Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke GPS tracker raden jullie aan?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

joan1995
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 1

Welke GPS tracker raden jullie aan?

Ongelezen bericht door joan1995 »

We hebben een tijd geleden de GPS tracker mini van Petalways aangeschaft. Na drie dagen proberen kwamen we er eigenlijk al achter dat dit voor ons niet werkt. Soms krijgen we een uur lang geen locatie van de hond door, en voor het doel waar hij voor aangeschaft is is dat gewoonweg niet goed genoeg. Na wat informatie bij het bedrijf in te winnen blijkt dat het apparaatje op 2G werkt en dat dat het enige was wat volgens hen een probleem op zou kunnen leveren. We wonen vrij kort op de Belgische en Duitse grens en misschien conflicteert dat.

We proberen ons te orriënteren op een andere GPS-tracker die we aan kunnen schaffen zodra we gehoor krijgen over het terugkrijgen van ons abbonnementsgeld. In zoverre werken alle GPS-trackers die we kunnen vinden op 2G, behalve een Dogtra systeem. Ondanks dat dit voor het doel waar we hem voor willen aanschaffen iets aan de prijzige kant is, zijn we dit wel zwaar aan het overwegen.

Wie gebruikt hier een GPS tracker voor de hond en welk systeem is dat dan? Hoe tevreden zijn jullie erover? En misschien nog het belangrijkste, welk GPS systeem zouden jullie aanraden?
Afbeelding
Galga's
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
Aantal honden: 6

Re: Welke GPS tracker raden jullie aan?

Ongelezen bericht door Galga's »

Ik gebruik Tractive voor mijn honden. Soms moet hij even zoeken als ik LiveView start (een minuut ofzo), maar hij is heel nauwkeurig.
Afbeelding
Floortje
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Floortje »

In DIT TOPIC heb ik mijn ervaringen beschreven met de Tractive.
Ik geloof dat ze tegenwoordig een nieuwere versie hebben. Maar over de oude versie ben ik ook erg tevreden.
joan1995
Vaste gebruiker

Over de Tractive heb ik inderdaad veel positiefs gehoord. Ook op internet wordt hij als beste aangewezen. Na de vorige "miskoop" ben ik echter een beetje huiverig. Ik wil waar ik woon nu niet direct aanmerken als buitengebied, maar de huidige GPS tracker zou ook "over heel de wereld" moeten werken.
Een prima apparaat om je scharrelende hond in de gaten te houden. Als je een jagende/wegrennende hond hebt dan is het minder ideaal in een afgelegen gebied met slecht bereik, omdat het signaal dan traag doorgegeven wordt.
Ik zie dat je in het topic waar jij hebt over hebt Floortje bovenstaande schrijft. Bij de vorige tracker hadden we ook gewoon normaal bereik, maar de locatie kwam niet door. Naar mijn idee conflicteert het hier misschien te erg met de zendmasten van Duitsland en België die beiden hun signaal proberen door te drammen. De tractive werkt ook op 2G, waardoor we het risico niet helemaal durven te nemen. Er moet steeds een abbonnement afgesloten worden en zodra er sprake is van het abbonnementsgeld teruggeven krijg je ineens geen gehoor meer.

Heb je de tracker ook al veel in Nederland uitgeprobeerd? Ben je ook al op plaatsen geweest waar het signaal twijfelachtig zou kunnen zijn en hoe was je bereik daar?
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik woon in Spanje in the middle of nowhere en gebruik ook de Tractive. Hier in het natuurgebied is een heel klein stukje waar ik soms minder bereik heb (de Tractive reageert dan traag op de stand Live view), maar dan gaat het om een immens gebied waar je drie dagen kunt lopen zonder iemand tegen te komen en alleen ergens helemaal in het midden is dus het bereik wat wisselvallig. Volgens mij ligt dat overigens aan mijn telefoonbereik (netwerk dus), de gps houdt wel contact.
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

2g word uitgefaseerd, dat is straks niet meer beschikbaar. Wij hebben een tractive en daar ben ik erg tevreden over
Galga's
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Galga's »

Als je volledig onafhankelijk wilt zijn van het telefoonnetwerk, kun je ook kijken voor de Garmin Astro. Dat is 1 van de favoriete gps trackers in de US. Kost een paar stuivers, maar altijd bereik, ook in the middle of nowhere.
Afbeelding
Floortje
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Floortje »

joan1995 schreef:Over de Tractive heb ik inderdaad veel positiefs gehoord. Ook op internet wordt hij als beste aangewezen. Na de vorige "miskoop" ben ik echter een beetje huiverig. Ik wil waar ik woon nu niet direct aanmerken als buitengebied, maar de huidige GPS tracker zou ook "over heel de wereld" moeten werken.
Een prima apparaat om je scharrelende hond in de gaten te houden. Als je een jagende/wegrennende hond hebt dan is het minder ideaal in een afgelegen gebied met slecht bereik, omdat het signaal dan traag doorgegeven wordt.
Ik zie dat je in het topic waar jij hebt over hebt Floortje bovenstaande schrijft. Bij de vorige tracker hadden we ook gewoon normaal bereik, maar de locatie kwam niet door. Naar mijn idee conflicteert het hier misschien te erg met de zendmasten van Duitsland en België die beiden hun signaal proberen door te drammen. De tractive werkt ook op 2G, waardoor we het risico niet helemaal durven te nemen. Er moet steeds een abbonnement afgesloten worden en zodra er sprake is van het abbonnementsgeld teruggeven krijg je ineens geen gehoor meer.

