Bob krijgt binnenkort een enting hiertegen (1 jaar oud)

Moderator: moderatorteam
krijgt ie niet alleen zijn enting voor parvo/ weil?EvavT schreef:Ik vroeg me af of hondenziekte, ziekte van Weil, leverziekte en parvo nog wel eens voorkomen...![]()
hij krijgt voor hondenziekte, ziekte van weil,leverziekte en parvoqyan schreef:krijgt ie niet alleen zijn enting voor parvo/ weil?EvavT schreef:Ik vroeg me af of hondenziekte, ziekte van Weil, leverziekte en parvo nog wel eens voorkomen...![]()
qyan is 2,5 week geleden geent, ook voor zijn eerste jaar (eigenlijk al 15 maanden, maar mocht niet ereder geent worden)
en is alleen tegen parvo weil geent, want de rest had ie al gehad met 12 weken. de andere entingen naast parvo/ weil zou die volgend jaar weer krijgen?!
mijn DA noemde het nieuwe vaccinatieschema dat volgend jaar in zou gaan!?EvavT schreef:hij krijgt voor hondenziekte, ziekte van weil,leverziekte en parvoqyan schreef:krijgt ie niet alleen zijn enting voor parvo/ weil?EvavT schreef:Ik vroeg me af of hondenziekte, ziekte van Weil, leverziekte en parvo nog wel eens voorkomen...![]()
qyan is 2,5 week geleden geent, ook voor zijn eerste jaar (eigenlijk al 15 maanden, maar mocht niet ereder geent worden)
en is alleen tegen parvo weil geent, want de rest had ie al gehad met 12 weken. de andere entingen naast parvo/ weil zou die volgend jaar weer krijgen?!![]()
Met een jaar
verder alle puppy coctails gehad, ook met 12 weken
Vreemd dat jouw da enkel parvo en weil geeft en de mijne zoveel meer. Ik ga toch eerst eens verder informeren
Als parvo ook nog enkele jaren werkt en weil vooral kortdurend en risico bij water dan zou ik dus beter alleen weil in mei kunnen geven![]()
![]()
Jij geeft dus ieder jaar de hele coctail? Het gaat me niet om bezuinigen, het gaat me om de gezondheid van mijn hondje en commercie is niet altijd gezondheidsbevorderend, TOCH?speurneus carola schreef:parvo bestaat nog steeds, heb je wel eens een parvopup gezien, nou dat wil je echt niet. maar juist door de eigenwijzen die beweren dat het allemaal niet nodig is en het komt toch niet voor, ja hoezoo zou het niet voorkomen dan, juist omdat er een goed entingsprogramma is. maar ja de mens gaat steeds meer bezuinigen, dus waarom niet op entingen als er toch mensen zijn die beweren dat entingen wel 3 of 4 of zelfs 12 jaar meekunnen.
dit beweren mensen niet, dat staat in de bijsluiter van het vaccin, heb het zelf gelezen van nobivac notabene!speurneus carola schreef:parvo bestaat nog steeds, heb je wel eens een parvopup gezien, nou dat wil je echt niet. maar juist door de eigenwijzen die beweren dat het allemaal niet nodig is en het komt toch niet voor, ja hoezoo zou het niet voorkomen dan, juist omdat er een goed entingsprogramma is. maar ja de mens gaat steeds meer bezuinigen, dus waarom niet op entingen als er toch mensen zijn die beweren dat entingen wel 3 of 4 of zelfs 12 jaar meekunnen.
speurneus carola schreef:parvo bestaat nog steeds, heb je wel eens een parvopup gezien, nou dat wil je echt niet. maar juist door de eigenwijzen die beweren dat het allemaal niet nodig is en het komt toch niet voor, ja hoezoo zou het niet voorkomen dan, juist omdat er een goed entingsprogramma is. maar ja de mens gaat steeds meer bezuinigen, dus waarom niet op entingen als er toch mensen zijn die beweren dat entingen wel 3 of 4 of zelfs 12 jaar meekunnen.
