Van enthousiasme sprong je zowat tegen het plafond van de kennel, zò hard deed je je best om op te vallen, en dat lukte! Ik was geen groot fan van windhonden om te zien, maar je was een stuk steviger gebouwd en had zelfs wintervacht. Uiteraard gingen we je al snel prachtig vinden en achteraf kan ik me niet voorstellen dat ik niet direct zag wat een schoonheid je was

Met Douscha was er niet direct een enorme klik, maar ontweken en respecteerden elkaar voornamelijk. Voor dat moment was dat genoeg. We kregen je drie dagen mee op proef en het was al snel duidelijk dat je geen huiselijk leven gewend was. Maar dat weerhield je er niet van om direct bij ons op schoot, en daarmee in ons hart, te kruipen die avond . Waar Douscha na twee jaar nog steeds erg afstandelijk was, en ook nooit een knuffelbeer zou worden, kon jij geen genoeg krijgen van alle aandacht, m'n Kroelie Woelie

Jouw naam veranderden we van Zummer naar Lizzy, de hoofdpersoon van mijn lievelingsboek en zo begon je nieuwe, lange leven. Eenmaal weer terug in ons appartement bleek dat Douscha jou als vakantievriendinnetje wel leuk had gevonden, maar dat dat niet betekende dat jij daarom automatisch in hààr huis welkom was

Wat hebben we ongelofelijk veel avonturen beleefd met z'n allen! De eerste jaren op en neer naar ons huisje in Frankrijk waar je zo heerlijk door de bossen kon scheuren, maar ons altijd weer feilloos terug wist te vinden. Jouw fysieke vermogens hebben ons talloze malen versteld doen staan. Nooit zal ik vergeten hoe jij eens op de bovenste etage van het huis met muren van 60 cm dik ogenschijnlijk diep lag te slapen tot je ineens iets waarnam ergens in het bos, honderden meters verderop. Je vloog naar beneden en letterlijk voor ik met mijn ogen kon knipperen was je het veld over gerend en het bos in verdwenen! In de combinatie snelheid, kracht èn wendbaarheid heb jij je gelijke nooit ontmoet. Daarnaast een exceptioneel gehoor en reukvermogen plus een slimheid en aanpassingsvermogen waardoor je super survivor skills had. Nooit ziek, hooguit weer een scheur hier of daar. Mijn überhondje noemde ik je, en schurk, want in het bos wist je altijd iets te snaaien te vinden. Tot op de mm wist je waar in de grond zich een muis of mol bevond. Aan Douscha dan de eer die uit te graven, maar jij was het altijd die hem ving en doodde. Opeten liet je dan weer aan haar over, want je eten had je liever gekookt

Duizenden uren hebben we rondgezworven. Van spelen of speeltjes hield je niet, maar je vond het heerlijk om dingen te leren en uit te voeren. Voor iets lekkers, dat spreekt vanzelf. Zo liet ik je bv overal op springen

of snoep zoeken

Met de camper die we kochten, maakten we regelmatig reisjes van een paar dagen. Geweldig vond je dat! Vanaf de bank hapjes bedelen aan tafel

bij iedere stop nieuwe avonturen

en 's avonds heerlijk knorren op bed

Toen Douscha stierf in 2013, was je totaal verloren. Je had nergens meer zin in en was net een soort zombie

De laatste twee jaar heb je zelfs nog een verhuizing en de komst van Maverick en Mara meegemaakt. Om jou je rust te garanderen, kreeg je een 'eigen' verwarmde kamer met comfortabele slaapbank. Altijd was je onze prinses, en dat bleef je tot het eind

Voor je 16e verjaardag organiseerden we een feestweek, waarin we nog een laatste keer met z'n allen in de camper op stap zijn geweest. Zoals altijd genoot je van dit avontuur, en wilde je nog op de rots staan om te poseren

Tot op je laatste dag heb je gewandeld, brokjes gezocht, lekkere hapjes gebedeld en hebben we je geknuffeld. Wat hebben we van je genoten en gehouden Ouwe Schurk, Oelewapper, Dizzy Lizzy, lief vriendinnetje. We hebben je moeten laten gaan voordat het niet meer waardig was en dat was vreselijk moeilijk

Maar je zit voor altijd in ons hart en zullen je nooit vergeten. Dag meisje