Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
geen stambomen meer
Moderator: moderatorteam
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Re: 12 rassen krijgen in NL geen stambomen meer
Wat een idioten, ze willen dus echt die platte bek houden 

- dagmar88
- Zeer actief
Jarenlange zorgvuldige fok, selectie en het opbouwen van een gezonde populatie rashonden wordt hiermee teniet gedaan.
Haha! Niet te geloven.
Haha! Niet te geloven.
- dagmar88
- Zeer actief
Cleva schreef:Ja. Onder andere door de schrijver van het stukje dat je aanhaalt.Nanna schreef:Er zijn complete speciale klinieken opgericht voor de kortsnuit.
Belangenspaghetti.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ja dat, als t niet zo achterlijk was. Wat een soap.laeken schreef:Ik lach me kapot
Het is niet te geloven gewoon.....En een krijsers op die FB pagina. Niet te kort.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
In dat soort regeltjes zijn we hier goed in Nederland. Maken mag niet. Verkopen wel... Nou dat is echt de broodfokker/handelaar blij maken. Want die kopen wel in hoor. En nu ze dus niet meer officieel gefokt mogen worden zullen ze nog verder de hoogte in gaan kwa prijs en waarschijnlijk meer vraag naar komen. Want wat niet mag en waar veel aandacht voor is moet men nou eenmaal hebben.Célie schreef:Maar hunnie fokken niet maar verkopen alleen en dan mag het blijkbaar ineens welNanna schreef:Het standpunt om meer snuitlengte in een aantal rassen te fokken en hiermee de rasstandaard los te laten is in onze ogen niet acceptabel
Nou, dan houdt het toch op? Snuitloos is tegenwoordig tegen de wet dus je vreet het maar.
En nu dan opeens met, uiteraard zéér vooruitstrevende, plannen komen. Welke plannen dan als die honden toch geen behoorlijke bek mogen?
En dan natuurlijk meteen gekrijs over de broodfok. Dat hoort erbij, is folklore. Want as sei het moge moge wullie het toch seker ook?
Nieuws: hullie mogen het ook niet meer. Maar dat schijnt maar niet door te dringen. Karisus wat een dom volk.
Dus toch maar gewoon verbieden de kortsnuit?
Ik voorspel meer dierenleed.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 25 mei 2020 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Re: geen stambomen meer
Als de regels zo doorgaan. Zit je met een beetje pech al veel eerder naar dat soort gedrochten te kijken. Alleen dan geïmporteerd. Verkopen mag. En daar zijn verder geen criteria aan verbonden.Nanna schreef:Ik vind het een zeer stevig signaal.![]()
Je kunt ook niks doen 'want de broodfok'![]()
Dan zit je over tien jaar met zulke chiwawa's te kijken. Die kant gaat het trouwens al aardig op.
En met dat bewaren van cultureel erfgoed veeg ik mijn kont ook af.
Gejammer voor de Bühne.
DIT was het erfgoed.
En niet de ellende die ze er later onder het mom van rasverbetering van gepunnikt hebben.
Er kan beter gekeken worden naar de belachelijke ziekelijke criteria waar show en dus fok hondjes op dit moment aan moeten voldoen. Stel daar het e.a bij. Laat gezondheid een grotere rol spelen dan de extreme uiterlijke kenmerken.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Helaas? Helaas? Helaas?Nanna schreef:Van de site van de EGCN
Beste (kern)leden,
Helaas kregen wij vorige week als bestuur, via de algemene berichtgeving van de Raad van Beheer, het bericht binnen dat het fokbegeleidingsplan dat wij bij het ministerie van Landbouw hadden ingediend is afgekeurd. Daarnaast liet de Raad van Beheer weten dat vanaf 18 mei geen stambomen meer worden afgegeven voor de 12 kortsnuitige rassen.
Voorzitter E.G.C.N.
Ik juich me een hernia

