Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Biotine voor voetzooltjes. Update!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Nikki90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Hussel
Aantal honden: 1

Biotine voor voetzooltjes. Update!

Ongelezen bericht door Nikki90 »

Jet heeft last van haar voetzooltjes. Er zit weinig eelt op en ze slijten ontzettend snel, de huid lijkt heel dun en het is heel gevoelig tot pijnlijk voor d'r.

Ze loopt al een aantal weken met sokjes (honden sokjes met petflex erom) aan buiten en ik smeer Dermoscent Bio Balm. De Bio Balm leek te werken, maar dat valt dus tegen. Misschien toch maar weer Vetramil paw wax gaan smeren.

Vanmorgen een rondje van ruim 5 minuten gelopen (dus heel kort) zonder sokjes en de boel is alweer aardig versleten.

Nu wil ik Biotine gaan geven om ook van binnenuit te kunnen ondersteunen. Heeft iemand ervaring met een bepaald merk? Ik kwam Luposan tegen, maar daar zitten kruiden bij in, Jet reageert nooit zo lekker op kruiden. Pharmadog kwam ik ook tegen, misschien is dat wat?

https://www.pharmahorse.nl/biotine-hond.html

Hebben jullie tips?

Zo zagen haar voetzooltjes eruit op 11 april:
Afbeelding

Ze zijn nu iets beter, maar als ze langer zonder sokjes loopt zien ze er direct weer zo uit.
Laatst gewijzigd door Nikki90 op 05 jun 2020 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
annnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Aantal honden: 2

Re: Biotine voor voetzooltjes

Ongelezen bericht door annnie »

Geen ervaring. Maar ik heb net een afspraak bij de dierenarts voor Nelson z´n tenen. Tussen z´n tenen is het rood en geïrriteerd en z'n voetkussentjes zien er in ieder geval bij één poot uit zoals op jouw foto's. Dus ik volg even en ik hoop wat tips mee te pikken
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ik heb een ander merk hoor, die grote is makkelijk te doseren met supplementen voor mensen.
Maar wie weet is dit nog een optie.

https://snowpawstore.com/products/nutrazinc-8oz
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Biotine helpt bij verbeteren van huid, haar en nagels, dus op zich geen gek idee om te proberen, Nikki90 :ok:
annnie schreef:Geen ervaring. Maar ik heb net een afspraak bij de dierenarts voor Nelson z´n tenen. Tussen z´n tenen is het rood en geïrriteerd en z'n voetkussentjes zien er in ieder geval bij één poot uit zoals op jouw foto's. Dus ik volg even en ik hoop wat tips mee te pikken
Rood tussen de tenen wijst nog wel eens op een allergische reactie.
Dus misschien kan je daar ook nog iets vinden?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Nikki90
Zeer actief

annnie schreef:Geen ervaring. Maar ik heb net een afspraak bij de dierenarts voor Nelson z´n tenen. Tussen z´n tenen is het rood en geïrriteerd en z'n voetkussentjes zien er in ieder geval bij één poot uit zoals op jouw foto's. Dus ik volg even en ik hoop wat tips mee te pikken
Dat is vervelend! Bij Jet is het niet geïrriteerd gelukkig, dat heeft ze maar heel af en toe. Ben benieuwd wat de dierenarts over z'n voetkussentjes zegt!
Nikki90
Zeer actief

dagmar88 schreef:Ik heb een ander merk hoor, die grote is makkelijk te doseren met supplementen voor mensen.
Maar wie weet is dit nog een optie.

https://snowpawstore.com/products/nutrazinc-8oz
Ja, ik zat ook al naar de varianten voor mensen te kijken, maar Jet weegt nog geen 6 kilo, dat doseert zo lastig inderdaad.

Thnx voor de link! Ik ga even kijken.
ninnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova scotia duck tolling retriever en border collie

Ongelezen bericht door ninnie »

Ik gebruik voor Nik als hij een sneetje heeft Fast Feet van Fast Dog. Zit ook biotine in, werkt prima kan evt wel foto maken van de ingrediënten?
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

En vetramil hondenpootjeszalf?

