Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

komen ziektes nog voor?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

EvavT

komen ziektes nog voor?

Ongelezen bericht door EvavT »

Ik vroeg me af of hondenziekte, ziekte van Weil, leverziekte en parvo nog wel eens voorkomen... :roll:
Bob krijgt binnenkort een enting hiertegen (1 jaar oud)
:ok:
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ziekte van Weil dacht ik wel hoor, in sloten enzo
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Parvo ook nog steeds in ieder geval
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Parvo en ziekte van Weil allebeide...
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
qyan

Re: komen ziektes nog voor?

Ongelezen bericht door qyan »

EvavT schreef:Ik vroeg me af of hondenziekte, ziekte van Weil, leverziekte en parvo nog wel eens voorkomen... :roll:
krijgt ie niet alleen zijn enting voor parvo/ weil?
qyan is 2,5 week geleden geent, ook voor zijn eerste jaar (eigenlijk al 15 maanden, maar mocht niet ereder geent worden)
en is alleen tegen parvo weil geent, want de rest had ie al gehad met 12 weken. de andere entingen naast parvo/ weil zou die volgend jaar weer krijgen?!
EvavT

qyan schreef:
EvavT schreef:Ik vroeg me af of hondenziekte, ziekte van Weil, leverziekte en parvo nog wel eens voorkomen... :roll:
qyan is 2,5 week geleden geent, ook voor zijn eerste jaar (eigenlijk al 15 maanden, maar mocht niet ereder geent worden)
en is alleen tegen parvo weil geent, want de rest had ie al gehad met 12 weken. de andere entingen naast parvo/ weil zou die volgend jaar weer krijgen?!
hij krijgt voor hondenziekte, ziekte van weil,leverziekte en parvo :?
Met een jaar
verder alle puppy coctails gehad, ook met 12 weken
Vreemd dat jouw da enkel parvo en weil geeft en de mijne zoveel meer. Ik ga toch eerst eens verder informeren
Als parvo ook nog enkele jaren werkt en weil vooral kortdurend en risico bij water dan zou ik dus beter alleen weil in mei kunnen geven :cry: :? :twisted:
qyan

EvavT schreef:
qyan schreef:
hij krijgt voor hondenziekte, ziekte van weil,leverziekte en parvo :?
Met een jaar
verder alle puppy coctails gehad, ook met 12 weken
Vreemd dat jouw da enkel parvo en weil geeft en de mijne zoveel meer. Ik ga toch eerst eens verder informeren
Als parvo ook nog enkele jaren werkt en weil vooral kortdurend en risico bij water dan zou ik dus beter alleen weil in mei kunnen geven :cry: :? :twisted:
mijn DA noemde het nieuwe vaccinatieschema dat volgend jaar in zou gaan!?
mijn vorige DA zou ook vol goede moed alles er in gegooid hebben hoor, zelfs tegen mijn wil in kennelhoest. iedere DA is anders
parvo/weil ieder jaar enten en de rest iedere 2 a 3 jaar. hij wilde daar nu al mee beginnen.
leverziekte zou volgens hem 2 jaar werken en dara was ie met 12 weken voor geent, dus hoefde nu niet. idem met hondenziekte
qyan moet zowiezo ieder jaar parvo hebben, weil vindt ik zelf niet zo boeiend eerlijk gezegd, maar anagezien qyan black ad tan is dus ieder jaar parvo. black and tan honden zouden gevoeliger voor parvo zijn ofzo :?
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

parvo bestaat nog steeds, heb je wel eens een parvopup gezien, nou dat wil je echt niet. maar juist door de eigenwijzen die beweren dat het allemaal niet nodig is en het komt toch niet voor, ja hoezoo zou het niet voorkomen dan, juist omdat er een goed entingsprogramma is. maar ja de mens gaat steeds meer bezuinigen, dus waarom niet op entingen als er toch mensen zijn die beweren dat entingen wel 3 of 4 of zelfs 12 jaar meekunnen.
EvavT