als ik een gezonde hond zou hebben vindt ik bovenstaande bewering nog nergens op slaan.malinois schreef:speurneus carola schreef:parvo bestaat nog steeds, heb je wel eens een parvopup gezien, nou dat wil je echt niet. maar juist door de eigenwijzen die beweren dat het allemaal niet nodig is en het komt toch niet voor, ja hoezoo zou het niet voorkomen dan, juist omdat er een goed entingsprogramma is. maar ja de mens gaat steeds meer bezuinigen, dus waarom niet op entingen als er toch mensen zijn die beweren dat entingen wel 3 of 4 of zelfs 12 jaar meekunnen.
oh maar dat zeg ik niet... tuurlijk moet je het zelf weten.. ik doe het wel omdat mijn honden er geen last van hebben en kerngezond zijn en ik dit dus zo wil houden... maar dat wil niet zeggen dat ik het dom vind ofzo als iemand het niet wil... dat heb ik nergens gezegd... en het gaat toch ook niet specifiek om jou? Er zijn zeker mensen die het uit bezuinigingsmaatregelen zullen doen. en wat ik al zei, ik MOET het wel.. ik heb niets te willen!qyan schreef:malinois schreef:als ik een gezonde hond zou hebben vindt ik bovenstaande bewering nog nergens op slaan.speurneus carola schreef:parvo bestaat nog steeds, heb je wel eens een parvopup gezien, nou dat wil je echt niet. maar juist door de eigenwijzen die beweren dat het allemaal niet nodig is en het komt toch niet voor, ja hoezoo zou het niet voorkomen dan, juist omdat er een goed entingsprogramma is. maar ja de mens gaat steeds meer bezuinigen, dus waarom niet op entingen als er toch mensen zijn die beweren dat entingen wel 3 of 4 of zelfs 12 jaar meekunnen.
sorry hoor, maar bezuinigen![]()
als ik zou bezuinigen dan begin ik wel bij mezelf door t stoppen met roken bijv.
maar bezuinigen op entingen slaat gewoon helemaal nergens op. ik ben niet van plan vaker te enten dan nodig is en als de fabrikanten zeggen, het werkt 3 jaar. dan iedere 3 jaar en niet onndodig ieder jaar.
iedereen hefte uiteraard zijn eigen meing en als je ieder jaar je cocktail wilt geven, ook prima, moet je zelf weten.
maar ik doe het niet
had het ook niet helemaal tegen jouw, komt misschien zo over, maar niet zo bedoeldmalinois schreef:qyan schreef:oh maar dat zeg ik niet... tuurlijk moet je het zelf weten.. ik doe het wel omdat mijn honden er geen last van hebben en kerngezond zijn en ik dit dus zo wil houden... maar dat wil niet zeggen dat ik het dom vind ofzo als iemand het niet wil... dat heb ik nergens gezegd... en het gaat toch ook niet specifiek om jou? Er zijn zeker mensen die het uit bezuinigingsmaatregelen zullen doen. en wat ik al zei, ik MOET het wel.. ik heb niets te willen!malinois schreef:als ik een gezonde hond zou hebben vindt ik bovenstaande bewering nog nergens op slaan.speurneus carola schreef:parvo bestaat nog steeds, heb je wel eens een parvopup gezien, nou dat wil je echt niet. maar juist door de eigenwijzen die beweren dat het allemaal niet nodig is en het komt toch niet voor, ja hoezoo zou het niet voorkomen dan, juist omdat er een goed entingsprogramma is. maar ja de mens gaat steeds meer bezuinigen, dus waarom niet op entingen als er toch mensen zijn die beweren dat entingen wel 3 of 4 of zelfs 12 jaar meekunnen.
sorry hoor, maar bezuinigen![]()
als ik zou bezuinigen dan begin ik wel bij mezelf door t stoppen met roken bijv.
