Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lievelingshond
Moderator: moderatorteam
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Lievelingshond
Absoluut. Gait is mijn favoriet. Gelukkig is Elco de favoriet van m'n man, dus ze komen allebei niets te kort aan aandacht een liefde
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
- ceciel
- Zeer actief
Dat 'probleem' heeft zich hier door omstandigheden vanzelf opgelost
Lievelingshond Lincoln ligt hier tevree aan mijn voeten te slapen maar ik mis Styx nog iedere dag.
Lievelingshond Lincoln ligt hier tevree aan mijn voeten te slapen maar ik mis Styx nog iedere dag.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Ook al is de een favoriet, de ander is/was ook geliefdceciel schreef:Dat 'probleem' heeft zich hier door omstandigheden vanzelf opgelost![]()
- hakunamatata
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Dat is hier niet zo moeilijk. Suze is al 2,5 jaar bij mij en Lynne nog maar net. Dus Suze is zeker mijn favorietje.
Ik vrees dat ze dat ook wel blijft. Ik hecht me niet zo snel en omdat Lynne duidelijk al een oudere hond is en wat mankeert heb ik bij haar het gevoel dat het meer 'genieten zolang het kan is' met de kans dat het afscheid geen jaren meer duurt.
Ik vrees dat ze dat ook wel blijft. Ik hecht me niet zo snel en omdat Lynne duidelijk al een oudere hond is en wat mankeert heb ik bij haar het gevoel dat het meer 'genieten zolang het kan is' met de kans dat het afscheid geen jaren meer duurt.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~

-
chaos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
- Aantal honden: 3
Noor. Ik kan redelijk uitleggen waarom: familie van mijn oude herder chaos, prima karakter een hond die mij erg aanspreekt.
Ze leeft naast mij en claimt mij nooit, ik merk dat ik dat als prettig ervaar.
Ik heb denk ik karaktergewijs meer met Duitsers dan beaucerons.
Ze leeft naast mij en claimt mij nooit, ik merk dat ik dat als prettig ervaar.
Ik heb denk ik karaktergewijs meer met Duitsers dan beaucerons.
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Voor eeuwig en altijd zal dat Ds zijn
Van de huidige 3 springt er niet echt 1 met kop en schouders bovenuit. Ze hebben elk hun eigen trekken.
Van de huidige 3 springt er niet echt 1 met kop en schouders bovenuit. Ze hebben elk hun eigen trekken.
-
Johnny Jones
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Voor mij zijn dat toch wel mijn twee kleine mannetjes, Digger en Manipi!
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
Wildflower
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collies
-
katerke
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
Mijne grootste favoriet is paar maanden geleden gestorven.
Nu komt Keeperke wel op de 1 ste plaats van de 6.
Sliske is ook echt een schat hoor .
Met Dennis heb ik het minste nen klik
Nu komt Keeperke wel op de 1 ste plaats van de 6.
Sliske is ook echt een schat hoor .
Met Dennis heb ik het minste nen klik
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Het wisselt een beetje maar Ras is wel stiekem mijn favorietje omdat ie me past als een handschoen, nooit sjacherijnig en altijd tevreden en braaf. ( anderen zouden hem misschien doodsaai vinden haha).
Ziggy is wat meer claimerig maar ook heel slim en dat waardeer ik dan ook wel in hem.
Hij weet precies wat ie moet doen om zijn zin te krijgen en stiekem vind ik dat dan ook wel weer leuk al stel ik bij hem dan wel weer meer regels omdat ie dat nodig heeft en anders compleet over me heen loopt.
Helaas voor mij ben ik nogal een softie en dat weten ze.
Ziggy is wat meer claimerig maar ook heel slim en dat waardeer ik dan ook wel in hem.
Hij weet precies wat ie moet doen om zijn zin te krijgen en stiekem vind ik dat dan ook wel weer leuk al stel ik bij hem dan wel weer meer regels omdat ie dat nodig heeft en anders compleet over me heen loopt.
Helaas voor mij ben ik nogal een softie en dat weten ze.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite-
80564M
Nee, kan ik niet zeggen (heb het nu over SaarMiep). Volgens mij heb ik het vaker gezegd, Saar zat diep in iedere vezel, en wij konden lezen en schrijven met elkaar. Maar Miep fladderde door mijn hele lijf. Op een heel andere manier, veel afhankelijker.