speurneus carola schreef:parvo bestaat nog steeds, heb je wel eens een parvopup gezien, nou dat wil je echt niet. maar juist door de eigenwijzen die beweren dat het allemaal niet nodig is en het komt toch niet voor, ja hoezoo zou het niet voorkomen dan, juist omdat er een goed entingsprogramma is. maar ja de mens gaat steeds meer bezuinigen, dus waarom niet op entingen als er toch mensen zijn die beweren dat entingen wel 3 of 4 of zelfs 12 jaar meekunnen.
Jij geeft dus ieder jaar de hele coctail? Het gaat me niet om bezuinigen, het gaat me om de gezondheid van mijn hondje en commercie is niet altijd gezondheidsbevorderend, TOCH?
qyan

speurneus carola schreef:parvo bestaat nog steeds, heb je wel eens een parvopup gezien, nou dat wil je echt niet. maar juist door de eigenwijzen die beweren dat het allemaal niet nodig is en het komt toch niet voor, ja hoezoo zou het niet voorkomen dan, juist omdat er een goed entingsprogramma is. maar ja de mens gaat steeds meer bezuinigen, dus waarom niet op entingen als er toch mensen zijn die beweren dat entingen wel 3 of 4 of zelfs 12 jaar meekunnen.
dit beweren mensen niet, dat staat in de bijsluiter van het vaccin, heb het zelf gelezen van nobivac notabene!
zelfs mijn DA zegt het nu al, wat hefet dat in godsnaam met bezuinigingen te maken.
parvo en weil moeten met het nieuwe entschema ieder jaar gegeven blijven worden en de rest werkt 2 tot 3 jaar (langer durven ze nog niet te geven, maar reen maar dat het langer werkt).
idd, als niemand meer ent steken alle ziektes weer de kop op, heb je ook gelijk in.
wil jouw trouwens wel eens horen als je een hond krijgt die slecht reageert op zijn entingen met alle gevolgen van dien en daar bijna een jaar lang doodziek van is geweest.
omdat het allemaal zo veilig is dat inenten!
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

:ok: vind ik ook.. hier wordt alles elk jaar gewoon geent, moet trouwens ook omdat ik naar het buitenland op vakantie ga, en daarnaast is het met trainen verplicht! Al zouden deze redenen niet van belang zijn deed ik het nog, de honden hebben er geen last van, zijn kerngezond dus dat wil ik zo houden... dus hier gewoon elk jaar entingen!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
qyan

malinois schreef:
als ik een gezonde hond zou hebben vindt ik bovenstaande bewering nog nergens op slaan.
sorry hoor, maar bezuinigen :tong:
als ik zou bezuinigen dan begin ik wel bij mezelf door t stoppen met roken bijv.
maar bezuinigen op entingen slaat gewoon helemaal nergens op. ik ben niet van plan vaker te enten dan nodig is en als de fabrikanten zeggen, het werkt 3 jaar. dan iedere 3 jaar en niet onndodig ieder jaar.
iedereen hefte uiteraard zijn eigen meing en als je ieder jaar je cocktail wilt geven, ook prima, moet je zelf weten.
maar ik doe het niet
malinois
Zeer actief
Contacteer:

qyan schreef:
malinois schreef:
als ik een gezonde hond zou hebben vindt ik bovenstaande bewering nog nergens op slaan.
als ik zou bezuinigen dan begin ik wel bij mezelf door t stoppen met roken bijv.
maar bezuinigen op entingen slaat gewoon helemaal nergens op. ik ben niet van plan vaker te enten dan nodig is en als de fabrikanten zeggen, het werkt 3 jaar. dan iedere 3 jaar en niet onndodig ieder jaar.
iedereen hefte uiteraard zijn eigen meing en als je ieder jaar je cocktail wilt geven, ook prima, moet je zelf weten.
maar ik doe het niet
oh maar dat zeg ik niet... tuurlijk moet je het zelf weten.. ik doe het wel omdat mijn honden er geen last van hebben en kerngezond zijn en ik dit dus zo wil houden... maar dat wil niet zeggen dat ik het dom vind ofzo als iemand het niet wil... dat heb ik nergens gezegd... en het gaat toch ook niet specifiek om jou? Er zijn zeker mensen die het uit bezuinigingsmaatregelen zullen doen. en wat ik al zei, ik MOET het wel.. ik heb niets te willen! ;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
qyan

