Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Geen idee hoe ik een poll moet starten maar bij deze

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Asta01
Actief
Mijn ras(sen): Labrador wetterhoun
Aantal honden: 1

Geen idee hoe ik een poll moet starten maar bij deze

Ongelezen bericht door Asta01 »

Ik heb het weggehaald omdat het meer uitleg vraagt dan ik gedacht had. Meer persoonlijke info wat
Laatst gewijzigd door Asta01 op 03 mar 2020 00:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Wolfsblut
Zeer actief

Re: Geen idee hoe ik een poll moet starten maar bij deze

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Geloof in jezelf en laat dat nooit door anderen invullen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Asta01
Actief

Nou kells zo heb ik ze nooit beschouwd
Wildflower
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Wildflower »

Het gaat er niet alleen om dat je zelf een hond wil, je moet een hond ook wat te bieden hebben. Als je honden hebt herplaatst omdat het met jou niet goed ging is nu een hond aanschaffen omdat je daar zo’n behoefte aan hebt geen goed idee denk ik. En je gemis van een hond ophangen aan een onhandige uitspraak van een hulpverlener is geen goed argument.
Asta01
Actief

Ja daar zit ik dus ook mee. Asta en ik doen het echt goed samen, alleen wordt ze nu echt oud en gebrekkig. Helaas ik hoop dat ze nog een tijdje meegaat.
De reden van herplaatsen was moeilijk voor jonge hond het beste, booh werd onzeker van mij.
Asta01
Actief

Maar om nou de hulpverleners negatief weg te zetten vind ik ook niet nodig. Diegene die ik heb zijn goed.
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Is het niet mogelijk om een vaste oppashond te vinden? Dan draag je niet de volledige verantwoordelijkheid maar heb je wel met regelmaat een vaste hond om je heen. Ik denk dat er echt wel mensen zijn die werken die hun hond een of meer dagen per week bij iemand willen brengen waar de hond lekker aandacht krijgt en gaat wandelen.

Zoiets zou ik ook gerust doen met Suze, die zou dat heerlijk vinden. Het is voor haar alleen niet nódig omdat ze alleen thuis blijven geen probleem vindt. Maar als hier in het dorp iemand zou zijn die erg blij wordt van een of een paar dagen per week Suze in huis dan breng ik haar daar met alle liefde naartoe als ik ga werken hoor. Of een opvanghond die zo veel minder alleen thuis hoeft te zijn.

Die opmerking over de hulpverleners snap ik ergens ook wel hoor. Zij zien vaak alleen de voordelen voor de mens, maar totaal niet het perspectief vanuit de hond en eerlijk gezegd gaat het daar vaak genoeg mis. En wat als je een nieuwe hond hebt wat toch teveel blijkt? Vergeet ook niet dat een nieuwe hond niet meteen alles kent en meedraait en dat ook weer voor spanning en stress zorgt. Die zal je ook moeten begeleiden en een jongere hond heeft veel meer energie, etc. Die hulpverleners die nu zeggen dat het goed voor je is die zijn er dan waarschijnlijk niet om bij te springen in de zorg voor de hond. En dan weer herplaatsen, wat voor de hond én voor jou alleen maar voor verliezers zorgt?

Nee, ik zou dan juist echt kijken naar een leuke oppashond. Niet alle dagen de last en druk en mocht het met jezelf niet goed gaan niet gelijk een probleem. Maar wel een of een paar dagen kunnen genieten van een hond om je heen. En mocht dat nou langere tijd wél onwijs goed gaan dan kun je misschien denken aan toch weer een hond voor jezelf.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Asta01
Actief

Hoi ja daar heb je gelijk in. Ik heb 3 maanden een agressieve pitbull uitgelaten omdat de eigenaar niet kon.
Mijn berichtje heb ik weggehaald heeft meer uitleg nodig is een heel verhaal.
Dat is wel een goede tip. Ik kijk ook rond of ik Kan helpen met uitlaten want ik Bben wel heel consequent in wat wel en niet mag.