Suzanne
Kayltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Kayltje »

En gewoon biergist? Bevat naast biotine nog meer huid en haar ondersteunende vitaminen.
Bij mij krijgen ze biergist poeder zo nu en dan, bestel ik in grootverpakking voor de pony's :wink:
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
Nikki90
Zeer actief

ninnie schreef:Ik gebruik voor Nik als hij een sneetje heeft Fast Feet van Fast Dog. Zit ook biotine in, werkt prima Afbeelding kan evt wel foto maken van de ingrediënten?
Die had ik ook al voorbij zien komen inderdaad. Ziet er goed uit denk ik. Deze besteld om eens te kijken wat het doet.
~Suzanne~ schreef:En vetramil hondenpootjeszalf?

Suzanne
Die smeerde ik voordat ik de Dermoscent Bio Balm ging gebruiken. 2 weken gedaan en daarna zagen haar pootjes er zo uit als op de foto (na drie kwartier wandelen), maar zo zagen ze er vanmorgen ook bijna weer uit na 5 minuten zonder sokken wandelen. :ugh: Dus eigenlijk geen idee welke beter is.
Kayltje schreef:En gewoon biergist? Bevat naast biotine nog meer huid en haar ondersteunende vitaminen.
Bij mij krijgen ze biergist poeder zo nu en dan, bestel ik in grootverpakking voor de pony's :wink:
Oh, daar zal ik ook naar kijken! Thnx!
annnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje

Ongelezen bericht door annnie »

ranetje schreef:Biotine helpt bij verbeteren van huid, haar en nagels, dus op zich geen gek idee om te proberen, Nikki90 :ok:
Rood tussen de tenen wijst nog wel eens op een allergische reactie.
Dus misschien kan je daar ook nog iets vinden?

Ik denk daar zelf eigenlijk ook aan.
Nikki90 schreef:
Dat is vervelend! Bij Jet is het niet geïrriteerd gelukkig, dat heeft ze maar heel af en toe. Ben benieuwd wat de dierenarts over z'n voetkussentjes zegt!
Ik ben ook heel benieuwd. Sowieso geen klap zin om te gaan, omdat ik niet mee naar binnen mag, maar het moet maar. En als de tenen weer rustig zijn ook maar aan de biotine ofzo. Ik hoop dat het helpt voor Jet.
Nikki90
Zeer actief

annnie schreef:Ik ben ook heel benieuwd. Sowieso geen klap zin om te gaan, omdat ik niet mee naar binnen mag, maar het moet maar. En als de tenen weer rustig zijn ook maar aan de biotine ofzo. Ik hoop dat het helpt voor Jet.
Vreselijk dat je niet mee naar binnen mag! Hopelijk worden z'n pootjes snel weer beter.

De biotine komt morgen binnen, vertraging bij PostNL, maakt niet zoveel uit want Jet was gisteren flink ziek (erg buikpijn, misselijk, niet eten) had het dan toch nog niet gegeven.
Nikki90
Zeer actief

Update! Sinds 15 mei krijgt Jet Fastfeet van Fastdog, een supplement met biotine. Ik smeer 1x daags Vetramil Pawwax en ze loopt ook sinds 15 mei weer op blote voeten tijdens het wandelen. Haar voetjes zien er weer prachtig uit! Onderstaande foto's gisteren gemaakt na 1,5 uur wandelen, waarvan een uur over verharde paden. Ik ben blij! :cheer:

Afbeelding
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Re: Biotine voor voetzooltjes. Update!

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Wat fijn zeg!!
Afbeelding
Jetski
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jetski »

Dat is wel een duidelijke verbetering!
Gelukkig!
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

goed zeg, had ik destijds voor Amber moeten weten… fijn dus dat je je ervaring deelt :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”