malinois schreef:
qyan schreef:
malinois schreef:
maar ik doe het niet
oh maar dat zeg ik niet... tuurlijk moet je het zelf weten.. ik doe het wel omdat mijn honden er geen last van hebben en kerngezond zijn en ik dit dus zo wil houden... maar dat wil niet zeggen dat ik het dom vind ofzo als iemand het niet wil... dat heb ik nergens gezegd... en het gaat toch ook niet specifiek om jou? Er zijn zeker mensen die het uit bezuinigingsmaatregelen zullen doen. en wat ik al zei, ik MOET het wel.. ik heb niets te willen! ;)
had het ook niet helemaal tegen jouw, komt misschien zo over, maar niet zo bedoeld ;)
het gaat ook niet specifiek om mij, maar er wordt beweerd dat het met bezuinigingen te maken heeft.
volgens mij verdienen de fabrikanten van de vaccins met 1x per 3 jaar enten juist minder. dus als ze willen bezuinigen dan laten ze het oude entschema zoals het is, want verdienen op die manier meer en gooien er verder wat personeel uit.
dus ik zie gewoon niet in wat dit met bezuinigingen te maken heeft.
ook uit oogpunt van een DA kan ik niet zien wat het met bezuinigen te maken heeft, want die vangt nu minder geld per geente hond dan normaal.

onze DA wil qyan dus zegmaar met het nieuwe entschema iedere jaar parvo/ weil enten.
en 1 maal per 2 jaar de rest van de cocktail incl parvo/ weil.
hij verdint heraan volgens mij toch echt minder per hond dan dat hij aan al zijn honden in de praktijk iedere jaar de volledige cocktail zou geven.
dus onder bezuinigingen zou ik het niet willen gooien.

uiterarad snap ik dat er ook mensen zijn di puur niet enten omdat ze het te duur vinden en eigenlijk niet nodig vinden vanwege het geld, maar dan mot je niet aan honden beginnen, want die kosten geld.
maar om dan zoals speurneuds carola dat nara mijn idee doet, iedereen zop te beoordelen, terwijl hier alleen wordt verteld wat de DA tegen mij hefet verteld, vindt ik niet kloppen
speurneus carola

een aantal mensen laten hun hond geen entingen meer geven, want er staat toch dat het meerdere jaren werkt, maar weet jij na 3 of 4 jaar nog wanneer en zo dat je geent hebt? of kijk je dagelijks in het boekje.

en wanneer jij het een keertje vergeet en je hond wordt ziek, en jij gaat bij de pasgeboren pupjes van je buurvrouw kijken, neem dan niet een ongelofelijk risico.

waarom worden honden die gevonden worden eerst in quarantaine gezet en geent, misschien zijn ze al geent, want wie weet nu dat hun baasje nou net die ene is die hem niet heeft laten enten, nee voor sjure enten ze hem, dan doen ze niet voor niks.

en dat jij nou toevallig nou net die ene hond hebt die niet tegen de entstof zou kunnen...... het kan ook zijn dat de naald niet streriel is, of dat ie niet tegen het alcoholwatje kan om de huid te onstsmetten, of heb je hem net ontwormd en vormt dat een reactie, of ingespoten met antivlooienmiddel.

maar dat jou hond een reactie heeft op een enting wil toch niet zeggen dat wij allemaal maar niet moeten enten.

