Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zoek de hond tussen de schaapjes

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Zoek de hond tussen de schaapjes

Ongelezen bericht door Sassy »

Waar is ie nou gebleven, hond kwijt :LOL:
Afbeelding

Uiteindelijk toch teruggevonden :mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De (skudde) lammetjes zijn nu ongeveer 3a 4 weken, en nog niet heel veel hond gewend, dus we proberen ze zo rustig als mogelijk te laten wennen aan een werkhond.
Kunst om ze als groepje bij elkaar te houden, de hond van de eigenaar had al een paar keer een goeie oplawaai gehad van de witte ooi, die is heel beschermend voor haar lam.
Was voor mijn hond nu de eerste keer terug aan dit groepje na het aflammeren.
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Zoek de hond tussen de schaapjes

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Als het gras 1 hondje hoog is :wink:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

en nog een, ik zat ook gleijk te kijken van geiten of schapen, lekker in dat hoge gras, nog mooi dat je de hond zichtbaar had :wink:
Sassy
moderator

Tja, en het verhaal gaat verder.
Gisteren in allerijl thuis een ziekenboeg ingericht, de eigenaar van de schaapjes belde, er was een agressieve hond in de kudde geweest, en een lam behoorlijk gewond geraakt.
Die logeert sinds gisteren in onze tuin, omdat de buren van hun baas erover geklaagd hadden dat de dieren geluid maakten.
Tot zover de verdraagzaamheid van mensen :ugh:

Het lammetje, wat van de dierenarts de naam Ella gekregen heeft moet 2 keer per dag antibiotica krijgen, en bijgeflest worden omdat ze door de bijtwonden in haar nek niet meer goed drinken kan bij mama.

Gelukkig hebben de mensen die aan de wei wonen het gezien, en een erger bloedbad kunnen voorkomen.
Ik hoop dat er binnenkort de contactgegevens van de eigenaren van de bewuste hond verkregen kunnen worden, al is het maar om alle onkosten te kunnen verhalen.

Schijnt een buitenlandse hond met 3 poten te zijn die via een stichting naar NL is gekomen, het adoptiegezin wist (vlgs eigen zeggen) niet dat de hond 3 poten had, en gedrags issues had.
Alle contacten gaan blijkbaar via de omwonenden van de wei.
Daar wil ik me ook niet mee moeien, ik heb de zorg voor het lam en haar moeder opgenomen, de eigenaar van de hond mag de eigenaar van de wei/schapen "regelen".

Maar moest ik zelf die hond ook maar in de buurt van de wei zien, dat overleeft ie niet, die schoffel ik persoonlijk onder de grond :gvd:

De wei is degelijk afgerasterd, is niet gemakkelijk toegankelijk van buitenaf, die hond is dus echt voor de kill gegaan, een dier wat zoiets doet heeft imo geen bestaansrecht in deze maatschappij.

Zeker met het recente voorval met Sandra's honden in mijn achterhoofd word ik daar heel erg boos van.
Zum kotsen, je hond flikt zo iets en jij loopt doodleuk met fikkie naar huis.
Moest een van mijn honden ooit zoiets uitvreten, die breng ik hoogstpersoonlijk naar de dierenarts voor een roze spuitje.
Afbeelding
Sassy
moderator

Ja, Catho, de eigenaar had de dieren tijdelijk in de schapentrailer gezet, hij heeft maar een heel kleine tuin, niet afgerasterd op een dusdanig manier dat ie ze los in de tuin kon laten, en moest af en toe met het lam naar de DA voor hechten en behandelen.
En ja, dan roept moeders af en toe gedurende een half uur of een uurtje om haar lam.
Dat is niet lang, of veel herrie, het zijn echt maar ieniemienie schaapjes, maar blijkbaar kan men dat voor een zwaargewond dier al niet verdragen...

Ben ik blij dat alle buren hier zelf ook paarden, schapen e.d. achterom hebben staan.
Hier leven ze mee, ipv dat ze beginnen te miepen.
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik hoop dat het helemaal goed komt met het lam.
Bezopen om weg te lopen als je hond een ander dier verwondt.
Afbeelding
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

He bah, wat naar. Veel beterschap voor het lam.

Ik werk bij een gemeente waar we ook begrazingsprojecten hebben en het gebeurt toch een aantal keer per jaar hoor. In 2019 vier schapen doodgebeten. Ze staan deels in een raster en deels los. De gebieden waar ze los staan betreed je via een wildrooster en daar staat met borden heel duidelijk aangegeven dat er loslopend vee is en dat daarom honden aan de lijn moeten.
Ik denk dat het 9 van 10 keer een "Doettie anders nooit hoor" gevalletje is. Voor veel honden is het toch een trigger als zo'n kudde gaat rennen, ook bij hele lieve honden :ugh: Dat beseffen veel mensen niet.
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Op zich kan zoiets altijd gebeuren, maar dan neem je toch je verantwoordelijkheid!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Wildflower
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies

Ongelezen bericht door Wildflower »

Ik wilde ook reageren op de leuke foto’s tot ik je update zag.
De schapen zijn zo altijd van slag door zo’n vreemde hond in de kudde. :ugh:
Wat een ellende geeft dat toch altijd.
Ik hoop dat het lam er bovenop komt. Fijn dat hij bij jou in de tuin kan logeren.
Wildflower
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies

Ongelezen bericht door Wildflower »

Fabiola17 schreef:Op zich kan zoiets altijd gebeuren, maar dan neem je toch je verantwoordelijkheid!
Wat een onzin. Je hebt maar te voorkomen dat je rothond een slachtpartij aanricht.
We gaan niet net doen of het doodnormaal is dat je hond de kudde in rent om een paar schapen te slopen.
Sassy
moderator

Re: Zoek de hond tussen de schaapjes, update na aanval hond

Lucky Ella, zoals ze nu heet, twee weken na de aanval van de hond op haar.
De minder diepe wonden beginnen goed te genezen, ze is nu een week of 6, begint al goed hooi, gras en wat brokjes mee te knabbelen.
Ze krijgt nog 2 keer per dag 50ml flesvoeding bij, hoofdzakelijk om de AB pillen "na te spoelen" die ze vies vindt, en waar ze heel vindingrijk in probeert te zijn om die er weer uit te werken :mrgreen:

Als ze het zo goed blijft doen als nu, dan kan ze misschien over een goeie week weer terug de kudde in met haar moeder.
De diepste wond in haar nek behandelen we een aantal keren per dag met een honingzalf, zoiets als mesitran:
Afbeelding

Ze kan haar oogje weer goed openkrijgen, dat kleine koppie was helemaal misvormd door de zwelling, die nu gelukkig begint af te nemen, en sinds gisteren krijgt ze geen pijnstilling meer.
Afbeelding

Gisteren heeft ze voor het eerst in een week een vrolijk sprintje getrokken door de wei, helaas geen telefoon bij om dat vast te leggen, maar zo leuk.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”