maar bezuinigen op entingen slaat gewoon helemaal nergens op. ik ben niet van plan vaker te enten dan nodig is en als de fabrikanten zeggen, het werkt 3 jaar. dan iedere 3 jaar en niet onndodig ieder jaar.
iedereen hefte uiteraard zijn eigen meing en als je ieder jaar je cocktail wilt geven, ook prima, moet je zelf weten.
maar ik doe het niet
jij ben echt niety goed wijs.speurneus carola schreef:een aantal mensen laten hun hond geen entingen meer geven, want er staat toch dat het meerdere jaren werkt, maar weet jij na 3 of 4 jaar nog wanneer en zo dat je geent hebt? of kijk je dagelijks in het boekje.
en wanneer jij het een keertje vergeet en je hond wordt ziek, en jij gaat bij de pasgeboren pupjes van je buurvrouw kijken, neem dan niet een ongelofelijk risico.
waarom worden honden die gevonden worden eerst in quarantaine gezet en geent, misschien zijn ze al geent, want wie weet nu dat hun baasje nou net die ene is die hem niet heeft laten enten, nee voor sjure enten ze hem, dan doen ze niet voor niks.
en dat jij nou toevallig nou net die ene hond hebt die niet tegen de entstof zou kunnen...... het kan ook zijn dat de naald niet streriel is, of dat ie niet tegen het alcoholwatje kan om de huid te onstsmetten, of heb je hem net ontwormd en vormt dat een reactie, of ingespoten met antivlooienmiddel.
maar dat jou hond een reactie heeft op een enting wil toch niet zeggen dat wij allemaal maar niet moeten enten.
en er zijn mensen die het niet kunnen betalen en daarom de enting maar niet laten geven, net zo goed dat er mensen bij een dierenzaak een pup gaan kopen omdat ze er een bij een fokker halen niet kunnen betalen, en nu zeker nu halen pas over een jaar betalen.
gut,speurneus carola schreef:dus als jij nou met je honden uit de buurt van mijn honden en zeker uit de buurt van mij blijft zal er niks kunnen gebeuren.
Nee..nog nooit??speurneus carola schreef:hebben al 20 jaar honden, 9 stuks en allemaal een enting en daar nog nooit en dag ziek van geweest, geef al 12 jaar les op verenigingen en nog nooit gehoord dat een hond van een enting is ziek geweest,.
honden die geent zijn, krijgen niet de erge vorm van kennelhoest, nu weet ik dat jouw hondje niet daartegen geent kan worden, maar geloof me, 1 van mijn honden heeft het vroeger gehad en dat wil je niet meemaken!!! De 'kennelhoest' die de geente honden op jouw vereniging hebben is niets meer of minder dan een hoestje....qyan schreef:iedereen op de vereniging die zijn hond hefet laten enten voor kennelhoest de laatste tijd: honden hebben allemaal kennelhoest
qyan is niet geent voor kennelhoest en hefet het nog steeds niet, goh, vreemd he.
nooit??? 8O sorry maar dat risico is me toch te groot... en wil je nooit met hem naar het buitenland op vakantie dan?en idd, als ik de kans heb om niet meer te enten aks ik niet meer zo mogen trainen met qyan: komt er gene enting meer in zijn flikker, ik vindt het troep.
dat doe ik ook, maar bij ons is het ook verplicht om alle honden te enten ook voor kennelhoest! Een ongeente hond (geen pup!) komt er echt niet in.crutz schreef:maarja, ik ga toch ook tegen alle regels in, ze gaat nl ook al mee naar de club (inderdaad met nog maar 1 enting)
carmen, hou er dan eens heels snel thuis totdat ze 12/ 13 weken is en meteen terug op de brokkencrutz schreef:gut,speurneus carola schreef:dus als jij nou met je honden uit de buurt van mijn honden en zeker uit de buurt van mij blijft zal er niks kunnen gebeuren.