en er zijn mensen die het niet kunnen betalen en daarom de enting maar niet laten geven, net zo goed dat er mensen bij een dierenzaak een pup gaan kopen omdat ze er een bij een fokker halen niet kunnen betalen, en nu zeker nu halen pas over een jaar betalen.
qyan

speurneus carola schreef:een aantal mensen laten hun hond geen entingen meer geven, want er staat toch dat het meerdere jaren werkt, maar weet jij na 3 of 4 jaar nog wanneer en zo dat je geent hebt? of kijk je dagelijks in het boekje.

en wanneer jij het een keertje vergeet en je hond wordt ziek, en jij gaat bij de pasgeboren pupjes van je buurvrouw kijken, neem dan niet een ongelofelijk risico.

waarom worden honden die gevonden worden eerst in quarantaine gezet en geent, misschien zijn ze al geent, want wie weet nu dat hun baasje nou net die ene is die hem niet heeft laten enten, nee voor sjure enten ze hem, dan doen ze niet voor niks.

en dat jij nou toevallig nou net die ene hond hebt die niet tegen de entstof zou kunnen...... het kan ook zijn dat de naald niet streriel is, of dat ie niet tegen het alcoholwatje kan om de huid te onstsmetten, of heb je hem net ontwormd en vormt dat een reactie, of ingespoten met antivlooienmiddel.

maar dat jou hond een reactie heeft op een enting wil toch niet zeggen dat wij allemaal maar niet moeten enten.

en er zijn mensen die het niet kunnen betalen en daarom de enting maar niet laten geven, net zo goed dat er mensen bij een dierenzaak een pup gaan kopen omdat ze er een bij een fokker halen niet kunnen betalen, en nu zeker nu halen pas over een jaar betalen.
jij ben echt niety goed wijs.
een niet geente hond is geen bedreiging voor jouw veilig geente hond schat!
stuur een mail naar fabrikant nobivac en lata je vretellen hoe lang de werkingsduur van een enting nu is! of nog beter, vraag ana je DA d bijdluiter.
verder wil je niet weten hoeveel honden aan de gevolgen van overenting een auto-imuun stoornis over houden!
die ene hond zijn echt wel meerdere honden, maar voor al die onderwerpen ben jij vast en zeker blind.
laat ik je dit zeggen?; hoop voor jouw dat je nooit ene hond treft waarbioj gebeurd wat bij mijn hond is gebeurd na zijn puppyentingen

en over gevonde honden, natuurlijk worden die vrolijk in quarantaine gezet. dat gaat al zo sinds de commercie de entingen heeft uit gevonden.
de honden van mijn oder hebben nog nooit in hun leven ene enting gezien en hebben nog nooit wat gehad.
iedereen op de vereniging die zijn hond hefet laten enten voor kennelhoest de laatste tijd: honden hebben allemaal kennelhoest
qyan is niet geent voor kennelhoest en hefet het nog steeds niet, goh, vreemd he.
en idd, als ik de kans heb om niet meer te enten aks ik niet meer zo mogen trainen met qyan: komt er gene enting meer in zijn flikker, ik vindt het troep.
voor qyan is risico met enten groter dan niet enten.
maar nogmaals, verdiep je er eens in en schrik van de verhalen die mensen hebben over hhun hond nadat ze ene DA hebben gevonden die als ene idoot loppt te spuiten. alle auto imuunstoornissen, demodex, etc, etc, etc, etc, etc

verder beweer ik niet dat jij niet moet enten, maar jij had hier toch ook geen vraga gesteld, of wel soms! ik laat me niet beschuldigen van bezuinigingen, door jouw niet en door niemand niet.
speurneus carola

ik heb niemand persoonlijk beschuldigd dat jij of iemand persoonlijk zou bezuinigen op entingen, er WORDT bezuinigd op entingen in het algemeen.

dus je hoeft mij persoonlijk niet aan te vallen of mij schat te gaan noemen want daar ben ik niet van gediend!!!! ik ben niet je maatje of wat dan ook dus hou dat soort beleefdheden maar voor je.