En ja mijn hulpverleners hebben erover nagedacht het is alleen een te lang verhaal
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Niet doen!
Als je niet voor jezelf kan zorgen kan je ook niet voor een hond zorgen.
Leuk dat je hulpverleners dat aanraden maar die komen hem niet uitlaten en de beweging en aandacht geven die hij nodig heeft.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Als ik het goed heb. Dan heb je jaren geleden een topic geopend met een soort gelijke vraag? (kan zijn dat ik dat verwar met iemand anders hoor) toen had ik zelf zo iets van dat is aan haar. Nu ben ik het eens met niet doen. Je moet echt ook aan de hond denken. Wel vind ik dat oppashond een leuk idee. Zo heb je toch regelmatig een hond in huis.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Asta01 schreef:Ja daar zit ik dus ook mee. Asta en ik doen het echt goed samen, alleen wordt ze nu echt oud en gebrekkig. Helaas ik hoop dat ze nog een tijdje meegaat.
De reden van herplaatsen was moeilijk voor jonge hond het beste, booh werd onzeker van mij.
Nou, dat is toch fijn, niks aan veranderen. :wink: Neem je als het zover is weer een lekker stoïcijnse hond.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

dagmar88 schreef:
Asta01 schreef:Ja daar zit ik dus ook mee. Asta en ik doen het echt goed samen, alleen wordt ze nu echt oud en gebrekkig. Helaas ik hoop dat ze nog een tijdje meegaat.
Nou, dat is toch fijn, niks aan veranderen. :wink: Neem je als het zover is weer een lekker stoïcijnse hond.
Met Dagmar eens.
Je hebt nu een passende hond. Als die er niet meer is is het tijd genoeg om weer een stoïcijnse hond die past te zoeken (ik heb wel je eerste post gemist)
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ja zou ik ook doen, je weet nu wat werkt met jou, daar moet je dus weer naar zoeken als deze lieverd er niet meer is.. zijn er nog zoveel die een goed thuis zoeken voor de laatste jaren en die gematigde energie doet het blijkbaar goed bij jou. dat is al bewezen
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

crutz schreef:
dagmar88 schreef:
Met Dagmar eens.
Je hebt nu een passende hond. Als die er niet meer is is het tijd genoeg om weer een stoïcijnse hond die past te zoeken (ik heb wel je eerste post gemist)
@Dagmar: Asta is geen stoïcijnse hond, maar een gevoelig meisje welke Antoinette heeft leren begrijpen, ze hebben samen het nodige doorstaan.
@Crutz: Ik denk dat we meer uitleg nodig hebben om na te gaan of het verstandig is of er weer een hond bij haar komt wonen.

In het verleden zijn er veel situaties geweest waarin er tijdelijk niet voor de hond(en) konden worden gezorgd.
Hoe goed is je vangnet? Is er altijd iemand standby die de zorg kan overnemen?

De oppas hond klinkt eigenlijk als een goed plan, met goede afspraken dat je alleen de honden komt doen wanneer je je goed genoeg voelt. En in tussentijd heb je je lieve Asta om voor te zorgen totdat ze niet meer kan :)
Afbeelding
Bello123
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Bello123 »

Ik zou dit soort informatie niet zomaar op internet zetten. ;-)
En verder van je eigen kracht uitgaan. Komt tijd, komt raad! Mocht je tegen die tijd een hond zoeken, dan zou ik een stabiele, stoïcijnse hond nemen, wat Dagmar en Crutz ook zeggen.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

kloesje schreef:
crutz schreef:
dagmar88 schreef:
Met Dagmar eens.
@Dagmar: Asta is geen stoïcijnse hond, maar een gevoelig meisje welke Antoinette heeft leren begrijpen, ze hebben samen het nodige doorstaan.
@Crutz: Ik denk dat we meer uitleg nodig hebben om na te gaan of het verstandig is of er weer een hond bij haar komt wonen.

In het verleden zijn er veel situaties geweest waarin er tijdelijk niet voor de hond(en) konden worden gezorgd.
Hoe goed is je vangnet? Is er altijd iemand standby die de zorg kan overnemen?

De oppas hond klinkt eigenlijk als een goed plan, met goede afspraken dat je alleen de honden komt doen wanneer je je goed genoeg voelt. En in tussentijd heb je je lieve Asta om voor te zorgen totdat ze niet meer kan :)
Jij weet meer van de situatie zo te lezen. Mijn reactie was puur gebaseerd op wat ze in de reacties op anderen schrijft want de OP was al weg
Asta01
Actief

Nee ik heb volgens mij geen poll hierover gestart. Deze ellende is recenter dan dat ik weg ben van het forum.
Diegene , wendy, dus, heeft een en ander kunnen volgen via mijn Facebook. Eigenlijk ging het wel weer redelijk todat ik afgelopen winter opnieuw aangevallen en huppeldup, teveel info, ben. Daar heb ik een flinke rugslag van gehad.

Ik heb voor asta normaal altijd opvang, 1x moest het met spoed. Maar het gaat nu weer aardig.

Psychisch dus. PTSD depressie en nog wat dingetjes. Was misschien niet al te handig op het forum.