Sis zit er weer ergens tussenin.
Nee, kan niet zeggen dat er 1tje favoriet is of was.
Sis zit er weer ergens tussenin.
Nee, kan niet zeggen dat er 1tje favoriet is of was.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ik kan het ook niet echt zeggen. Ze zijn allemaal zo verschillend en mijn band met hen is dus ook heel verschillend, maar niet hechter met de een dan met de ander, gewoon anders.
-
Persistence
- Zeer actief
Manipi is snel een favoriet geworden!Johnny Jones schreef:Voor mij zijn dat toch wel mijn twee kleine mannetjes, Digger en Manipi!
- dagmar88
- Zeer actief
Charlie was zonder meer mijn oogappeltje. Nu heb ik er geen.
-
Johnny Jones
- Zeer actief
Ik twijfelde ook even of ik hem moest noemen. Het klinkt een beetje raar omdat ik hem pas drie weken heb, maar op dit ogenblik voelt het wel zo. Daarom is hij ook gebleven!Persistence schreef:Manipi is snel een favoriet geworden!Johnny Jones schreef:Voor mij zijn dat toch wel mijn twee kleine mannetjes, Digger en Manipi!
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Droef! Daar hoef ik niet over na te denken. Die hond zit gewoon vreselijk onder mijn huid. Gelukkig is het wederzijds, als is hij naar alle mensen heel makkelijk in omgang. Ik kan hem op straat zo meegeven aan de eerste de beste tegenligger en hij loopt vrolijk mee. Maar ik ken hem door en door en een ander niet.
Weinig nodig om onderling te communiceren.
Met Izzy heb ik vaak een haat liefde relatief. Ze is nog al aanwezig en vinnig in alles wat ze doet. Mijn eerste teef had dat ook en heb met liefde voor haar gezorgd hoor, maar het zorgt er soms ook wel voor dat ik ongeveer moordneigingen krijg.
En Opoe, is ook heel lief uiteraard maar die ligt of te pitten of zit te blaffen en dansen voor eten. Veel meer dan dat zit er niet in.
Met Izzy heb ik vaak een haat liefde relatief. Ze is nog al aanwezig en vinnig in alles wat ze doet. Mijn eerste teef had dat ook en heb met liefde voor haar gezorgd hoor, maar het zorgt er soms ook wel voor dat ik ongeveer moordneigingen krijg.
En Opoe, is ook heel lief uiteraard maar die ligt of te pitten of zit te blaffen en dansen voor eten. Veel meer dan dat zit er niet in.
-
teckeltoos
- Zeer actief
Ik heb veel gehouden van onze Nora en daarna Sarah maar heel eerlijk gezegd ben ik stapelgek op Peertje.
Ik ben zo in en ingelukkig met hem dat ik het niet in woorden kan uitdrukken
Ik ben zo in en ingelukkig met hem dat ik het niet in woorden kan uitdrukken
-
Manuma
- Zeer actief
Mijn grote liefde is Manu. Ik krijg vlinders in mijn buik van die hond en ik voel een connectie met hem die ik als heel bijzonder ervaar. We kijken naar elkaar en we weten wat we willen. Hij durft alles als ik er ben en ik durf alles als hij er is.
Uma is mijn meisjeshond. Ze is vreselijk grappig en lief en zoet. Ze slaapt bij me in bed en volgt me waar ik ga. Maar ze verkiest al vanaf dag 1 mijn vriend boven mij. Ze is ook niet zo slim als Manu, of anders slim. Ze is namelijk wel handig. Ze maakt ook nooit zoveel contact met mij. Uma leeft zelf en wil in niets samenwerken. Voor vriend is dat ideaal, die wil een hond die niets van hem wil maar gewoon samen lekker lanterfanten en het gezelschap. Waar je je niet zoveel mee hoeft te bemoeien want ze is toch wel braaf.
Ik ben hartstikke dol op haar maar de connectie die ik met Manu heb gaat wel een stuk dieper en dus moet ik bekennen dat hij mijn lieveling is
Uma is mijn meisjeshond. Ze is vreselijk grappig en lief en zoet. Ze slaapt bij me in bed en volgt me waar ik ga. Maar ze verkiest al vanaf dag 1 mijn vriend boven mij. Ze is ook niet zo slim als Manu, of anders slim. Ze is namelijk wel handig. Ze maakt ook nooit zoveel contact met mij. Uma leeft zelf en wil in niets samenwerken. Voor vriend is dat ideaal, die wil een hond die niets van hem wil maar gewoon samen lekker lanterfanten en het gezelschap. Waar je je niet zoveel mee hoeft te bemoeien want ze is toch wel braaf.
