Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ervaringen Zooplus

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

ervaringen Zooplus

Ongelezen bericht door lucie »

Al 15 jaar ben ik een tevreden klant van Zooplus. Groot assortiment, vooral aan gedroogde snacks, goede en snelle levering, prima prijzen. Ruim 7 jaar geleden drie orthopedische hondenmanden gekocht daar, de bruine variant. Maar nu was de stof gescheurd en rits kapot, en vond ik het uberhaupt wel eens tijd voor vervanging. Dit keer voor de grijze gekozen; uit beschrijving of plaatjes bleek niet dat het een ander product betrof, alleen de prijs was anders.
En inderdaad is het een totaal ander bed met een veel dunner matras, niks orthopedisch aan. Maar goed, dat reken ik dan nog mezelf aan want aan de prijs had ik kunnen zien dat het een mindere kwaliteit betrof. Echter binnen een paar dagen begonnen een voor een de klittebanden (die het kleedje op het matras moeten bevestigen) los te laten. Voor het eerst ooit een klacht ingediend, want dit hoort gewoon niet.
Wekenlang getouwtrek volgde (overigens via Franse webshop). Telkens moest ik weer nieuwe foto's en informatie sturen wat ik ook braaf deed. Op een gegeven moment begonnen ze te suggereren dat hondenhaar de reden was dat het losliet. Nu kan hondenhaar nooit de oorzaak zijn dat iets wat vastzit loslaat, maar buiten dat is het lijkt me niet heel vreemd dat er hondenharen op een hondenbed zitten :piew: . Na 4 weken was ik het zat en vroeg om een oplossing.
Radiostilte. 2 weken niets en weer gemaild. Weer niks. Gebeld. Hondenhaar :blah: :blah: :blah: . Blijft u even aan de lijn. Kwartier in de wacht gezet en toen werd de verbinding verbroken. Teruggebeld. Ander persoon, begon weer over dat ik het hondenhaar moest verwijderen en de klitteband opnieuw moest vastplakken. Totaal zinloos natuurlijk en bovendien niet de oorzaak van het probleem. Vervolgens krijg ik te horen dat mijn klacht niet gegrond wordt verklaard en gaat de hoorn er weer op :devil: :gvd: :boos:

Inmiddels hebben ze ook deze hondenmanden van de site gehaald :idea: . Nu kan ik dus zelfs geen review meer geven en ik begon te vermoeden dat er meer klachten zijn geweest waar ze niets mee willen. Dus even op de Nederlandse Zooplus gekeken en inderdaad, het regent klachten over de beroerde kwaliteit en loslatend klitteband.

Ik zou graag horen of jullie wel eens een klacht hebben gehad van Zooplus en of daar wel fatsoenlijk mee werd omgegaan. Op zich wil ik er gewoon blijven bestellen (behalve hondenmanden dan :engel: ) maar als ze altijd zo met klachten omgaan, zoek ik wel een ander. Momenteel is er bijna geen internetbestelling die nog normaal verloopt, en dan is het wel belangrijk dat het in ieder geval netjes wordt afgehandeld.
Afbeelding
natalie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: ervaringen Zooplus

Ongelezen bericht door natalie »

Ik koop nog niet zo lang bij Zooplus, nu twee jaar ofzo. Ik vind de levertijden nog wel eens tegenvallen, maar ach: nu ik dat weet, houd ik daar rekening mee. Vorig jaar heb ik een zwembadje bij ze gekocht en dat bleek in de verkeerde maat te zijn geleverd. Ik heb toen contact met ze gehad en toen vroegen ze ook om foto's. Dat vond ik wel gek eigenlijk. Waarom eerst foto's opsturen? Geef gewoon aan hoe ik het retour kan sturen en zorg ervoor dat ik daarna de juiste maat krijg. Maar het is uiteindelijk wel opgelost.

Puur voor een stukje service, bestel ik liever bij andere winkels. Ik vind het namelijk wel fijn om netjes geholpen te worden :pffff: ;) Maar het voer is er soms een stuk goedkoper dan elders, dus dat koop ik dan toch wel weer bij hen.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Is altijd goed afgehandeld.

