Tja, en het verhaal gaat verder.
Gisteren in allerijl thuis een ziekenboeg ingericht, de eigenaar van de schaapjes belde, er was een agressieve hond in de kudde geweest, en een lam behoorlijk gewond geraakt.
Die logeert sinds gisteren in onze tuin, omdat de buren van hun baas erover geklaagd hadden dat de dieren geluid maakten.
Tot zover de verdraagzaamheid van mensen
Het lammetje, wat van de dierenarts de naam Ella gekregen heeft moet 2 keer per dag antibiotica krijgen, en bijgeflest worden omdat ze door de bijtwonden in haar nek niet meer goed drinken kan bij mama.
Gelukkig hebben de mensen die aan de wei wonen het gezien, en een erger bloedbad kunnen voorkomen.
Ik hoop dat er binnenkort de contactgegevens van de eigenaren van de bewuste hond verkregen kunnen worden, al is het maar om alle onkosten te kunnen verhalen.
Schijnt een buitenlandse hond met 3 poten te zijn die via een stichting naar NL is gekomen, het adoptiegezin wist (vlgs eigen zeggen) niet dat de hond 3 poten had, en gedrags issues had.
Alle contacten gaan blijkbaar via de omwonenden van de wei.
Daar wil ik me ook niet mee moeien, ik heb de zorg voor het lam en haar moeder opgenomen, de eigenaar van de hond mag de eigenaar van de wei/schapen "regelen".
Maar moest ik zelf die hond ook maar in de buurt van de wei zien, dat overleeft ie niet, die schoffel ik persoonlijk onder de grond
De wei is degelijk afgerasterd, is niet gemakkelijk toegankelijk van buitenaf, die hond is dus echt voor de kill gegaan, een dier wat zoiets doet heeft imo geen bestaansrecht in deze maatschappij.
Zeker met het recente voorval met Sandra's honden in mijn achterhoofd word ik daar heel erg boos van.
Zum kotsen, je hond flikt zo iets en jij loopt doodleuk met fikkie naar huis.
Moest een van mijn honden ooit zoiets uitvreten, die breng ik hoogstpersoonlijk naar de dierenarts voor een roze spuitje.