Hallo!
Ik heb een 9-jarige hond met artritis. Daarvoor geven we al een jaar ongeveer Rimadyl. Nu lees ik de laatste tijd best veel over CBD-olie voor honden. Het zou helpen tegen pijn, zoals bij artritis, maar ook anxiety bij honden. Mijn hond is redelijk angstig; ze houdt niet van vreemde mensen, harde geluiden, vreemde honden (en is soms reactief wanneer andere honden dat zijn) en ik dacht dat CBD-olie misschien wel voor beide zou kunnen helpen. Heeft iemand ervaring met dit spul? Zowel voor angst als pijn? En hoe lang doe je met bv 10ml cbd-olie? En als het werkt; waar kun je dat dan het beste kopen?
PS, mocht ik positieve verhalen horen en hieraan willen beginnen, ga ik het sowieso eerst navragen bij de DA!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
CBD Olie voor honden
Moderator: moderatorteam
- Luciav
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: CBD Olie voor honden
Hier helpt het goed tegen pijn (artrose). We gebruiken de gewone olie van Jacob Hooy (dus niet speciaal voor honden).
Je hebt verschillende concentraties, dus dan verschilt de dosering ook. Lagere concentratie is meer druppels.
Wij geven 15 druppels per dag met een concentratie van 2,75%, voor een hond van 35 kilo.
Geen ervaring hoe het werkt tegen angst.
Je hebt verschillende concentraties, dus dan verschilt de dosering ook. Lagere concentratie is meer druppels.
Wij geven 15 druppels per dag met een concentratie van 2,75%, voor een hond van 35 kilo.
- Luciav
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
- Aantal honden: 1
Artrose, dat was het! Ik was het goede woord even vergeten. Bedankt voor je antwoord!Floortje schreef:Hier helpt het goed tegen pijn (artrose). We gebruiken de gewone olie van Jacob Hooy (dus niet speciaal voor honden).
-
- Zeer actief
En ik zit me te vergissen. Artrose en artritis wordt vaak door elkaar gebruikt. Artrose is slijtage en artritis is een ontstekingsreactie door die slijtage. Rymadyl is een pijnstilling/ontstekingsremmer, net als Carporal, wat onze Tiba krijgt. Ze zullen waarschijnlijk vergelijkbare klachten hebben. Tiba krijgt de CBD-druppels naast de Carporal en dat ondersteunt goed.Luciav schreef:Artrose, dat was het! Ik was het goede woord even vergeten. Bedankt voor je antwoord!Floortje schreef:Hier helpt het goed tegen pijn (artrose). We gebruiken de gewone olie van Jacob Hooy (dus niet speciaal voor honden).
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
artritis zijn ontstekingen in je gewrichten waardoor een laagje verdwijnt tussen je gewrichten en daarna krijg je de slijtage dat wel op Artrose lijkt,
Bij mij schelen de druppels in pijn ik denk bij dieren ook mijn ontstekings waarde dalen niet
Bij mij schelen de druppels in pijn ik denk bij dieren ook mijn ontstekings waarde dalen niet