Nu maar hopen dat er gezondere kleine hondjes komen, en niet dat er bijna helemaal geen kleine honden gefokt worden.
Kleine honden met snuit en met normale schedels. En dat dan óók weer niet gaan overdrijven, naar veeel te lange snuiten

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Cleva schreef:Laten we wel wezen. Een broodfokker is een prima alternatief voor dat gekut dat Joop en Margreet in hun huiskamer bij elkaar rampeneren.
Je hebt het nu neem ik aan over de buurman die zo af en toe een nestje heeft? Heel leuk voor hem dat dat kon maar als hij hondjes fokte van één van de rassen die niet meer gefokt mogen worden in Nederland, dan mag hij dat ook niet meer. En de handelaren die dus wel in mogen kopen die doen dat zo goedkoop mogelijk (ze hebben een BTW en KvK nummer en betalen netjes belasting dus het is nog toegestaan ook. Maar geen haar die kraaide over waar die hondjes vandaan komen. En in wat voor condities die ouderdieren leven en of die hondjes gezond zijn?? Dat moet je maar afwachten
Echt, ik heb veel liever broodfokkers dan het ondersegment van de showfok. Daar is zowel de koper als de hond veel beter mee af.
Silver Chanel of Pinky's Place ligt met 2,5 jaar en een blauwe bek te schudden op de tafel van de dierenarts. Zo bont maken de meeste broodfokbullen het niet.
mwah het allergrootste gros van de broodfok bullen valt om voor ze 2 jaar zijn hoor maar daar hoor je niet zoveel van. Maar waar ze vandaan komen uit het buitenland daar hoor je ook niet veel van en daar zit hem toch wel de kneep voor mij dat er dieren slecht bij zitten en dat dat gefaciliteerd wordt. Heeft iemand er wel eens aan gedacht om met fokkers die wel de gezondheid in het oog houden om de tafel te gaan zitten ?
Niet dat je wel bij een broodfokker moet kopen maar als het om een keuze tussen alleen die twee opties gaat dan wist ik het al. Met je COI van 83 en dan gek kijken als het misgaat want het is "volgens de regols fan de rasfereuneging".
Heel die rasvereniging kun je links laten als ze niet bereid zijn af te zien van die extreme. Maar verbod op fokken zonder verbod op verkopen leverd alleen maar meer ellende op. Dus zou een totaal verbod beter zijn of kijken toch naar wat er mogelijk is. Want dat ongezonde krijg je alleen maar meer als mensen alleen maar kunnen kopen bij handelaars die echt alleen om geld over de rug van dieren verkoopt. Dieren zijn nog altijd levende wezens en ik denk dat je niet zo goed beseft. Hoe die wereld in elkaar steekt maar ik voorzie echt enorm veel leed als men wel honden mag verhandelen. In mijn kindertijd kon je nog hondjes bij een dierenwinkel kopen dat vonden we toen allemaal niks. Waarom is dit dan in ene wel goed?
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ik quote zoals ik quote.Cleva schreef:Ik doe niet aan discussiëren met kleurtjes.
Nou moet ik het zeker weer uit elkaar gaan peuteren omdat jij te belazerd bent.
Je quote maar gewoon net als iedereen.
Als jij dat niet wil lezen dan lees je het niet. Mij best.
- GoldenGizmo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 1
Wat mij betreft komt er ook per direct een importverbod. Helaas is dat wettelijk gezien volgens mij niet mogelijk, vanwege internationale/Europese afspraken. Het is eigenlijk hetzelfde verhaal als bij de nertsenhouderij. In Nederland is het over een paar jaar verboden om nertsen te houden voor hun bont, maar je mag het bont nog gewoon hebben, verhandelen en importeren. Er zal dus geen nerts minder om sterven, alleen zal de houderij nog meer verhuizen naar landen waar de welzijnseisen veel lager of niet bestaand zijn. Onder de streep gaan de nertsen er dus op achteruit. In mijn ogen een hypocriete wet dus.
Ik verwacht dat we dus ook niet mogen zeggen dat we geen hondjes met een te kleine neus het land binnen willen laten, want vrij verkeer van goederen binnen de EU. Wellicht dat er nog wat te winnen valt bij strengere controles op de broodfokhandel, zodat die regel waarbij honden pas ingevoerd mogen worden met een geldige rabiës-enting strikt nageleefd wordt. Dan kun je geen pup uit het buitenland meer kopen onder de 15 weken, en veel mensen vinden dat te oud, die willen een pup van 7-8 weken.
Maar ik ben sowieso voor wat meer restricties op wat ons land binnen mag komen. Als we hier eisen stellen aan de productie, dan moet alles wat uit het buitenland komt wat mij betreft aan dezelfde eisen voldoen. En honden die ons land binnen komen, moeten dus aan dezelfde eisen voldoen als honden die in dit land gefokt worden. In Nederland is het nu zo dat je niet mag fokken met dieren met een te korte neus. Wat mij betreft mogen honden met een te korte neus ook niet meer ingevoerd worden.
Ik verwacht dat we dus ook niet mogen zeggen dat we geen hondjes met een te kleine neus het land binnen willen laten, want vrij verkeer van goederen binnen de EU. Wellicht dat er nog wat te winnen valt bij strengere controles op de broodfokhandel, zodat die regel waarbij honden pas ingevoerd mogen worden met een geldige rabiës-enting strikt nageleefd wordt. Dan kun je geen pup uit het buitenland meer kopen onder de 15 weken, en veel mensen vinden dat te oud, die willen een pup van 7-8 weken.
Maar ik ben sowieso voor wat meer restricties op wat ons land binnen mag komen. Als we hier eisen stellen aan de productie, dan moet alles wat uit het buitenland komt wat mij betreft aan dezelfde eisen voldoen. En honden die ons land binnen komen, moeten dus aan dezelfde eisen voldoen als honden die in dit land gefokt worden. In Nederland is het nu zo dat je niet mag fokken met dieren met een te korte neus. Wat mij betreft mogen honden met een te korte neus ook niet meer ingevoerd worden.
-
- Zeer actief
Hm...dus.... er lopen nu voor mij twee topics door elkaar..
Krijgen pups van deze rassen dus helemaal geen stamboom meer, OOK niet als ze wel aan de wettelijke eisen voldoen qua ouderdieren? Dus als idd gefokt zijn conform de richtlijnen? Je weet nooit wat eruit rolt
dus de pups kun je het niet kwalijk nemen..
Ik dacht juist dat er alleen nog stambomen werden afgegeven als de ouderdieren aan bepaalde regels voldeden maar dat is dus al weer achterhaald?
Suzanne
Krijgen pups van deze rassen dus helemaal geen stamboom meer, OOK niet als ze wel aan de wettelijke eisen voldoen qua ouderdieren? Dus als idd gefokt zijn conform de richtlijnen? Je weet nooit wat eruit rolt