en de honden van je ouders hoeven ook nooit wat gehad te hebben, maar kunnen wel dragers geweest te zijn en andere dus wel besmet kunnen hebben.

en wat betreft kennelhoest, er zijn meerdere soorten kennelhoest en varianten, daar allemaal tegen te enten is onmogelijk. misschien had die van jou deze variant al gehad en heb e het niet gemerkt, ze hoeven namelijk geen uiterlijke kenmerken te hebben om het te hebben, en heeft die van jou antsistoffen gehad.

enne 16 a 17 miljoen honden, waarvan 16 miljoen zeker geent wordt, dan zou volgens jou de helft nu doodziek of dood moeten zijn.

er zijn nog andere mogelijkheden, jij voert zeker alleen vers vlees e.d. daar zit zeker geen gif in, het koetje wat jij geeft heeft ook zijn hormoontjes en entingen gehad hoor, en zijn ontstoken uiertje met antibiotica misschien heeft ie daar wel last van.

hebben al 20 jaar honden, 9 stuks en allemaal een enting en daar nog nooit en dag ziek van geweest, geef al 12 jaar les op verenigingen en nog nooit gehoord dat een hond van een enting is ziek geweest, heb net mijn dierenarts aan de telefoon, dierenartspraktijk van het jaar 2003 en die heeft nog nooit een hond gehad die ziek is geweest van een enting, maar hij zegt dat het wel eens voor kan komen hij schatte, wist het ook niet zeker dat het 5 op de 100.000 ongeveer is, en dan is het meestal niet bewezen dat het van de enting kwam, maar ze waren ziek geworden na het krijgen van een enting.

dus als jij nou met je honden uit de buurt van mijn honden en zeker uit de buurt van mij blijft zal er niks kunnen gebeuren.
qyan

gelukkig wonen we niet bij elkaar in de buurt!
maar ik zie nog niet hoe er bezuinigd wordt op entingen!
als ze daarop bezuinigen dan lijkt mij dat ze gewoon ieder jaar de volle cocktail door blijven enten.
als ze nog maar 1x per 3 jaar enten verdienen ze toch minder op de entingen ipv meer.
kan aan mij liggen.

waar haal jij vandaan dat volgens mij de helft ziek wordt van entingen.
martijn schreef 50% van de honden, niet ik!
en ja ik voer vlees, maar met qyan zijn puppy entingen kreeg hij nog braaf de brokjes van de fokker hoor!
wel vreemd dat ene hond meteen na de inenting ziek wordt he, dan kan het daar echt niet van komen :roll: . zelfs de specialisten zijn het hier met me eens.

verder heb ik totaal gene vertrouwen meer in DA's, dus het verhaal over beste Da praktijk van 2003 doet me verder erg weinig als je het niet erg vindt
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

speurneus carola schreef:dus als jij nou met je honden uit de buurt van mijn honden en zeker uit de buurt van mij blijft zal er niks kunnen gebeuren.
gut,
laat ik nou toen Umi 7,5 wk was bij Wendy geweest zijn,
Umi had toen nog maar 1 enting gehad (de 2de krijgt ze overigens morgen pas met 10 weken)
en (voor jou misschien raar, maar wel waar) ze heeft er niets van overgehouden dat ze in het huis en in contact is geweest met een hond die niet zn volledige cocktail heeft gehad :twisted:

maarja, ik ga toch ook tegen alle regels in, ze gaat nl ook al mee naar de club (inderdaad met nog maar 1 enting)
ze drinkt daar uit dezelfde waterbakken als alle andere honden

en oja, ze krijgt ook tot 4 mnd volledig VERS vlees (compleet en BARF) en gaat dan over op 4 dagen vers, 3 dagen brok
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Ik laat elk jaar enten. Omdat wij elke zomer naar het buitenland gaan.
Ik ken mensen die niet enten om beide bovengenoemde redenen.
De mensen die 'kritisch' enten. En die houden dus zelf heel goed bij wat en wanneer.
En ik ken ook mensen die helemaal niet enten omdat ze het geld er niet (voor over) hebben.
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

speurneus carola schreef:hebben al 20 jaar honden, 9 stuks en allemaal een enting en daar nog nooit en dag ziek van geweest, geef al 12 jaar les op verenigingen en nog nooit gehoord dat een hond van een enting is ziek geweest,.
Nee..nog nooit?? :roll:
Er zijn wel degelijk honden die plotsdood neervallen waar de oorzaak van gissen blijft.
niet altijd wordt nml sectie gedaan.