Maar wij kunnen niets nuttigs zeggen over de Franse service.
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Caro »

Ik heb alleen ervaring met de service hier in Nederland. Ik kreeg een keer een boor in plaats van de hondenbrokken die ik had besteld maar dat was fout van post.nl omdat in hun bus de adressticker op verkeerde pakket was gaan zitten. Zooplus gebeld en had de volgende dag al een nieuwe zak brokken in huis. Tijdje terug was er een bestelling zoek geraakt. Ik met hen gebeld. Paar dingen die ik had besteld waren niet meer op voorraad. Wat wel op voorraad was kreeg ik dezelfde week nog binnen, voor het overige netjes mijn geld terug op mijn rekening. Dus ik heb alleen goede ervaringen maar heb nooit iets hoeven ruilen.

Ik heb wel paar jaar geleden bij een andere webshop een orthopedische hondenmand besteld met zo'n kleed met klittenband erin. De mand is top maar dat kleedje lag ook al na paar dagen los hoor. Klittenband deed het niet meer. Ik vond dat geen probleem, heb er een ander los kleed in gelegd. Nou heeft Shep erg veel en lang haar en dat zat inderdaad helemaal tussen dat klittenband waardoor het niet meer plakte.
Afbeelding
lucie
Zeer actief

dagmar88 schreef:Is altijd goed afgehandeld.

Maar wij kunnen niets nuttigs zeggen over de Franse service.
dat klopt en helaas is de Franse klantenservice heel vaak nogal onbeschoft, maar omdat het toch één bedrijf betreft was ik benieuwd of er vaker zo met klachten wordt omgesprongen. Gewoon afdoen als ongegrond en zoek het maar uit.
Afbeelding
lucie
Zeer actief

Caro schreef: Ik heb wel paar jaar geleden bij een andere webshop een orthopedische hondenmand besteld met zo'n kleed met klittenband erin. De mand is top maar dat kleedje lag ook al na paar dagen los hoor. Klittenband deed het niet meer. Ik vond dat geen probleem, heb er een ander los kleed in gelegd. Nou heeft Shep erg veel en lang haar en dat zat inderdaad helemaal tussen dat klittenband waardoor het niet meer plakte.
snap ik maar hier laat het klittenband los van het kleed/bed, het verdwijnt gewoon helemaal. dat heeft niets met haar te maken. enige alternatief is het klitteband aan de stof te naaien (maar daar heb ik een broertje dood aan :wink: )
Afbeelding
lucie
Zeer actief

Jion schreef:Het is alweer meer dan een jaar geleden dat zoiets gebeurde, maar tot nu toe mocht ik de producten die ik terug wilde sturen weggeven of weggooien omdat het duurder was ze terug te sturen, terwijl ik wel vervangend product of geld terug kreeg.
kijk, zo kan het dus ook :ok:
Afbeelding
Lynnepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Lynnepien »

Haha, wat een raar gedoe met dat hondenhaar?! Heeft niemand daar een hond? :mrgreen:

Nooit echt heel slechte ervaringen gehad, soms wel eens dingen die slecht verpakt waren en daarom open waren gegaan (hoera, los vogelzand in een kartonnen doos) of plastic bakken die een scheurtje hadden. Ik hou nu wel m'n hart vast, net een kleinere vogelkooi besteld voor op vakantie. In de reviews nogal veel mensen bij wie de onderbak stuk is gegaan tijdens de verzending. Maar op Zooplus is de kooi €40 goedkoper dan op andere sites...

Een paar jaar geleden zijn ze overgeschakeld van het Nederlandse magazijn naar zowel het Nederlandse als het Duitse magazijn, en sindsdien wel last met bestellingen die in drie pakjes toekomen op allerlei verschillende dagen. Maar ook geen ramp.
Afbeelding
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Wel eens wat gehad dat retour moest, maar dat mocht ik dan houden en doneren aan goed doel.
Verder goede ervaringen met gewoon zooplus nederland.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik heb van die nepbiabedden. De huidige kwaliteit is waardeloos, de vroegere gingen jaren mee. Ik moet ook alweer een nieuwe maar twijfel dus echt of ik er nog 1 moet nemen. Heb ook een echt biabed overgenomen maar daarvan is de hoes kapot helaas.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Ze zijn wel slecht in het inpakken, nogal eens kapotte emmertjes met koekjes gekregen.
Die liggen dan door de hele doos heen.
Kun je het moederbedrijf in Duitsland niet een mail sturen?
Zo ga je niet om met klachten.
Afbeelding
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

malinois schreef:Ik heb van die nepbiabedden. De huidige kwaliteit is waardeloos, de vroegere gingen jaren mee. Ik moet ook alweer een nieuwe maar twijfel dus echt of ik er nog 1 moet nemen. Heb ook een echt biabed overgenomen maar daarvan is de hoes kapot helaas.
Het ligt dus niet aan mij! Ik heb laatst een nieuwe nepperd besteld en vond hem er meteen al zoveel slechter uitzien dan die ik een paar jaar terug kocht. De naden zien er niet zo netjes uit en de stof is ook zo 'flubberig'. Ben benieuwd hoelang deze meegaat :oeps:

Qua klantenservice vind ik zooplus er niet op vooruitgegaan. Krijg ook vaker pakketten waar of de doos of de inhoud kapot is. En was het bij een klacht eerst meteen opgelost, nu moet je inderdaad vanalles gaan bewijzen.
lucie
Zeer actief

Nanna schreef:Ik wil zien en voelen wat ik koop.
ik liever ook alleen de keuze hier is echt beroerd. bij een grote keten als Zooplus ga ik eigenlijk uit van een goede service en bovendien waren de vorige bedden prima dus tja...
Lynnepien schreef:Haha, wat een raar gedoe met dat hondenhaar?! Heeft niemand daar een hond? :mrgreen:
alleen haarloze :pffff:
eigenlijk maak ik nooit zo gauw een punt maar dit is gewoon fout en moet hersteld worden. leek mij duidelijk, maar ik vermoed dat ze zoveel klachten hebben gehad inmiddels (als ik dat zo op de NL site zie en het feit dat ie van de Franse weg is) dat ze er maar zo'n rotsmoes tegenaan gooien :roll:
malinois schreef:Ik heb van die nepbiabedden. De huidige kwaliteit is waardeloos, de vroegere gingen jaren mee. Ik moet ook alweer een nieuwe maar twijfel dus echt of ik er nog 1 moet nemen. Heb ook een echt biabed overgenomen maar daarvan is de hoes kapot helaas.
toevallig ook naar zitten kijken en de slechte reviews gezien. Het viel mij op dat dit ook geldt voor de bruine sofa's die ik eerst had. Mensen zeggen dat ze voorheen heel tevreden waren, maar dat de kwaliteit nu veel minder is.
Pemba schreef: Kun je het moederbedrijf in Duitsland niet een mail sturen?
Zo ga je niet om met klachten.
dat vind ik wel een goed idee :ok: In Frankrijk ga ik niet verder komen, je wordt nu gewoon straal genegeerd.
nomo schreef:
Het ligt dus niet aan mij! Ik heb laatst een nieuwe nepperd besteld en vond hem er meteen al zoveel slechter uitzien dan die ik een paar jaar terug kocht. De naden zien er niet zo netjes uit en de stof is ook zo 'flubberig'. Ben benieuwd hoelang deze meegaat :oeps:

Qua klantenservice vind ik zooplus er niet op vooruitgegaan. Krijg ook vaker pakketten waar of de doos of de inhoud kapot is. En was het bij een klacht eerst meteen opgelost, nu moet je inderdaad vanalles gaan bewijzen.
ik heb spontaan andere websites bij wie iets misging een bedankmail gestuurd voor de fijne afhandeling. juist bij webwinkels ben je afhankelijk van wederzijds vertrouwen.

En ik wilde nog wel dure bedden ergens kopen, maar niet gedaan omdat ik er geen reviews over kon vinden (zelfs niet op HF :mrgreen: ). Ik heb bedacht om maar vetbed te kopen om in de bedden te leggen. Dat blijft denk ik redelijk liggen en geeft wat meer comfort.
Afbeelding
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Heeft Zooplus dan een vestiging in Nederland of Frankrijk? Als ik iets hier in Zweden bij ze bestel, dan komt het pakket uit Duitsland.
Ik was altijd in de veronderstelling dat ze in elk land alleen een domeinnaam hebben (zooplus.nl, zooplus.fr, zooplus.se enz.) maar dat alles vanuit Duitsland gecoördineerd, verkocht en verzonden wordt.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Wilma schreef:Heeft Zooplus dan een vestiging in Nederland of Frankrijk? Als ik iets hier in Zweden bij ze bestel, dan komt het pakket uit Duitsland.
Ik was altijd in de veronderstelling dat ze in elk land alleen een domeinnaam hebben (zooplus.nl, zooplus.fr, zooplus.se enz.) maar dat alles vanuit Duitsland gecoördineerd, verkocht en verzonden wordt.
In NL komt t ook uit Duitsland
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

nomo schreef:

Nee ze zijn waardeloos nu. De gaten zitten erin na 2 maanden met name in de naden. De vorigen gingen 4 jaar mee en liggen nog steeds buiten voor ze. De stof is ook anders. Het probleem is dat ik niet weet of ze op een kussen/matras gaan liggen, of echt zoiets met rand willen hebben anders had ik allang een hondenmatras hier bij de Boerenbond gekocht. En ik vond dat nepleer ideaal met schoonmaken
Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Ik weet meteen over welke mand je het hebt aan de hand van je beschrijving :mrgreen:
Hier ook besteld, dat overtrek was na een halfjaar rijp voor de vuilbak en inderdaad, die klittenband liet binnen een paar weken los.
Ik heb er nooit een mail om verstuurd aangezien Noedel graag graaft voor hij gaat liggen en ik dacht dat dat de oorzaak kon zijn.

Verder heb ik nog maar één keer de klantenservice nodig gehad, dat was na een kapot geleverd aquarium en dat is gewoon netjes kosteloos opgehaald en opnieuw geleverd.
Werd niet lang nadien ook van de site gehaald omdat ze vaker kapot dan heel aankwamen.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

was dat zo'n orthopedisch kussen met een schapenwol achtige bekleding in? Waarvan de rand er op de zoo plus foto zo stevig uitzag paar in werkelijkheid volkomen slap is? :lol1:

Indien ja, zo 1 heb ik ook. de velcro liet ook meteen los, maar niet voor gemaild want de prijs was er ook wel naar en het kussen zelf voldoet wel prima. Kussen staat boven, enkel voor Runar dus dat voldoet nog steeds meer dan prima.
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Deze toevallig? :engel: Dat ding is inderdaad waardeloos. Heel jammer, de honden waren er gek op.

Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Die heb ik ook, hier ziet hij er na twee jaar nog best oké uit - wat inderdaad een wonder is, want de stof is ontzettend dun. De honden liggen er hier ook heel graag in.

Afbeelding
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Pemba schreef:Ze zijn wel slecht in het inpakken, nogal eens kapotte emmertjes met koekjes gekregen.
Die liggen dan door de hele doos heen.
Eens. Bestel er regelmatig maar nu al 3x keer dat blikvoer los in de doos was gedonderd in plaats van in het sixpack of met plastic hoe je ze normaal krijgt, blikken ingedeukt en gescheurd en vlees zat over de hele inhoud van de doos.
Heb foto's opgestuurd en van alle keren zo het bedrag teruggestort gekregen, daar deden ze helemaal niet moeilijk over.
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Wat zonde zeg. Ik heb ook nog 3 van het oude type van Zooplus, de bruine en mijn honden zijn er stapelgek op. De bedden/banken zijn wel aan vervanging toe maar als ik het zo lees, is de nieuwe variant geen aanrader.
Slecht hoor, dat ze zulke belabberde kwaliteit verkopen en bij zo'n groot bedrijf als Zooplus zou ik zeker verwachten dat de service prima is.
Ik bestel ook wel eens bij ze, niet heel vaak en nooit problemen ondervonden overigens.
lucie
Zeer actief

nomo schreef:Deze toevallig? :engel: Dat ding is inderdaad waardeloos. Heel jammer, de honden waren er gek op.

Afbeelding
deze ja :LOL:
en dan zijn mijn honden nog heel beschaafd :pffff: . Alleen Maverick is een graver maar die ligt toch vrijwel nooit op een hondenbed.
De randen van de grijze vind ik dan weer een stuk steviger dan van de bruine , al zie ik daar idd ook veel klachten over terug :denken:
Bas Rouge schreef:Wat zonde zeg. Ik heb ook nog 3 van het oude type van Zooplus, de bruine en mijn honden zijn er stapelgek op. De bedden/banken zijn wel aan vervanging toe maar als ik het zo lees, is de nieuwe variant geen aanrader.
Slecht hoor, dat ze zulke belabberde kwaliteit verkopen en bij zo'n groot bedrijf als Zooplus zou ik zeker verwachten dat de service prima is.
Ik bestel ook wel eens bij ze, niet heel vaak en nooit problemen ondervonden overigens.
die bruine waren ze hier idd ook gek op; daar kon je zelf nog comfortabel op liggen zeg maar :mrgreen: . Nooit problemen gehad met klittenband of scheurende stof. Ik denk dat ze er nu te veel klachten over krijgen en uit het assortiment aan het halen zijn (de grijze dan). In Frankrijk is ie van de site en in NL nog maar 2 maten. Maar ik had ook echt zo'n slechte service niet verwacht :hmmm:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”