Ik dacht juist dat er alleen nog stambomen werden afgegeven als de ouderdieren aan bepaalde regels voldeden maar dat is dus al weer achterhaald?
Suzanne
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Zo dicht zijn de grenzen niet hoor. Ik rij de afgelopen 3 weken 1x per week naar België. De grens waar ik er over ga (onder Eindhoven) stond de eerste keer controle (en waren m’n papieren niet op orde maar mocht ik door) en vorige week stond er niks en stond de unit waar ze die week er voor in zaten al op de vrachtwagen en vandaag stond er ook niks, ook geen unit meer.Célie schreef:
Laten ze ook meteen die broodfok aanpakken dan want dat kan ook best als ze hun best doen. Wel raar dat alle grenzen naar België dicht zijn maar dat er nog massaal pups in Belgie gekocht kunnen gaan worden??
-
- Zeer actief
Dan zie ik even niet wat het probleem is van de rasverenigingen... nou ja, ik "snap" het wel; zij willen er niet aan voldoen. Ongelooflijk stom maar goed, dat is niet the issueCélie schreef:de ouderdieren moet minstens 1 van de twee groen zijn , dus je mag nog fokken met groen x oranje of groen x groen en die krijgen dan nog een stamboom.~Suzanne~ schreef:Hm...dus.... er lopen nu voor mij twee topics door elkaar..
Krijgen pups van deze rassen dus helemaal geen stamboom meer, OOK niet als ze wel aan de wettelijke eisen voldoen qua ouderdieren? Dus als idd gefokt zijn conform de richtlijnen? Je weet nooit wat eruit roltdus de pups kun je het niet kwalijk nemen..
Suzanne