Ik ben hartstikke dol op haar maar de connectie die ik met Manu heb gaat wel een stuk dieper en dus moet ik bekennen dat hij mijn lieveling is
- kipo
- Zeer actief
Van de huidige honden is Aura mijn liefje. Als ik van de huidige 3 er maar 1 zou mogen houden wordt zij het. Geen twijfel.
Ook al zijn Linda en Piko in veel dingen makkelijker.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Ook al zijn Linda en Piko in veel dingen makkelijker.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Sinne.
Ze was maar 2 jaar bij ons voor ze plotseling overleed, maar oh wat hield ik van haar.
Nu hebben we Lente en Famke, ik geef wel om ze, maar wel heel anders dan bij Sinne.
Ze was maar 2 jaar bij ons voor ze plotseling overleed, maar oh wat hield ik van haar.
Nu hebben we Lente en Famke, ik geef wel om ze, maar wel heel anders dan bij Sinne.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Ja denk toch Karel.Pom is ook superlief en makkelijk hoor, maar Karel..
- BieneMaya
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
- Aantal honden: 1
Ik heb nu maar 1 hond maar er springen direct 2 namen in mn hoofd bij die vraag. Amber, mijn rotweiler en Romy mijn cairn terrier. En nu dan Maya. 
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Ik was overtuigd dat Rhodi altijd mijn lieveling zou zijn. Want hij was de eerste.
Maar feitelijk HEB ik gewoon oprecht geen lieveling.
Rhodi was moeilijk en had veel problemen, maar god wat was het een geweldige lieve en zachte hond verder. En wat ben ik hem dankbaar voor alle lessen die hij me gaf, en alle intense liefde... Mijn heerlijke domme goedsul. Mijn droom was altijd een herdershond, en hij was er.
En Branco kon voor geen meter alleen blijven en was een felle donder naar andere honden, maar was verder de gemakkelijkheid zelve. Wat een heerlijke rustige hond, en wat pastte hij goed bij me. Die hond hechtte zich vanaf de eerste minuut dat we elkaar zagen aan me, hij hoorde gewoon bij me. Ik kon zo genieten van hoe gemakkelijk hij was als Rhodi het me weer es minder makkelijk had gemaakt... Hij bracht dingen in balans. Puur genoegen.
En allebei heb ik vastgehouden toen ze stierven, hun voorhoofd tegen de mijne. Ze zijn altijd een deel van mij.
En Kyuubi? Dat is wel de allermakkelijkste die ik ooit heb gehad. Wat een tophondje! Hij kan tegenwoordig wat brommerig zijn met andere honden sinds hij meermalen zowat gebeten is, maar het is allemaal zo snel om te draaien. Hij is zo stabiel, zo goed te overtuigen. Zo braaf, hij wil zo graag luisteren en goeddoen. En wat kruipt die kleine donder graag in mijn armen en mijn hart.
Ik had nooit gedacht dat ik van een nieuwe hond net zoveel zou houden als van mijn duo ervoor. Maar dat gebeurde toch echt.
Terwijl ik dit typ, draag ik een custom-made t-shirt met alledrie de honden erop. Omdat de liefde gewoon voor alledrie evengroot is.
Mijn mannen, allemaal, voorgoed.
Maar feitelijk HEB ik gewoon oprecht geen lieveling.
Rhodi was moeilijk en had veel problemen, maar god wat was het een geweldige lieve en zachte hond verder. En wat ben ik hem dankbaar voor alle lessen die hij me gaf, en alle intense liefde... Mijn heerlijke domme goedsul. Mijn droom was altijd een herdershond, en hij was er.
En Branco kon voor geen meter alleen blijven en was een felle donder naar andere honden, maar was verder de gemakkelijkheid zelve. Wat een heerlijke rustige hond, en wat pastte hij goed bij me. Die hond hechtte zich vanaf de eerste minuut dat we elkaar zagen aan me, hij hoorde gewoon bij me. Ik kon zo genieten van hoe gemakkelijk hij was als Rhodi het me weer es minder makkelijk had gemaakt... Hij bracht dingen in balans. Puur genoegen.
