Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Holle nagels

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Holle nagels

Ongelezen bericht door DesireeB »

Nou ja, de titel zegt het al.
Droef zijn nagels zijn ineens hol. Dat waren ze niet en ik heb ze nu voor de 2de keer geknipt. De eerste keer dacht ik er niet zo veel van maar nu viel het me ineens wel heel erg op, zeker omdat er net een maand of 2 tussen heeft gezeten. Hij zit sinds een paar dagen ook steeds aan zijn duimnagel te likken en vind het eigenlijk niet prettig als ik er aan zit. Hij heeft pas ook een paar dagen stevig mank gelopen maar ik kon niks vinden en dat is nu over dus of dat er mee te maken heeft of vanuit zijn ellebogen kwam weet ik niet.

Iemand enig idee wat het kan zijn, of beter nog wat ik er aan kan doen?

Zaterdag moet ik sowieso even met hem langs de DA voor zijn snotneus omdat de druppels die hij gehad heeft niet voldoende hebben geholpen en krijgt hij waarschijnlijk een kuur antibiotica in tabletten ipv druppels. Dan laat ik dus ook zijn nagels wel even nakijken.

Verder is hij niet anders dan normaal, doet ook niet ziek aan. Het is dus allemaal geen bloedspoed maar ik ben wel benieuwt.

Dit is hoe zijn nagels er nu uit zien na het knippen, dat binnenste deel bedoel ik dus dat weg is als ik het niet knip.
Afbeelding
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Persistence
Zeer actief

Re: Holle nagels

Ongelezen bericht door Persistence »

Oh, Vic heeft dat ook, al die 2 jaar dat hij hier is en ik heb er nooit wat achter gezocht :denken: Ik dacht eigenlijk dat het gewoon kwam omdat ze altijd vrij kort zijn en ik ze nog nooit heb hoeven knippen.
Dus ik ben ook wel benieuwd of het iets bijzonders is.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Hmm, dan zal het wel normaal zijn of zo. Voorheen bleven zijn nagels heel kort maar hij loopt wat meer op onverharde ondergronden en alles bij ons is grotendeels blubber, plus niet meer los lopen in de buurt zal er wel voor zorgen dat het minder hard slijt waardoor het me nu pas opvalt. Ik laat het voor de zekerheid wel nakijken als ik toch bij de DA ben, zeker dat duimnageltje waar hij steeds aan loopt te soppen. Ik zelf heb nog niks raars kunnen ontdekken en dacht eerst dat hij met die poot zijn snotneus afveegde maar dat is niet het geval.

Izzy doet het ook met 1 poot, bij haar is het gewoon een gewoonte tijdens ontspanning. Ziet er niet uit want die hele vacht verkleurt, maar goed ze wordt er blijkbaar erg gelukkig van.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Nikki90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Hussel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Nikki90 »

Jet haar nagels zijn ook een beetje hol aan de uiteinden. Ik hou ze mooi kort. We lopen veel, maar voornamelijk onverhard.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Nikki90 schreef:Jet haar nagels zijn ook een beetje hol aan de uiteinden. Ik hou ze mooi kort. We lopen veel, maar voornamelijk onverhard.
Da's hier ook het probleem. Het slijt op bosgrond natuurlijk niet zo lekker als wanneer je je honden over de stoep heen sleurt. Maar holle nagels zijn me nog nooit opgevallen.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik zie ook iets wat volstrekt normaal is.. tenzij alle nagels van mijn honden ook afwijkend zijn (en ja, dat kan ;-))

Suzanne
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”