Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Doortje loopt raar - update pag. 2 - oude trauma
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Re: Doortje loopt raar
Misschien schuurt die band waar de gesp zit een beetje langs haar huid.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Ik zie niks speciaals
Misschien, omdat ze naast de fiets loopt, draaft ze net iets "uit haar comfort zone" dus net iets harder dan ze normaal doet?
Misschien, omdat ze naast de fiets loopt, draaft ze net iets "uit haar comfort zone" dus net iets harder dan ze normaal doet?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Altijd vervelend als je er de vinger niet op kan leggen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Mij valt iets op aan haar linker voorpoot (elleboog) maar verder loopt ze als een zonnetje en zou ik me nergens druk om maken. Misschien verstapt?
- Doyaquba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Als ik denk te zien wat jij ziet denk ik dat de rug wat vast zou kunnen zitten.
Maar dat baseer ik vooral op dat ze scheef lijkt te lopen, met de achterhand wat naar buiten gedraaid
Maar echt veel afwijking zie ik er niet in
Maar dat baseer ik vooral op dat ze scheef lijkt te lopen, met de achterhand wat naar buiten gedraaid
Maar echt veel afwijking zie ik er niet in

- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Op het eerste filmpje zou ik misschien iets onregelmatigs kunnen zien. Het tweede filmpje zie ik minder.
Moeilijk te zien zo, maar je kent je eigen hond het beste en raar is raar.
Ik heb dat ook wel eens, dan wacht ik maar even af tot 'raar' ophoudt of concreter wordt.
Het is in elk geval niet heel erg zo te zien.
Moeilijk te zien zo, maar je kent je eigen hond het beste en raar is raar.
Ik heb dat ook wel eens, dan wacht ik maar even af tot 'raar' ophoudt of concreter wordt.
Het is in elk geval niet heel erg zo te zien.
-
- Zeer actief
Ik heb nu ook het tweede filmpje bekeken. Waar zie jij zelf een issue? Wat ik zie is een hond die prima loopt. Wel zie ik dat haar linker voorpoot niet erg ver naar voor en achter gaat. Ik weet niet hoe het normaal is dus ik kan het niet vergelijken. Wel kan ik me voorstellen dat ze daardoor langzamer gaat want ze neemt geen hele lange passen voor. Achter lijkt mij alles dik in orde. Links voor is het iets stokkeriger dan je zou verwachten in het geheel.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Je kan even testen of ze haar voorpoten even ver wil strekken. Dus recht houden en dan naar het oor bewegen. Ik denk dat haar ene poot verder komt dan haar andere.
-
- Zeer actief
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Geweldige foto! Alleen daarom zou je als hond toch al een beetje scheef gaan lopen?
Als je het niet goed voelt, dan zou ik naar een osteopaat gaan of een fysio. Laat die even voelen en kijken.
Dan ben je ook weer gerustgesteld. Want je blijft er mee bezig. Levert wel hele aandoenlijke fotos op haha
Als je het niet goed voelt, dan zou ik naar een osteopaat gaan of een fysio. Laat die even voelen en kijken.
Dan ben je ook weer gerustgesteld. Want je blijft er mee bezig. Levert wel hele aandoenlijke fotos op haha

-
- Zeer actief
Re: Doortje loopt raar - nekpijn gevonden
Jeetje wat pak je haar hard aan
Als ik dat bij Bas doe breekt ze spontaan iets en als ik dat bij Guus doe denkt hij dat ik hem ga vermoorden

Als ik dat bij Bas doe breekt ze spontaan iets en als ik dat bij Guus doe denkt hij dat ik hem ga vermoorden

- Perle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Ik denk dat niet alleen haar nek pijn doet. Ook thv thoracale wervelkolom duidelijke reactie, en op de loopfilmpjes is er enorm starre houding te zien, niet alleen van nek maar ook TLO (thoracolumbale overgang). Ze maakt een lichte circumductie (draaiende beweging) met LiVP.
Over het waarom, wat oorzaak en gevolg (compensatiepijn) is, spreek ik me niet uit
.
Over het waarom, wat oorzaak en gevolg (compensatiepijn) is, spreek ik me niet uit

Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
- kipo
- Zeer actief
Niet soepel op diverse plekken in de rug met afwijkende beweging van de linker voorpoot.Zinodo schreef:Perle schreef:Ik denk dat niet alleen haar nek pijn doet. Ook thv thoracale wervelkolom duidelijke reactie, en op de loopfilmpjes is er enorm starre houding te zien, niet alleen van nek maar ook TLO (thoracolumbale overgang). Ze maakt een lichte circumductie (draaiende beweging) met LiVP.
Over het waarom, wat oorzaak en gevolg (compensatiepijn) is, spreek ik me niet uit.
![]()
Je maakt me bang. En nu in het nederlands?
Niet bekend of de rug de oorzaak is, of een gevolg van pijn elders waardoor ze haar rug overbelast.
Dit is Perle haar werk, dus haar post is de meest waardevolle in dit topic.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
- Perle
- Zeer actief
Shit, sorry
. Daarom dat ik dus meestal geen antwoord geef op zo'n dingen
.
Bang moet je niet worden hoor. Ik kan enkel maar afgaan op hetgeen ik zie, dus ik zeg alleen maar wat ik daarop kan zien of beperkt uit afleiden.
Ik ben er vrij zeker van dat er veel spanning zit op de spieren langs/rond de wervelkolom. En niet alleen in haar nek, maar ook thv haar borstkas (thorax) en de overgang van thoracale weeks naar lumbale (lage rug) wervels. (Effe googlen voor de juiste plek
). Als je knijpt net achter haar schoft en schouderbladen, zie je duidelijk reactie. En dan hou ik ook nog wel rekening met het feit dat je hiervoor geen geoefende hand hebt
, maar het is duidelijk te zien.
Waarom dat zo is, kan ik zo niet zeggen, daarvoor zou ik haar in mijn handen moeten hebben
. Kàn nekprobleem zijn, of elleboog, of schouder,... Waardoor ze wat anders gaat lopen om belasting te voorkomen en daardoor dus haar rug 'vastzet'.
Heb je een fysio in de buurt?

Bang moet je niet worden hoor. Ik kan enkel maar afgaan op hetgeen ik zie, dus ik zeg alleen maar wat ik daarop kan zien of beperkt uit afleiden.
Ik ben er vrij zeker van dat er veel spanning zit op de spieren langs/rond de wervelkolom. En niet alleen in haar nek, maar ook thv haar borstkas (thorax) en de overgang van thoracale weeks naar lumbale (lage rug) wervels. (Effe googlen voor de juiste plek

Waarom dat zo is, kan ik zo niet zeggen, daarvoor zou ik haar in mijn handen moeten hebben

Heb je een fysio in de buurt?
- Galga's
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
- Aantal honden: 6
In gewoon Nederlands: rondje fysio met haar, haar rug, inclusief nek is stijf 

- Perle
- Zeer actief
Dit is zo'n situatie waarbij meestal enkel de eigenaar zelf, die onbewust het bewegingspatroon van haar hond in haar systeem heeft opgeslagen, een subtiel verschil opmerkt. Net omdat je zo goed weet hoe je hond normaal loopt. Of iemand die in detail gaat kijken.
Hoeft helemaal niks dramatisch te zijn, maar altijd wel fijner voor je hond om wel weer soepel te kunnen lopen.
Hoeft helemaal niks dramatisch te zijn, maar altijd wel fijner voor je hond om wel weer soepel te kunnen lopen.
- Perle
- Zeer actief
DatGalga's schreef:In gewoon Nederlands: rondje fysio met haar, haar rug, inclusief nek is stijf

- Perle
- Zeer actief
Ik werk in Het Waterhof in Velm (België), beetje uit de richting gok ik? Je bent welkom hoor, daar niet van
.
Anders even aan Crutz vragen, die is meer op de hoogte van goede adressen in NL.