Ik zou het ook niet geweten hebben als ik niet op de hoogte geweest zou zijn wat vaccinaties kunnen aanrichten bij mijn hond vorig jaar zomer toen deze bijna de pijp uitging na een Weil vaccinatie.
Waar zij nu een autoimmuumziekte aan over gehouden heeft.

Vaccineren is niet zo onschuldig als je denkt.

Ik laat overigens mijn honden niet meer enten..zij hebben alle entingen al gehad tot hun 3e jaar.
Afbeelding
speurneus carola

maar jullie geven wel allemaal vers vlees lees ik, wat zit daar dan niet in??? kunnen jullie garanties geven dat die helemaal zoals genoemd wordt gifvrij zijn??? ik weet wat voor rotzooi er allemaal in een koei, varken en paard gestopt wordt en ook wel eens niet toegestane middelen. deze middelen komen op deze manier ook in je hond en wat gebeurt er dan, zeker als dat gebeurt in combinatie met entingen, vlooienpillen o.i.d.

wetenschappelijke reacties kunnen altijd bestaan tussen die middelen, kijk maar bij jezelf, als je bepaalde middelen slikt voor het een en je krijgt wat wil dat niet zeggen dat je de ene pil mag blijven slikken terwijl je andere medicijnen krijgt, dan kun je namelijk leuke chemische veranderen creeren.

en doodvallen na een enting, dat ken ik wel, maar dan van een paard, da ent een paard en de vloeistof komt in de bloedbaan terecht, vloeistof komt in de hersen en paard stort neer. Maar dat lag niet aan de entstof maar aan verkeerd de naald erin steken, dat kan met een hond ook gebeuren.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

qyan schreef:iedereen op de vereniging die zijn hond hefet laten enten voor kennelhoest de laatste tijd: honden hebben allemaal kennelhoest
qyan is niet geent voor kennelhoest en hefet het nog steeds niet, goh, vreemd he.
honden die geent zijn, krijgen niet de erge vorm van kennelhoest, nu weet ik dat jouw hondje niet daartegen geent kan worden, maar geloof me, 1 van mijn honden heeft het vroeger gehad en dat wil je niet meemaken!!! De 'kennelhoest' die de geente honden op jouw vereniging hebben is niets meer of minder dan een hoestje....

en idd, als ik de kans heb om niet meer te enten aks ik niet meer zo mogen trainen met qyan: komt er gene enting meer in zijn flikker, ik vindt het troep.
nooit??? 8O sorry maar dat risico is me toch te groot... en wil je nooit met hem naar het buitenland op vakantie dan?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:maarja, ik ga toch ook tegen alle regels in, ze gaat nl ook al mee naar de club (inderdaad met nog maar 1 enting)

dat doe ik ook, maar bij ons is het ook verplicht om alle honden te enten ook voor kennelhoest! Een ongeente hond (geen pup!) komt er echt niet in.
Afbeelding
EvavT