Heb je de tracker ook al veel in Nederland uitgeprobeerd? Ben je ook al op plaatsen geweest waar het signaal twijfelachtig zou kunnen zijn en hoe was je bereik daar?
Nee, alleen op het Franse platteland. Ik verwacht dat het bereik in NL velemalen beter is.
joan1995
Vaste gebruiker

DeDiana schreef:Ik woon in Spanje in the middle of nowhere en gebruik ook de Tractive. Hier in het natuurgebied is een heel klein stukje waar ik soms minder bereik heb (de Tractive reageert dan traag op de stand Live view), maar dan gaat het om een immens gebied waar je drie dagen kunt lopen zonder iemand tegen te komen en alleen ergens helemaal in het midden is dus het bereik wat wisselvallig. Volgens mij ligt dat overigens aan mijn telefoonbereik (netwerk dus), de gps houdt wel contact.
Fijn dat hij in ieder geval in buitengebieden goed zijn werk doet. Het blijft bij ons natuurlijk wel een gok of de zendmasten hier niet voor het conflict zorgen. Dat weten we natuurlijk alleen als we dat uit proberen.
Barkley schreef:2g word uitgefaseerd, dat is straks niet meer beschikbaar. Wij hebben een tractive en daar ben ik erg tevreden over
Dat 2G uitgefaseerd wordt heb ik ook wel iets over gelezen maar dat is per netwerk verschillend. Misschien dat het daar ook mee te maken kan hebben, dat de netwerken die hier in de buurt goed werken hun 2G aan het uitzetten zijn.
Galga's schreef:Als je volledig onafhankelijk wilt zijn van het telefoonnetwerk, kun je ook kijken voor de Garmin Astro. Dat is 1 van de favoriete gps trackers in de US. Kost een paar stuivers, maar altijd bereik, ook in the middle of nowhere.
Heb net even gekeken naar de Garmin en dat komt inderdaad overeen met zo'n Dogtra waar ik het over had. Nadeel is dat je dan wel binnen bereik van je tracker moet zijn, maar ik betwijfel dat onze hond kilometers ver afdwaalt. En de prijs natuurlijk. Maar in zoverre zijn we het wel aan het overwegen als die via het telefoonnetwerk niet goed werken.
Floortje schreef:Nee, alleen op het Franse platteland. Ik verwacht dat het bereik in NL velemalen beter is.
Dat zou je inderdaad verwachten. Ik weet echter niet of de vorige tracker die we hadden gewoon slechte kwaliteit was of dat het echt eraan ligt waar ik woon. Maar naar de prijs gekeken was het een van de meer prijzige trackers (al zegt dat natuurlijk ook niet altijd wat).
Afbeelding
Brigitte30
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

joan1995 schreef:
DeDiana schreef:Ik woon in Spanje in the middle of nowhere en gebruik ook de Tractive. Hier in het natuurgebied is een heel klein stukje waar ik soms minder bereik heb (de Tractive reageert dan traag op de stand Live view), maar dan gaat het om een immens gebied waar je drie dagen kunt lopen zonder iemand tegen te komen en alleen ergens helemaal in het midden is dus het bereik wat wisselvallig. Volgens mij ligt dat overigens aan mijn telefoonbereik (netwerk dus), de gps houdt wel contact.
Fijn dat hij in ieder geval in buitengebieden goed zijn werk doet. Het blijft bij ons natuurlijk wel een gok of de zendmasten hier niet voor het conflict zorgen. Dat weten we natuurlijk alleen als we dat uit proberen.
Barkley schreef:2g word uitgefaseerd, dat is straks niet meer beschikbaar. Wij hebben een tractive en daar ben ik erg tevreden over
Dat 2G uitgefaseerd wordt heb ik ook wel iets over gelezen maar dat is per netwerk verschillend. Misschien dat het daar ook mee te maken kan hebben, dat de netwerken die hier in de buurt goed werken hun 2G aan het uitzetten zijn.
Galga's schreef:Als je volledig onafhankelijk wilt zijn van het telefoonnetwerk, kun je ook kijken voor de Garmin Astro. Dat is 1 van de favoriete gps trackers in de US. Kost een paar stuivers, maar altijd bereik, ook in the middle of nowhere.
Een tractive lenen mss een idee? Zo hebben wij iemand hier in de buurt ook kunnen helpen.

Heb net even gekeken naar de Garmin en dat komt inderdaad overeen met zo'n Dogtra waar ik het over had. Nadeel is dat je dan wel binnen bereik van je tracker moet zijn, maar ik betwijfel dat onze hond kilometers ver afdwaalt. En de prijs natuurlijk. Maar in zoverre zijn we het wel aan het overwegen als die via het telefoonnetwerk niet goed werken.
Floortje schreef:Nee, alleen op het Franse platteland. Ik verwacht dat het bereik in NL velemalen beter is.
Dat zou je inderdaad verwachten. Ik weet echter niet of de vorige tracker die we hadden gewoon slechte kwaliteit was of dat het echt eraan ligt waar ik woon. Maar naar de prijs gekeken was het een van de meer prijzige trackers (al zegt dat natuurlijk ook niet altijd wat).
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”