laat ik nou toen Umi 7,5 wk was bij Wendy geweest zijn,
Umi had toen nog maar 1 enting gehad (de 2de krijgt ze overigens morgen pas met 10 weken)
en (voor jou misschien raar, maar wel waar) ze heeft er niets van overgehouden dat ze in het huis en in contact is geweest met een hond die niet zn volledige cocktail heeft gehad![]()
maarja, ik ga toch ook tegen alle regels in, ze gaat nl ook al mee naar de club (inderdaad met nog maar 1 enting)
ze drinkt daar uit dezelfde waterbakken als alle andere honden
en oja, ze krijgt ook tot 4 mnd volledig VERS vlees (compleet en BARF) en gaat dan over op 4 dagen vers, 3 dagen brok
martijn, het eerst stuk was ana jouw gericht en de laatste 2 zinnen van dat vlees en uit haar buurt blijven waren aan mij gericht!Martijn schreef:Ik neem aan dat je op mij reageert?speurneus carola schreef: enne 16 a 17 miljoen honden, waarvan 16 miljoen zeker geent wordt, dan zou volgens jou de helft nu doodziek of dood moeten zijn.
In dat geval heb je of niet gelezen of het niet begrepen.
Ik zie dat 50% van de incidenten van auto-immuunziekten beginnen in de 3 maanden na een enting. Dat is iets anders dan 50% van de geënte honden krijgen auto-immuunziekten
Nee.er zijn nog andere mogelijkheden, jij voert zeker alleen vers vlees e.d.
Hahaha...nou dat zit wel goed hoor.dus als jij nou met je honden uit de buurt van mijn honden en zeker uit de buurt van mij blijft zal er niks kunnen gebeuren.
qyan heeft ookal 2x kennelhoest gehad hoor malinois, en vreemd genoeg allebei de keren dat hij net geent was. nu niet, en hij hefet het ook niet. idd, het is nog maar een moment opname, ben ik met je eens!malinois schreef:honden die geent zijn, krijgen niet de erge vorm van kennelhoest, nu weet ik dat jouw hondje niet daartegen geent kan worden, maar geloof me, 1 van mijn honden heeft het vroeger gehad en dat wil je niet meemaken!!! De 'kennelhoest' die de geente honden op jouw vereniging hebben is niets meer of minder dan een hoestje....qyan schreef:iedereen op de vereniging die zijn hond hefet laten enten voor kennelhoest de laatste tijd: honden hebben allemaal kennelhoest
qyan is niet geent voor kennelhoest en hefet het nog steeds niet, goh, vreemd he.
nooit??? 8O sorry maar dat risico is me toch te groot... en wil je nooit met hem naar het buitenland op vakantie dan?en idd, als ik de kans heb om niet meer te enten aks ik niet meer zo mogen trainen met qyan: komt er gene enting meer in zijn flikker, ik vindt het troep.
carola, lees nu eens!speurneus carola schreef:maar jullie geven wel allemaal vers vlees lees ik, wat zit daar dan niet in??? kunnen jullie garanties geven dat die helemaal zoals genoemd wordt gifvrij zijn??? ik weet wat voor rotzooi er allemaal in een koei, varken en paard gestopt wordt en ook wel eens niet toegestane middelen. deze middelen komen op deze manier ook in je hond en wat gebeurt er dan, zeker als dat gebeurt in combinatie met entingen, vlooienpillen o.i.d.
wetenschappelijke reacties kunnen altijd bestaan tussen die middelen, kijk maar bij jezelf, als je bepaalde middelen slikt voor het een en je krijgt wat wil dat niet zeggen dat je de ene pil mag blijven slikken terwijl je andere medicijnen krijgt, dan kun je namelijk leuke chemische veranderen creeren.
en doodvallen na een enting, dat ken ik wel, maar dan van een paard, da ent een paard en de vloeistof komt in de bloedbaan terecht, vloeistof komt in de hersen en paard stort neer. Maar dat lag niet aan de entstof maar aan verkeerd de naald erin steken, dat kan met een hond ook gebeuren.