Na weken intensief behandelen, 2 keer per dag opnieuw verbinden, van een staartzak naar isolatiemateriaal erom heen, niets werkte goed genoeg. Nadat ik de wondjes op zijn staart dicht had en eindelijk weer wat hoop kreeg, begon zijn staartpunt te smetten en te ontsteken. Dat was de druppel en heb ik de DA opgebeld en gezegd dat ik zijn staart wilde amputeren.
Ik heb alles voor hem over maar de toekomst bleef mij te onzeker, wat als hij hem wederom kapot slaat? Want vanaf zijn staartpunt tot ongeveer 15cm omhoog was enorm kwetsbaar geworden. Dus toch die knoop doorgehakt en is hij vanmorgen geopereerd. Alles is helemaal goed gegaan!

Nu hopen dat het herstel ook helemaal spoedig verloopt - tot nu toe blijft hij overal netjes vanaf en ligt hij rustig in zijn mand. Vriend haalt voor de zekerheid een mooncollar op stel dat het toch nodig blijkt te zijn. We zijn nu ook 3 weken vrij en ik heb al een matras in de woonkamer gelegd zodat ik bij hem kan slapen, want hij durft zelf niet naar boven toe.
Gelukkig is hij weer thuis en kunnen we alle ellende snel achter ons laten!