Anders even aan Crutz vragen, die is meer op de hoogte van goede adressen in NL.
- Perle
- Zeer actief
Indeed!
-
- Actief
- Mijn ras(sen): duitse herders
In Nijmegen zit Victor Hoogma.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Hilde zit denk ik jouw kant op, zij komt met Elmo ook geregeld bij een fysio daar in de regioZinodo schreef:O ja, België, dat wist ik. Ehm ja, 2,5 uur rijden is inderdaad een beetje uit de richtingPerle schreef:Ik werk in Het Waterhof in Velm (België), beetje uit de richting gok ik? Je bent welkom hoor, daar niet van.
Anders even aan Crutz vragen, die is meer op de hoogte van goede adressen in NL.![]()
Dankjewel!
Kan natuurlijk ook mijn dierenarts vragen, die zal me ook wel goeie adressen geven.
Verder heb ik een klant die enorm tevreden is over deze
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Inderdaad. Omdat de filmpjes niet helemaal vanaf de zijkant waren was het lastig een kreupelheid te zien. Wel een kleine onzuiverheid, noem dat zelf een soort slag in het wiel. Vanaf boven gezien vond ik haar rug stijf bewegen en de opmerking dat je twijfelde over linksvoor of rechtsachter (diagonaal) was voor mij ook een teken dat het wel eens de rug kan zijn.Perle schreef:DatGalga's schreef:In gewoon Nederlands: rondje fysio met haar, haar rug, inclusief nek is stijf.
Hopelijk kan een fysiotherapeut haar helpen zodat ze snel weer lekkerder kan bewegen.

- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
De opmerking van de hoek waarin het werd gefilmd was geen verwijt
Op de fiets kan je inderdaad niet anders. En je had gelijk dat er iets te zien was waar lastig de vinger op te leggen was wat.

-
- Zeer actief
Ik kan je Heukels Orthomanueel Dierenarts aanbevelen. Zij werkt één dag in de week in Wageningen.
Ik vond Jip niet lekker in zijn vel zitten (niet over omgevallen boomstam willen springen, minder beweeglijk, dat soort dingen) en ik had geen idee bij wie ik terecht kon met dit soort vage "klachten". Jacha Heukels heeft ervaring met sporthonden en je hoeft bij haar niet met specifieke klachten te komen voor een behandeling. Zij checkt de hele hond. Bij Jip zaten vijf wervels in de lage rug vast (
) en hij is flink aangepakt door haar. Gelukkig was het Jip en niet Abel, want ze ging best hardhandig te werk. Maar daarna merkte ik echt verschil bij Jip.
Ik vond Jip niet lekker in zijn vel zitten (niet over omgevallen boomstam willen springen, minder beweeglijk, dat soort dingen) en ik had geen idee bij wie ik terecht kon met dit soort vage "klachten". Jacha Heukels heeft ervaring met sporthonden en je hoeft bij haar niet met specifieke klachten te komen voor een behandeling. Zij checkt de hele hond. Bij Jip zaten vijf wervels in de lage rug vast (

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik dacht dat Hilde bij een osteopaat komt?crutz schreef:Hilde zit denk ik jouw kant op, zij komt met Elmo ook geregeld bij een fysio daar in de regioZinodo schreef:O ja, België, dat wist ik. Ehm ja, 2,5 uur rijden is inderdaad een beetje uit de richtingPerle schreef:Ik werk in Het Waterhof in Velm (België), beetje uit de richting gok ik? Je bent welkom hoor, daar niet van.
Anders even aan Crutz vragen, die is meer op de hoogte van goede adressen in NL.![]()
Dankjewel!
Kan natuurlijk ook mijn dierenarts vragen, die zal me ook wel goeie adressen geven.
Verder heb ik een klant die enorm tevreden is over deze
Martine Burgers, die woont vlak bij Dieren.
Daar kom ik ook met de honden