Gassiedarrie
Voer is al een groot probleem, veel andere meningen...
nu vaccinatie twijfels
mijn dierenarts vond dat ie gewoon de hele coctail moest krijgen, had wel gehoord van het minder enten, maar dat was iets voor homeopathen :?
Bobje is nu 1 jaar en jonge honden en oudjes zijn gevoeliger, dus maar gedaan. Ik weet het ook niet meer hoor. Dan maar met de horde mee, en verder openstaan en informeren.
Hij is er NIET LEKKER van, slaapt en piept dus dat een hond daar geen reactie op heeft is onzin. Je spuit toch ziektes in, in een gezonde hond.
Net als griepprik; ik ken zat mensen die juist daar héél beroerd van worden.
Maar tot 3 jaar vaccineren, daar zijn ook kritische enters het mee eens??????????
Graag jullie reactie :ok:
qyan

crutz schreef:
speurneus carola schreef:dus als jij nou met je honden uit de buurt van mijn honden en zeker uit de buurt van mij blijft zal er niks kunnen gebeuren.
gut,
laat ik nou toen Umi 7,5 wk was bij Wendy geweest zijn,
Umi had toen nog maar 1 enting gehad (de 2de krijgt ze overigens morgen pas met 10 weken)
en (voor jou misschien raar, maar wel waar) ze heeft er niets van overgehouden dat ze in het huis en in contact is geweest met een hond die niet zn volledige cocktail heeft gehad :twisted:

maarja, ik ga toch ook tegen alle regels in, ze gaat nl ook al mee naar de club (inderdaad met nog maar 1 enting)
ze drinkt daar uit dezelfde waterbakken als alle andere honden

en oja, ze krijgt ook tot 4 mnd volledig VERS vlees (compleet en BARF) en gaat dan over op 4 dagen vers, 3 dagen brok
carmen, hou er dan eens heels snel thuis totdat ze 12/ 13 weken is en meteen terug op de brokken :twisted:
qyan

Martijn schreef:
speurneus carola schreef: enne 16 a 17 miljoen honden, waarvan 16 miljoen zeker geent wordt, dan zou volgens jou de helft nu doodziek of dood moeten zijn.
Ik neem aan dat je op mij reageert?
In dat geval heb je of niet gelezen of het niet begrepen.
Ik zie dat 50% van de incidenten van auto-immuunziekten beginnen in de 3 maanden na een enting. Dat is iets anders dan 50% van de geënte honden krijgen auto-immuunziekten
er zijn nog andere mogelijkheden, jij voert zeker alleen vers vlees e.d.
Nee.
dus als jij nou met je honden uit de buurt van mijn honden en zeker uit de buurt van mij blijft zal er niks kunnen gebeuren.
Hahaha...nou dat zit wel goed hoor.
martijn, het eerst stuk was ana jouw gericht en de laatste 2 zinnen van dat vlees en uit haar buurt blijven waren aan mij gericht!
kan jij het nog volgen, zij niet :mrgreen:
qyan

malinois schreef:
qyan schreef:iedereen op de vereniging die zijn hond hefet laten enten voor kennelhoest de laatste tijd: honden hebben allemaal kennelhoest
honden die geent zijn, krijgen niet de erge vorm van kennelhoest, nu weet ik dat jouw hondje niet daartegen geent kan worden, maar geloof me, 1 van mijn honden heeft het vroeger gehad en dat wil je niet meemaken!!! De 'kennelhoest' die de geente honden op jouw vereniging hebben is niets meer of minder dan een hoestje....

nooit??? 8O sorry maar dat risico is me toch te groot... en wil je nooit met hem naar het buitenland op vakantie dan?
qyan heeft ookal 2x kennelhoest gehad hoor malinois, en vreemd genoeg allebei de keren dat hij net geent was. nu niet, en hij hefet het ook niet. idd, het is nog maar een moment opname, ben ik met je eens!

