Kent iemand hier deze pijnstiller?
Vanaf vrijdag loopt Jol enorm mank. Ik hoopte dat het met een paar dagen wat rustiger aan minder zou worden.
Ze geeft nergens pijn aan, maar ik merk aan haar dat ze toch wel last heeft.
Vrienden hebben dus Cimalgex voor hun collie met artrose. Ik wil Jol een kwartje van de pil geven, afgaande van haar gewicht.
Ik ken het merk zelf niet, maar is dit een gewone pijnstiller?
Om verschillende redenen ga ik niet naar de da, en probeer ik het dus zo aan te kijken mits deze medicatie dus niet verkeerd kan uitpakken.
Vandaar de vraag of iemand er bekend mee is. Jol heeft verder geen andere medicatie.
Uiteraard als er geen verbetering is ga ik een da afspraak maken, voor nu wil ik haar pijnstilling geven die ik zelf niet in huis heb.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Cimalgex
Moderator: moderatorteam
- naomi12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bobtail
Spaanse galgo kruising
Spaanse border collie kruising - Aantal honden: 3
Re: Cimalgex
Jaimy krijgt het al een tijdje tegen artrose, hij doet het er goed op!
Hij heeft even wat anders gehad (geloof metacam) maar dat was niet sterk genoeg en deze wel. Hij lijkt geen last van bijwerkingen of iets te hebben.
Hij heeft even wat anders gehad (geloof metacam) maar dat was niet sterk genoeg en deze wel. Hij lijkt geen last van bijwerkingen of iets te hebben.
- Galga's
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
- Aantal honden: 6
Kenia krijgt deze ook. Met carporal zag ik geen verandering, met cimalgex is ze veel vrolijker en loopt beter. Ze heeft artrose in haar misvormde achtertenen. Cimalgex is net als carporal een NSAID, dus zowel pijnstillend als ontstekingsremmer. Kennelijk met minder bijwerkingen.
Ik kan trouwens altijd pijnstilling ophalen bij de dierenarts, ik hoef er geen afspraak voor te maken.
Kun je niet eerst even telefonisch overleggen met je dierenarts? Normaal krijg ik namelijk altijd carporal mee. Alleen vanwege de artrose van Kenia dus cimalgex.
Ik kan trouwens altijd pijnstilling ophalen bij de dierenarts, ik hoef er geen afspraak voor te maken.
Kun je niet eerst even telefonisch overleggen met je dierenarts? Normaal krijg ik namelijk altijd carporal mee. Alleen vanwege de artrose van Kenia dus cimalgex.

- Lucia
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Milo ging veel spugen op cimalgex.
Betere ervaringen met previcox.
Wellicht dat de dierenarts juist in deze tijd wel met een telefonisch consult dit ook meegeeft. Vooral als je ze kennen en ze is ook wat ouder toch.
Betere ervaringen met previcox.
Wellicht dat de dierenarts juist in deze tijd wel met een telefonisch consult dit ook meegeeft. Vooral als je ze kennen en ze is ook wat ouder toch.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik ga morgen bellen en hoop de vaste dierenarts waar ik mee bekend ben te kunnen spreken.
Bedankt in ieder geval voor de reacties over deze pijnstilling!
Bedankt in ieder geval voor de reacties over deze pijnstilling!