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Ik ga altijd hier heen
https://dierfysio-eemnes.nl/
Snel en doortastend is ze. En dat is noodzakelijk voor Csiva. Want die haaaat vreemden aan haar lijf
https://dierfysio-eemnes.nl/
Snel en doortastend is ze. En dat is noodzakelijk voor Csiva. Want die haaaat vreemden aan haar lijf

- Nikki90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Hussel
Ik moest echt heel hard lachen om de foto
Vervelend voor Doortje dat ze wat vast lijkt te zitten! Jet gaat elke 5 maanden naar Martine Burgers, erg tevreden over Martine!

Vervelend voor Doortje dat ze wat vast lijkt te zitten! Jet gaat elke 5 maanden naar Martine Burgers, erg tevreden over Martine!
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Elmo gaat zowel naar fysio als naar osteopaat en Carmen masseert hem ook nog
Vanochtend toevallig bij osteopaat Martine Burgers geweest, maar qua fysio gaan we altijd naar Dierfysio Susan, in Ugchelen. Heel tevreden over allemaal!
Je ziet op het filmpje inderdaad dat haar huid ook samentrekt op bepaalde stukken, dat is voor mij meestal een aanwijzing om Elmo even te (laten) checken.

Vanochtend toevallig bij osteopaat Martine Burgers geweest, maar qua fysio gaan we altijd naar Dierfysio Susan, in Ugchelen. Heel tevreden over allemaal!

Je ziet op het filmpje inderdaad dat haar huid ook samentrekt op bepaalde stukken, dat is voor mij meestal een aanwijzing om Elmo even te (laten) checken.

- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Arme DoraZinodo schreef:Vandaag zijn er röntgenfoto’s gemaakt van Dora’s rug en nek.
Daarop is te zien dat allebei haar schoudergewrichten en een nekvervel vervormd zijn. Ook zit haar dikke darm niet netjes op zijn plek maar loopt een beetje raar.
Lang verhaal kort, het is een hele oude trauma. Iemand heeft haar geschopt toen ze max een paar weken oud was. En niet zo zuinig ook. Het verklaart waarschijnlijk ook waarom ze slechtziend is, al zullen we dat nooit met zekerheid weten.
Ik denk niet dat ik jullie hoef te vertellen hoe ik me voelde op dat moment. Je weet het wel, dat zo’n hondje van alles heeft meegemaakt, je weet het allemaal wel, maar op het moment dat je het voor je ziet, kijk hier, precies hierzo, hier heeft iemand haar geschopt, dan breekt je hart gewoon in duizend stukjes. Ik heb er geen woorden voor.
We maken er het beste van.

Zoals zij zijn er helaas zoveel of beter gezegd, teveel

Zela had ook een groot, ouder, litteken op haar milt (dat zag de DA bij het steriliseren), ook had Zela een scheve achterpoot, de DA dacht dat die gebroken was geweest.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Re: Doortje loopt raar - update pag. 2 - oude trauma
Achèrm, je hart breekt als je dat hoort.
Probeer er niet teveel aan te denken. Beter dan ze het nu heeft, is onmogelijk. En ze is blij en vrolijk, toch?
Maar ik begrijp je hoor. Alfil heeft zacht uitgedrukt ook geen fijne start gehad. Soms schiet het door mijn hoofd en dan zou ik dat mens waar hij eerst zat haar nek willen breken.
Probeer er niet teveel aan te denken. Beter dan ze het nu heeft, is onmogelijk. En ze is blij en vrolijk, toch?
Maar ik begrijp je hoor. Alfil heeft zacht uitgedrukt ook geen fijne start gehad. Soms schiet het door mijn hoofd en dan zou ik dat mens waar hij eerst zat haar nek willen breken.