ik ga nooit op vakantien malinois!
ik ben zo'n persoontje van: zoals het klokje thuis tikt, tikt het nergens! vindt vakanties allemaal zo'n stress gedoe.
misschien ooit nog een kere naar curacau, maar die warmte wil ik qyan niet aandoen, die blijft dan bij mijn moeder.
en in principe heb ik zoiets van nooit meer, maar voor nu 1x per 3 jaar de volledige cocktail en verder ieder jaar parvo/weil. als dat goed blijft gaan heb ik er nog wel vertrouwen in.
parvo/ weil nog geen reactie gezien, maar kan nog steeds komen, anagezien de gevolgen van entingen niet in de eerste weken naar boven komen.
dus we zien wel.
qyan

speurneus carola schreef:maar jullie geven wel allemaal vers vlees lees ik, wat zit daar dan niet in??? kunnen jullie garanties geven dat die helemaal zoals genoemd wordt gifvrij zijn??? ik weet wat voor rotzooi er allemaal in een koei, varken en paard gestopt wordt en ook wel eens niet toegestane middelen. deze middelen komen op deze manier ook in je hond en wat gebeurt er dan, zeker als dat gebeurt in combinatie met entingen, vlooienpillen o.i.d.

wetenschappelijke reacties kunnen altijd bestaan tussen die middelen, kijk maar bij jezelf, als je bepaalde middelen slikt voor het een en je krijgt wat wil dat niet zeggen dat je de ene pil mag blijven slikken terwijl je andere medicijnen krijgt, dan kun je namelijk leuke chemische veranderen creeren.

en doodvallen na een enting, dat ken ik wel, maar dan van een paard, da ent een paard en de vloeistof komt in de bloedbaan terecht, vloeistof komt in de hersen en paard stort neer. Maar dat lag niet aan de entstof maar aan verkeerd de naald erin steken, dat kan met een hond ook gebeuren.
carola, lees nu eens!
toen qyan als pup werd geent en hij er een paar weken later na zijn cocktail een reactie op kreeg (vorige DA heeft te veel entingen gegeven overigens, meer als menig ander hondje van 12 weken!)
krege hij nog brokken en 1x per week vlees wat hij in het nest al kreeg.
wil niet lullig doen, maar sinds ik volledig ben overgestapt op vlees, zie ik mijn hond weer opleven, vrolijk worden, gezonder worden, dus in mijn ogen ligt het echt niet aan het vlees!
alle darmproblemen die hij had zijn verdwenen sinds hier geen brok meer in huis komt!
demodex is niet meer terug gekomen, vacht en huidproblemen zijn verleden tijd!
als vlees echt zo slecht is en vol middelen zit die in het slachtvee hebben gezten, dan zou dit allemaal niet weg zijn gegaan, maar gezien jouw beredenering in samenhang met entingen juist erger moeten worden.
sorry, maar ben 100% overtuigd dat dat toen door de entingen is gekomen!
advies van de internist en deze DA: zo min mogelijk enten en NOOIT MEER kennelhoest. dat advies geven ze niet voor niets toch. en nee, niet om te bezuinigen, want ze verdienen hierdoor minder aan me, LOL
Xhrista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Xhrista »

Om even terug te gaan naar de vraag.Ja ,heb net een hond van 1,5 jaar meegemaakt die Parvo bleek te hebben.
Begon met spugen,wat aanhield,na een paar dagen DA behandeling nog geen verbetering.Vrijdagavond naar DA,bleek hij al niervergiftiging te hebben,aan infuus om nieren te spoelen.
Zaterdag na andere bloedtest,bleek het dus op Parvo te gaan.Hond was gewoon ge-ent.Waarschijnlijk heeft de enting niet goed gewerkt omdat de hond toen hij hem kreeg in een stress situatie was.
Gelukkig werken de nieren weer,alleen nu is het zaak om het systeem allemaal weer op gang te krijgen en de Parvo eruit.

En ja waar loop je het op.Het blijkt dat er toch veel eigenaren,denken dat enten op latere leeftijd niet meer hoeft,omdat ze ergens de klok hebben horen luiden,maar niet weten waar de klepel hangt.Dan kan een hond wel niet ziek zijn geworden ,maar het wel bij zich dragen.
Iedereen die aan shows en wedstrijden meedoet, trainen en naar het buitenland gaan,moeten nog steeds verplicht alles geven.

Ben wel voor selectief enten trouwens ,maar helaas hoor ik tot die groep die nog steeds alles moeten geven.

Gr. Christa
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”