Waarom is dan de topictitel hier "geen stambomen meer'? Of wordt daarmee gedoeld op het feit juist DAT de rasverenigingen niet aan willen passen en dus geen stambomen meer krijgen?
Groen x rood mag dus ook niet... zodat je eerst een "oranje geneartie" krijgt? Dat vind ik dan weer enigszins onhandig.. want dan blijven er maar heul beperkt dekreuen over en voor je het weet zit je met een ander probleem...
Suzanne
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Als ze nou maar niet stafford in de Franse bull gaan kruisen, om snel meer neus te krijgen.Célie schreef:de ouderdieren moet minstens 1 van de twee groen zijn , dus je mag nog fokken met groen x oranje of groen x groen en die krijgen dan nog een stamboom.~Suzanne~ schreef:Hm...dus.... er lopen nu voor mij twee topics door elkaar..
Krijgen pups van deze rassen dus helemaal geen stamboom meer, OOK niet als ze wel aan de wettelijke eisen voldoen qua ouderdieren? Dus als idd gefokt zijn conform de richtlijnen? Je weet nooit wat eruit roltdus de pups kun je het niet kwalijk nemen..
Suzanne
Hoeft van mij ook echt niet.
Ik zie namelijk niet hoe je meer neus krijgt met de huidige Franse bullen.
Maar als de neus steeds kleiner gefokt kan, zou dat omgekeerd ook moeten lukken

Laatst gewijzigd door Emma op 25 mei 2020 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- dagmar88
- Zeer actief
Pak je tena maar vast
Als we kijken naar sommige oude foto’s van deze rassen uit de vorige eeuw, nog helemaal niet zo
lang geleden, vragen we onszelf dan niet af wie zijn wij, om te zeggen dat dit het enige juiste en
correcte type is? Hoe zouden fokkers uit die tijd gereageerd hebben op de rassen zoals ze nu zijn?
Er wordt gesproken over het behouden van nationaal cultureel erfgoed. Laten wij dan ook de boeken
en het beschikbare fotomateriaal uit die tijd er nog eens goed op naslaan en deze foto’s mede als
norm gebruiken
Helemaal zelf verzonnen! Na 32 jaar.

Als we kijken naar sommige oude foto’s van deze rassen uit de vorige eeuw, nog helemaal niet zo
lang geleden, vragen we onszelf dan niet af wie zijn wij, om te zeggen dat dit het enige juiste en
correcte type is? Hoe zouden fokkers uit die tijd gereageerd hebben op de rassen zoals ze nu zijn?
Er wordt gesproken over het behouden van nationaal cultureel erfgoed. Laten wij dan ook de boeken
en het beschikbare fotomateriaal uit die tijd er nog eens goed op naslaan en deze foto’s mede als
norm gebruiken

- dagmar88
- Zeer actief
Jawel, bij de mops deed de voorzitter van de rasvereniging dat. Hij kreeg er op dat moment alleen geen hond in mee.Emma schreef: Als ze nou maar niet stafford in de Franse bull gaan kruisen, om snel meer neus te krijgen.
-
- Zeer actief
Ik zou liever zien dat ze bijvoorbeeld een jack hussel/russel of kleine boerenfox -achtige honden zouden gebruiken.dagmar88 schreef:Jawel, bij de mops deed de voorzitter van de rasvereniging dat. Hij kreeg er op dat moment alleen geen hond in mee.Emma schreef: Als ze nou maar niet stafford in de Franse bull gaan kruisen, om snel meer neus te krijgen.
Of voor de mops is een beagle ook leuk. Die zie je wel regelmatig op internet. In het echt heb ik er nóóit een gezien, eigenlijk.
-
- Zeer actief
Jezus die lijkt zo uit Pinky and the Brain gehaald.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Oh, énigCélie schreef:OK deze dan!

