Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jack loopt mank

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Jack loopt mank

Ongelezen bericht door Jackira »

Jack loopt sinds een dag of vijf mank met zijn rechter voorpoot. De eerste keer dat ik het zag was in het park waar hij altijd losloopt. Aan het einde van de wandeling gingen we nog even naar het strandje daar en heeft hij met andere honden gerend en gespeeld. Toen we naar huis gingen en ik hem aangelijnd had zag ik dat hij een klein beetje mank liep met de voorpoot.

Hij rent daar altijd als een dwaas rond, heel vrolijk en uitgelaten, en springt over hekken. Ik heb al gedacht dat hij mogelijk met het onderste stuk van de voorpoot het hek aangetikt kon hebben.

We hebben het eerst even aangekeken omdat het na de eerste dag wat beter leek te gaan. Hij mankte heel wisselend. Soms vrijwel niet te zien en soms stond hij me aan te kijken met zijn poot omhoog.

Ik moet er ook bij zeggen dat het een husky is en mijn ervaring is dat ze niet zo'n hoge pijndrempel hebben. Dus ik was niet direct gealarmeerd wat ik met Shira wel zou zijn. Hij heeft toen een pijnstiller gekregen die ik nog had, daarna ging het beter. Hij heeft verder alleen aangelijnde rondes gelopen hier in de buurt maar zelfs dan presteert hij het nog om rond te springen aan de lijn (van blijdschap) als hij andere honden ziet :mrgreen: Hij lijkt dan de pijn in zijn poot niet te voelen. Ik probeer hem natuurlijk wel zo rustig mogelijk te houden door alles te ontwijken.

Gisteren zijn we naar de d.a. geweest, die heeft de poot uitvoerig onderzocht door te duwen en trekken en het voetzooltje geinspecteerd. Ik dacht zelf afgelopen week een sneetje er in te hebben gezien en weet daar in eerste instantie de mankheid aan maar nu is dat sneetje niet meer te zien. Jack gaf pijn aan maar aan zijn goede poot ook. Dus daar werd ook niemand wijzer van.

Nu heeft hij Rimadyl, pijnstillend en ontstekingsremmend. En wanneer het vrijdag niet beter gaat dan moeten er foto's gemaakt worden. Is het verstandig om dan gelijk al ergens anders heen te gaan dan onze eigen dierenarts?
Laatst gewijzigd door Jackira op 10 jun 2020 11:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Re: Jack loopt mank

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik zou eerst naar een fysio gaan, er kan best ergens een spiertje niet goed zitten.
Vooral omdat je zegt dat je het de ene keer veel beter ziet dan de andere keer.
Afbeelding
Jackira
Zeer actief

Pemba schreef:Ik zou eerst naar een fysio gaan, er kan best ergens een spiertje niet goed zitten.
Vooral omdat je zegt dat je het de ene keer veel beter ziet dan de andere keer.
Dat is een goed idee. Hij mankt vooral nadat hij rust heeft gehad en weer opstaat na een tijd liggen. Wanneer hij eenmaal in beweging is wordt het minder.
Jackira
Zeer actief

Vandaag gaat het iets beter, hij loopt minder mank. Hij heeft nog steeds lijnrust en hij vindt dat zelf ook prima. Dat is op zich niet zo'n heel goed teken vind ik.
Jackira
Zeer actief

Hij heeft nu ruim anderhalve week lijnrust en een kleine week pijnstillers. Het ging per dag beter maar nu net zag ik hem toch na een tijdje slapen opstaan en wat mank lopen. Het trok wel snel bij. Ik ga maandag bellen om een afspraak bij de fysio te maken.

Zal ik geleidelijk aan de losloopwandeling voorzichtig weer invoeren? Hij wordt wel een beetje triestig nu. Of eerst de fysio maar afwachten.
Jackira
Zeer actief

Jack liep gisteren en vanmorgen niet mank, de pijnstiller ga ik komende dagen halveren. Dus nog even afwachten hoe hij het uiteindelijk doet zonder pijnstiller.

Hij heeft nog niet losgelopen, dat gaan we vanaf volgende week weer doen. Shira is loops en kan vanaf volgende week weer los dus dan kunnen ze allebei weer mee. Hij schikt zich nu in minder beweging gelukkig. Ik ben de aangelijnde rondes voorzichtig wat aan het uitbreiden.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Hopen dat de verbetering nu doorzet.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”