Asta en ik zijn best goed op elkaar ingespeeld. Het hebben van een hond is fysiek maar ook psychisch goed voor me. Zo simpel is het ook. De hulpverleners zeggen het niet zomaar. Ik ga er geen bjjnemen hoor. Asta geniet van de 1 op 1 aandacht. En ze wordt toch een dagje ouders dus haar lontje met jonge drukke honden Kan wat korter zijn.

Maar mocht ze er niet meer zijn ga ik wel kijken voor een nieuwe hond. Hoe egoistisch dat misschien klinkt. Ik wil geen pup meer maar een herplaatser.

De suggestie over wegwerpartikelen. Tja zo is het niet gegaan. Omdat het toen plots niet goed ging geen verbetering inzat op korte termijn en de honden dus steeds aan het logeren waren heb ik samen met fokker en logeeradressen afgesproken om te herplaatsen. Dat was geen makkelijke beslissing.

Mocht ik het weer zo enorm slecht gaan ga ik ook echt geen nieuwe hond aanschaffen op zon moment. Ben niet helemaal op mijn achterhoofd bevallen natuurlijk.

Oh 1 bijvulling wanneer het nodig zou zijn springt een hulpverlener inderdaad bij bij Asta. Niet dat het nodig is geweest omdat oppas toen geregeld kon worden.
Bello123
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Bello123 »

Een volwassen herplaatser lijkt mij ook beter passen. Dan weet je wat voor een karakter de hond heeft. Verder zou ik op het forum niet zoveel melden, gewoon tegen de tijd dat het zover is, kijken hoe het met je gaat en of het dan ook past. Je hebt voldoende achtervang, dat is belangrijk. Je hebt je honden nooit als wegwerpartikelen beschouwd, je hebt destijds het beste voor je honden gedaan. Dat doen veel mensen je niet na.

Groetjes en een poot van Booh.
dagmar88
Zeer actief

Kells schreef: Ik las jouw beginpost dus wel en daar reageerde ik op. Je schreef dat je twee honden had herplaatst en je vraag was of het een goed idee was om weer een hond te nemen omdat je hulpverleners dat adviseerden. Met de informatie die jij schreef vond ik het geen goed idee.
:19: Dat is geen reden voor dergelijke rare belerende vingertjes.

Dit soort persoonlijke informatie op internet zetten vind ik geen goed idee. Je eigen plannen laten beïnvloeden ook niet.
Jij en de hulpverlener hebben een veel completer beeld van de situatie, alleen jij kunt bepalen wanneer je er weer aan toe bent. Daar heb je de goegemeente niet bij nodig.
Asta01
Actief

Ach dat maakt niet meer zoveel uit. Meest persoonlijke heb ik niet verteld rest is toch wel onder vrij wat mensen bekend daardoor ik het zat was en op fb heb gepleurd. Misschien niet slim maar ja.
Trouwens bedankt voor de reacties.

Kells sorry maar jij bent echt .... jij trok jou conclusie. Iets over de zoals de waard is vertrouwe ie zijn gasten.

Misschien moet ik het niet hier vragen, maar ik dacht er zit hier zoveel ervaring en kennis laat ik het vragen.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Asta01 schreef:
Misschien moet ik het niet hier vragen, maar ik dacht er zit hier zoveel ervaring en kennis laat ik het vragen.
Kells heeft hier gewoon een punt.
Belerend of niet. Doe ermee wat je wilt.
Maar als je alleen de antwoorden wilt die aansluiten op waar je op hoopt dan kun je idd beter niks vragen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
dagmar88
Zeer actief

Asta01 schreef:Ach dat maakt niet meer zoveel uit. Meest persoonlijke heb ik niet verteld rest is toch wel onder vrij wat mensen bekend daardoor ik het zat was en op fb heb gepleurd. Misschien niet slim maar ja.
Trouwens bedankt voor de reacties.

Kells sorry maar jij bent echt .... jij trok jou conclusie. Iets over de zoals de waard is vertrouwe ie zijn gasten.

:wink: Facebook kun je zelf reguleren. Tegenover van die uiterst begripvolle knoop-in-je-zakdoek-types moet je je niet kwetsbaar willen opstellen. Niks mee te moeien ook.
Je weet toch hoe het is om meerdere wegwerpartikelen te hebben en je weet waar het mis is gegaan. Zou niet weten wat daar nog aan toe te voegen valt.
Asta01
Actief

Nou de roddels toen heb ik het laatste op fb gepleurd

Oh cleve jou had ik nog even gemist. Sociaal en nog wat niet zo handig?

Mwah weet niet hoe je dat bedoel. Maar verstandelijk beperkt Ben ik niet.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”