-
- Zeer actief
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Contacteer:
Met een wippert. Ook leuk.

- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
DesireeB schreef:Met een wippert. Ook leuk.

-
- Zeer actief
Nou....het oog wil ook wat en een Franse bulldog is wel echt een leuke hond kwa karakter. Helaas zouden ze in Duitsland zomaar onder de RAD kunnen vallen en dan ben je wel de Sjaak. Hoewel ik niet weet of ze hier met een DNA test vrij te testen zijn van wetten.Cleva schreef:Zonde van de whippet. Ik zou franse bullen helemaal niet meer gebruiken.
Dan toch echt liever een bonkig engels staffie.
Ik bedoel ook niet maar waarom moet die FB er zo nodig in? Dat maakt de boel niet beter en daar ging het toch juist om?
Ik zou persoonlijk dus echt enorm vallen op zo'n whippet x Franse bull. Echt smakelijk beestje die zwarte.

-
- Zeer actief
Het maakt trouwens helemaal niet uit welk ras je inkruist. Je kan zelfs gerust een Spaniel gebruiken om de Franse bullen neus te geven. Na twee of drie goed gefokte nesten zie je daar al vrijwel niets meer van. En je hebt meteen leuke schimmelpatronen op de bulletjes wat ze vast en zeker goed zal staan.
Maar whippet is helemaal niet zo verkeerd. Juiste vacht. Staande oren heb je zo en de bespiering zit ook goed. Plus de whippet is wel gezond en er zijn er ruim voldoende van om goede bloedlijnen op te zetten om mee aan de slag te gaan. De mislukte tussenvormen doen het ook goed want zoals ik al zei dat zwarte hondje hier gepost is ontzettend smakelijk.
Maar whippet is helemaal niet zo verkeerd. Juiste vacht. Staande oren heb je zo en de bespiering zit ook goed. Plus de whippet is wel gezond en er zijn er ruim voldoende van om goede bloedlijnen op te zetten om mee aan de slag te gaan. De mislukte tussenvormen doen het ook goed want zoals ik al zei dat zwarte hondje hier gepost is ontzettend smakelijk.
- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is precies waarom ik de whippet aankaart. Gezond ras, en een franse bull hoeft niet nog breder, en het terrier karakter mag ook achterwegen blijven. Dan zou je net zo goed een jack russel kunnen gebruiken, maar dan nog vraag ik me af wat het met het karakter doet. Een Whippet is volgens mij veel gemoedelijker.laeken schreef:Nou....het oog wil ook wat en een Franse bulldog is wel echt een leuke hond kwa karakter. Helaas zouden ze in Duitsland zomaar onder de RAD kunnen vallen en dan ben je wel de Sjaak. Hoewel ik niet weet of ze hier met een DNA test vrij te testen zijn van wetten.Cleva schreef:Zonde van de whippet. Ik zou franse bullen helemaal niet meer gebruiken.
Dan toch echt liever een bonkig engels staffie.
Ik bedoel ook niet maar waarom moet die FB er zo nodig in? Dat maakt de boel niet beter en daar ging het toch juist om?
Ik zou persoonlijk dus echt enorm vallen op zo'n whippet x Franse bull. Echt smakelijk beestje die zwarte.En geen terriër extra zoals je bij Staffordshire terriër wel zou hebben inclusief de risico's.
Zonde van de Whippet is het niet, die merkt daar niks van als je alleen gebruik van ze maakt voor outcross.
Het is jammer dat Droef geen teef is en medisch niet helemaal in orde(lpc en entropion). Anders zou ik met Droef echt een leuke kruising willen doen. Al was het maar om er zelf 1 aan te houden. En dat zou ik dan inderdaad met een whippet of iets in die richting doen. Veel gezonder en ik verwacht dat daar wel een gemoedelijke karakter kan uitkomen maar toch een stoer en sportief uiterlijk.
