Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bullterriër nieuwe stijl
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Re: Bullterriër nieuwe stijl
Ziet er niet uit.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Sodeknetter, wordt dat gefokt om rechtstreeks in bladerdeeg te kunnen, om als hotdog de oven in te gaan ofzo.
Het enige woord dat ik vind passen is "plomp". nergens wat sierlijks, nergens wat krachtigs.
Het enige woord dat ik vind passen is "plomp". nergens wat sierlijks, nergens wat krachtigs.

- Habibi
- Zeer actief
Overigens is bij deze natuurlijk niet alleen de bouw een probleem. Zijn BMI is ook een dingetje. Kan er wel eens heel anders uitzien als hij nog de helft van het gewicht heeft. Een mooierd zal het nooit worden, dat sowieso niet.

-
- Zeer actief
Prachtig en ideaal. Komt geen stap verder 

- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Wat is hier nou mooi aan?
Ik begrijp de logica in dit soort "fok" niet, je kiest een hond voor z'n karakter of waar hij voor geboren is.
neem de verschillende soorten herdershonden.... (dus niet alleen de DH) Collies, Australian Cattle dog, etc etc... snelle fanatieke honden, die hun werk doen. En dan ga je ze fokken als gedrochten, korte pootjes, een te groot hoofd, dat is toch dezelfde soort hond niet meer
Kijk ik heb een Boarder Collie......... euhhh, nee 

Ik begrijp de logica in dit soort "fok" niet, je kiest een hond voor z'n karakter of waar hij voor geboren is.
neem de verschillende soorten herdershonden.... (dus niet alleen de DH) Collies, Australian Cattle dog, etc etc... snelle fanatieke honden, die hun werk doen. En dan ga je ze fokken als gedrochten, korte pootjes, een te groot hoofd, dat is toch dezelfde soort hond niet meer

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dat meen je niet!
Wat vind een keurmeester er nou van als je met zo'n exemplaar op een show verschijnt?

Wat vind een keurmeester er nou van als je met zo'n exemplaar op een show verschijnt?
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ha, de mens weer eens op zijn best

- dagmar88
- Zeer actief
Bij de kleintjes ken ik maar één Nederlandse fokker met een leuk type en die doen het, ook internationaal, verrassend goed.Nanna schreef: Ik vrees dat als je met een ouderwets type verschijnt, slank en gespierd, je weggehoond gaat worden.
Het is dat ik er pas een wil na een structureel outcross project, want ik zou niet weten hoe het verder moet.

- dagmar88
- Zeer actief
Cleva schreef:Als je als enige fokker een type hebt is het gierende inteelt.

Sowieso hoor. En ze mogen een "outcross" doen met de standaard, niet dat dat genoeg is. Maar niemand voelt zich geroepen.
Vandaar dat ik er toch geen heb gekocht.
- dagmar88
- Zeer actief
Ook een zeer aparte vormgeving hoor.Nanna schreef: Volgens mij worden er bij de mini's geen volvette bijzettafelmodellen gefokt. Daarvoor moet je echt bij de 'gewone' zijn.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Nicoline
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): APBT
En ik was nog zo naïef toen ik de titel las, dat ik hoopte op goed nieuws. Zoals een slanke bullterrier met rechte neus, maar helaas.
Maar, zou dat vette niet ook gewoon aan de eigenaar liggen? Neem aan dat ze niet vet geboren worden maar zo worden gemaakt
of hebben ze ook echt een aangeboren belabberde conditie/uithoudingsvermogen?
Maar, zou dat vette niet ook gewoon aan de eigenaar liggen? Neem aan dat ze niet vet geboren worden maar zo worden gemaakt

- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Laatst zag ik bij een dierenkliniekprogramma een stel met 2 buldoggen azearhuppeldepup een of ander speciaal buldoggenras maar ze hadden tenminste een fatsoenlijke neus, voor een buldog tenminste een mooie hond.
Alleen jammer dat de ene hond aan alle 4 poten een erfelijke aandoening had maar ach operatie aan alle 4 tegelijk en klaar
Alleen jammer dat de ene hond aan alle 4 poten een erfelijke aandoening had maar ach operatie aan alle 4 tegelijk en klaar

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Deze is niet alleen vet hoor, is ook gewoon reuze plompNicoline schreef:En ik was nog zo naïef toen ik de titel las, dat ik hoopte op goed nieuws. Zoals een slanke bullterrier met rechte neus, maar helaas.
Maar, zou dat vette niet ook gewoon aan de eigenaar liggen? Neem aan dat ze niet vet geboren worden maar zo worden gemaaktof hebben ze ook echt een aangeboren belabberde conditie/uithoudingsvermogen?

- Crescent
- Zeer actief
sjm schreef:Prachtig en ideaal. Komt geen stap verder

What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
-
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 5
Geen probleem mee, dat kan mijn hond tenminste niet opvreten.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Heb ik ook gezien, het is een geweldige dierenarts maar die prijzen! Ik gok maar zo dan die operatie ruim in de dubbele cijfers liep gezien zijn prijs van 1 van zo'n operatie. Leuk programma is t! Leuke dierenarts kijk er graag naarPtje schreef:Laatst zag ik bij een dierenkliniekprogramma een stel met 2 buldoggen azearhuppeldepup een of ander speciaal buldoggenras maar ze hadden tenminste een fatsoenlijke neus, voor een buldog tenminste een mooie hond.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Gelukkig zijn er ook bij dit ras mensen die focus leggen op working type. Dat zijn dan weer extreem mooie diertjes.Nanna schreef:Na de verneukte Rottweilers uit Servië zijn nu ook de Bullterriërs aan de beurt.
Le dernier cri waar men klaarblijkelijk het pieletje van omhoog krijgt.![]()
"Shaozen Warcraft"

- Habibi
- Zeer actief