En allebei heb ik vastgehouden toen ze stierven, hun voorhoofd tegen de mijne. Ze zijn altijd een deel van mij.
En Kyuubi? Dat is wel de allermakkelijkste die ik ooit heb gehad. Wat een tophondje! Hij kan tegenwoordig wat brommerig zijn met andere honden sinds hij meermalen zowat gebeten is, maar het is allemaal zo snel om te draaien. Hij is zo stabiel, zo goed te overtuigen. Zo braaf, hij wil zo graag luisteren en goeddoen. En wat kruipt die kleine donder graag in mijn armen en mijn hart.
Ik had nooit gedacht dat ik van een nieuwe hond net zoveel zou houden als van mijn duo ervoor. Maar dat gebeurde toch echt.
Terwijl ik dit typ, draag ik een custom-made t-shirt met alledrie de honden erop. Omdat de liefde gewoon voor alledrie evengroot is.
Mijn mannen, allemaal, voorgoed.

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
O ja, ik hou van allemaal maar Perry is mijn grote liefde, ik zing het ook regelmatig tegen/voor hem "Love of my life" van Queen. Hij begrijpt mij zonder woorden.Nanna schreef:Het zal best schandalig zijn maar ik heb een lievelingshond![]()
En dat is Csikasz.
Niet dat die andere twee me niet heel dierbaar zijn maar met Csiek heb ik nou eenmaal het meest.
Hebben jullie, mensen met meerdere honden, ook een lievelingshond?
Louitje is bijna nek aan nek nummer 2. Ik ben heel blij met hem want Perry wordt natuurlijk ouder en als hij wegvalt heb ik altijd Louitje nog. Louitje is mijn 2e grote liefde en heel sterk op mij gericht.
Gr. Aniek

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik heb met alle drie iets anders dat ze heel speciaal maakt voor me.. maar op dit moment heb ik niet echt een lievelings hond, Gil is het wel geweest en Baco, de once in a lifetime honden . Ben wel heel erg al aan t vergroeien met Zilion nu weer, dus zou best kunnen dat ik over een jaar een ander antwoord zou geven 
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
Ik ben heel erg dol op al mijn honden, dead or alive, hoewel ik echt wel het minst met Maverick heb (maar dat is dan weer de favoriet van mijn man
). En toch geef ik ruiterlijk toe dat Mara mijn lievelingetje is, omdat haar hele karakter mij zo geweldig past. Op Amber was ik ook gruwelijk gek en op Douscha ook, maar die hadden dan nog wat aspecten die ik dan wat minder of lastiger vond. Mara niet, dat is een gewoon een topwijf
. Wij kunnen elkaar echt verliefd aankijken en dan voel ik zo'n intense band

-
Peter27
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Bumper is mijn eerste eigen hond. 11 jaar geleden als herplaatser gekregen en vanaf de eerste dag was het prima. Geen gedoe met wennen ofzo, ze was gewoon direct thuis en draaide moeiteloos mee in ons leven. Met wat cursussen (waar ze met kop en schouders boven de rest uit stak) en sporten leerden we samen wat we wel en niet leuk vonden. Dagtochten gedaan, met de boot op vakantie, hardlopen en fietsen. Alles deed ze met veel plezier.
Nu met Guus erbij merk ik hoe lief en makkelijk Bumper is. Guus is een goedzak en de meest zachtaardige hond die ik ken.
Maar ook veel minder op mensen gericht en snuffelt liever wat rond dan samen bezig te zijn. Door z'n lpc verleden kunnen we ook veel minder activiteiten met hem doen wat ook niet helpt.
Met andere woorden, ze zijn allebei lief en lollig maar als ik echt moet kiezen is de band met Bumper groter.
Nu met Guus erbij merk ik hoe lief en makkelijk Bumper is. Guus is een goedzak en de meest zachtaardige hond die ik ken.
Maar ook veel minder op mensen gericht en snuffelt liever wat rond dan samen bezig te zijn. Door z'n lpc verleden kunnen we ook veel minder activiteiten met hem doen wat ook niet helpt.
Met andere woorden, ze zijn allebei lief en lollig maar als ik echt moet kiezen is de band met Bumper groter.
blablabla