Al 15 jaar ben ik een tevreden klant van Zooplus. Groot assortiment, vooral aan gedroogde snacks, goede en snelle levering, prima prijzen. Ruim 7 jaar geleden drie orthopedische hondenmanden gekocht daar, de bruine variant. Maar nu was de stof gescheurd en rits kapot, en vond ik het uberhaupt wel eens tijd voor vervanging. Dit keer voor de grijze gekozen; uit beschrijving of plaatjes bleek niet dat het een ander product betrof, alleen de prijs was anders.
En inderdaad is het een totaal ander bed met een veel dunner matras, niks orthopedisch aan. Maar goed, dat reken ik dan nog mezelf aan want aan de prijs had ik kunnen zien dat het een mindere kwaliteit betrof. Echter binnen een paar dagen begonnen een voor een de klittebanden (die het kleedje op het matras moeten bevestigen) los te laten. Voor het eerst ooit een klacht ingediend, want dit hoort gewoon niet.
Wekenlang getouwtrek volgde (overigens via Franse webshop). Telkens moest ik weer nieuwe foto's en informatie sturen wat ik ook braaf deed. Op een gegeven moment begonnen ze te suggereren dat hondenhaar de reden was dat het losliet. Nu kan hondenhaar nooit de oorzaak zijn dat iets wat vastzit loslaat, maar buiten dat is het lijkt me niet heel vreemd dat er hondenharen op een hondenbed zitten

. Na 4 weken was ik het zat en vroeg om een oplossing.
Radiostilte. 2 weken niets en weer gemaild. Weer niks. Gebeld. Hondenhaar

. Blijft u even aan de lijn. Kwartier in de wacht gezet en toen werd de verbinding verbroken. Teruggebeld. Ander persoon, begon weer over dat ik het hondenhaar moest verwijderen en de klitteband opnieuw moest vastplakken. Totaal zinloos natuurlijk en bovendien niet de oorzaak van het probleem. Vervolgens krijg ik te horen dat mijn klacht niet gegrond wordt verklaard en gaat de hoorn er weer op
Inmiddels hebben ze ook deze hondenmanden van de site gehaald

. Nu kan ik dus zelfs geen review meer geven en ik begon te vermoeden dat er meer klachten zijn geweest waar ze niets mee willen. Dus even op de Nederlandse Zooplus gekeken en inderdaad, het regent klachten over de beroerde kwaliteit en loslatend klitteband.
Ik zou graag horen of jullie wel eens een klacht hebben gehad van Zooplus en of daar wel fatsoenlijk mee werd omgegaan. Op zich wil ik er gewoon blijven bestellen (behalve hondenmanden dan

) maar als ze altijd zo met klachten omgaan, zoek ik wel een ander. Momenteel is er bijna geen internetbestelling die nog normaal verloopt, en dan is het wel belangrijk dat het in ieder geval netjes wordt afgehandeld.