Labrador heb ik ook wel eens over nagedacht maar ik denk dat dit geen zoden aan de dijk zet qua karakter en gezondheid.
Ik zit ook op die facebook pagina voor outcross mopsen. Er worden nu steeds pups gepost gekruist met een poedel. Die zijn ook erg smakelijk. net als de mops x patterdale. Een tijdje terug poste ik nog een merle mops x teckel. Ook helemaal mijn smaak, al was dat gewoon een broodfokker(waar ik niet mee bedoel dat het een slechte fokker is, dat weet ik namelijk niet).
Voor het behoudt van de bulldog ben ik helemaal voor inkruisen van andere rassen. Of er nog een raszuivere(voor zo ver dat mogelijk is) bulldog hier komt daar ben ik nog niet over uit. Ik heb echt meerdere rassen als alternatief bekeken, maar daar smelt ik toch minder voor dan wanneer ik een oldie zie + dat zodra je gaat inlezen en in zo'n wereld beland je toch wel gezondheidsklachten ziet die je anders niet snel ziet en hoort. Een bulldog kruising sluit ik dus zeker niet uit voor de toekomst, hopelijk duurt dat nog heel lang want met 3 honden is het hier volle bak en mocht Opoe komen te overlijden is het niet de bedoeling dat daar vervanging voor komt.
- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat bedoelde ik dus met wanneer je in het wereldje komt er veel meer aan het licht komt dan wanneer je net begint met je orientatie. Zo is voor mij bijvoorbeeld de wetter ook al afgevallen en zo nog wel een aantal rassen. Dan kan ik net zo goed weer een oldie nemen want dan weet ik ondertussen precies al dat ik een hoog risico met de gezondheid loop.Nanna schreef:Dat loopt eigenlijk ook onderhand wel wat terug. Er zijn toch behoorlijk wat hartproblemen. KLIK maar evengoed hoort de Whippet toch wel bij de gezondere rashonden.DesireeB schreef: Dat is precies waarom ik de whippet aankaart. Gezond ras
Bij de Puli is het inmiddels ook al niet heel goed. Veel epilepsie, hartproblemen en foute gebitten. Ik denk eigenlijk dat na een eeuw gesloten stamboeken de koek qua rashondgezondheid wel een beetje aan het op raken is.
-
- Zeer actief
Deze zit in Den Haag in het asiel, Lexxie.
https://www.haagsdierencentrum.nl/hond
Agressief naar andere honden, kan niet alleen thuis zijn en zindelijkheid verdient nog wat aandacht.
Ideaal voor mensen die op zoek zijn naar een lelijke hond met een kutkarakter!
https://www.haagsdierencentrum.nl/hond
Agressief naar andere honden, kan niet alleen thuis zijn en zindelijkheid verdient nog wat aandacht.
Ideaal voor mensen die op zoek zijn naar een lelijke hond met een kutkarakter!
- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Wie gaat dat even regelen dan? Ik wil wel op de wachtlijst voor over een aantal jaar.Célie schreef:laeken schreef:Het maakt trouwens helemaal niet uit welk ras je inkruist. Je kan zelfs gerust een Spaniel gebruiken om de Franse bullen neus te geven. Na twee of drie goed gefokte nesten zie je daar al vrijwel niets meer van. En je hebt meteen leuke schimmelpatronen op de bulletjes wat ze vast en zeker goed zal staan.
Zoiets![]()
Ik zou zo zo'n whippet x franse bull willen hebben hoor vind het een mooi beestje om te zien!