maar ik vind ze erg leuk. Werkwillige typetjes.

https://www.houdenvanhonden.nl/hondenra ... gotaspets/
Gr. Aniek

Afbeelding
-Pier-
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bastardo Español
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door -Pier- »

Onze Ziggy wordt ook vaak ingeschat als Jack x Herder. Is ook Spaans, dus vermoedelijk eerder Bodeguero invloed dan Jack. Maar we wachten momenteel de dna-uitslag af en dan weten we 't.
Maar zulke hondjes zijn absoluut leuk!Afbeelding
tverdouw
geregistreerd lid

Man die is super cute! Dat is inderdaad wat ons helemaal leuk lijkt. Ben benieuwd wat de uitslag is

dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Gewoon een terrier x herder straatratje. Denk dat je die overal waar honden de voortplanting zelf regelen wel tegenkomt.

Zit het er niet in een paar weken op vakantie te gaan en zelf in het asiel een hondje uit te zoeken?
Anders zou ik wat herplaatssites met buitenlandse honden in de gaten houden. Had al even snel gekeken, maar zie zo 1 2 3 niets vergelijkbaars.
Nanna is nog op vakantie geloof ik, anders moet je die volgende week maar aan haar haar trekken.
SandraG
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): border collie

Ongelezen bericht door SandraG »

Maeve schreef:Het lijkt me een Terrier x Herder mix inderdaad. Qua rassen kun je dan misschien kijken naar de Welsh Corgi? (Cardigan of Pembroke). Of de zeldzamere Västgötaspets, die hebben wel een beetje dit uiterlijk. Beide wel echte herdershonden in een klein jasje :wink:

Ik denk dat de Welsh Corgi inderdaad in de goede richting zit.
Een Västgötaspets niet denk ik, die hebben mijn ouders gehad (helaas 2 jaar terug overleden) en die is anders qua kleuren.
Vanwege de combi met jack russel (vermoedelijk) zouden de kleuren meer op de Corgi kunnen wijzen.....
Afbeelding

Sometimes the best therapist, has fur and four legs.

Als je een huisdierenfotograaf zoekt in Noord Brabant, stuur gerust een pb
annnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje

Ongelezen bericht door annnie »

Ik vind het een typich oost europees bastaardje. Hier woont precies zo'n hondje uit Roemenië.
-Pier-
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bastardo Español

Ongelezen bericht door -Pier- »

dagmar88 schreef:Gewoon een terrier x herder straatratje. Denk dat je die overal waar honden de voortplanting zelf regelen wel tegenkomt.
Ik denk dat dat helemaal klopt.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

dagmar88 schreef:Gewoon een terrier x herder straatratje. Denk dat je die overal waar honden de voortplanting zelf regelen wel tegenkomt.

Zit het er niet in een paar weken op vakantie te gaan en zelf in het asiel een hondje uit te zoeken?
Anders zou ik wat herplaatssites met buitenlandse honden in de gaten houden. Had al even snel gekeken, maar zie zo 1 2 3 niets vergelijkbaars.
Nanna is nog op vakantie geloof ik, anders moet je die volgende week maar aan haar haar trekken.
Ik zie er toevallig net één voorbij komen op FB: herder op korte pootjes
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Zou er ook wat van Cairn terriër in kunnen zitten?
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Doet ook sterk aan mijn Roemeentje denken. Maar de grap is dat veel Nederlanders dit type herkennen van een hondje uit hun jeugd. Ik zelf ook trouwens, een hondje van een buurvrouw dat mijn zusjes en ik mochten uitlaten, Beertje. Daarom ben ik ook op Yuna gevallen:

Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

SandraG schreef:
Maeve schreef:Het lijkt me een Terrier x Herder mix inderdaad. Qua rassen kun je dan misschien kijken naar de Welsh Corgi? (Cardigan of Pembroke). Of de zeldzamere Västgötaspets, die hebben wel een beetje dit uiterlijk. Beide wel echte herdershonden in een klein jasje :wink:

Een Västgötaspets niet denk ik, die hebben mijn ouders gehad (helaas 2 jaar terug overleden) en die is anders qua kleuren.
Vanwege de combi met jack russel (vermoedelijk) zouden de kleuren meer op de Corgi kunnen wijzen.....
Ik geloof niet dat er een Corgi in zit hoor, en ook geen Spets. Het is een Italiaans straathondje, wat zijn de kansen dat een van die rassen daar een willekeurige straathond heeft gedekt? :wink: Maar TS vroeg hoe en waar ze zelf zo'n type hondje kunnen vinden, qua uiterlijk. Dan kom ik bij de rashonden uit bij deze twee :wink: De Spets zie je soms nog wel eens in meer bruintint, dat heeft er wel wat van weg. En dat is niet "te Corgi-achtig"...denk ik :mrgreen:
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Maeve schreef:
SandraG schreef:

Ik geloof niet dat er een Corgi in zit hoor, en ook geen Spets. Het is een Italiaans straathondje, wat zijn de kansen dat een van die rassen daar een willekeurige straathond heeft gedekt? :wink: Maar TS vroeg hoe en waar ze zelf zo'n type hondje kunnen vinden, qua uiterlijk. Dan kom ik bij de rashonden uit bij deze twee :wink: De Spets zie je soms nog wel eens in meer bruintint, dat heeft er wel wat van weg. En dat is niet "te Corgi-achtig"...denk ik :mrgreen:

Dat vond ik ook. Ze vroeg om een ras met dit uiterlijk. Dan komt de Västgötaspets er het dichts bij.
Gr. Aniek

Afbeelding
tverdouw
geregistreerd lid

Bedankt voor jullie reacties.
We hebben inmiddels een klein hondje gevonden. Ze is nog een beetje timide en moet nog een paar weekjes wennen in Nederland voordat ze geplaatst gaat worden.
Mocht alles verder goed gaan rondom de adoptie zal ik leuk even een fotootje plaatsen

Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Leuk hoor, zeker doen! Leuk type hondje vallen jullie op.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”