Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Een hond reanimeren
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Een hond reanimeren
De vakantie is bijna voorbij. Houdt nog even vol.
Deze man probeert een hond te reanimeren. Ik denk niet dat hij het goed doet. Weten jullie hoe het moet?
Deze man probeert een hond te reanimeren. Ik denk niet dat hij het goed doet. Weten jullie hoe het moet?
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Re: Een hond reanimeren
kangalfan schreef:De vakantie is bijna voorbij. Houdt nog even vol.
Ik ga dat filmpje maar even niet kijken.
Tipje voor als je weer naar school gaat: gebiedende wijs is stam. Zonder t.
Kortom: houd nog even vol.
Of loop naar de maan.
Of pleur op.
Dat laatste mag in Rotterdam dan weer wél als pleurt op.
Met t dus.

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Zo schokkend is het filmpje niet. Blijkbaar gaat het om een pup die zich ergens in verslikt heeft. Eerst wordt er geleverd om de luchtweg vrij te krijgen door de hond op de zij te leggen en compressies op de borstkas te doen. Dat lijkt succesvol, al is de ademhaling nog niet terug. Met koud water laten schrikken is een poging om de ademhaling terug op gang te krijgen. Als dat niet meteen lukt, past hij mond-op-snuit-beademing toe, checkt nogmaals of er geen blokkade zit, en na een paar pogingen komt de boel blijkbaar weer op gang. Wat mij betreft prima volgens het boekje en waarschijnlijk levensreddend geweest
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Fotogravinnetje schreef:Zo schokkend is het filmpje niet. Blijkbaar gaat het om een pup die zich ergens in verslikt heeft. Eerst wordt er geleverd om de luchtweg vrij te krijgen door de hond op de zij te leggen en compressies op de borstkas te doen. Dat lijkt succesvol, al is de ademhaling nog niet terug. Met koud water laten schrikken is een poging om de ademhaling terug op gang te krijgen. Als dat niet meteen lukt, past hij mond-op-snuit-beademing toe, checkt nogmaals of er geen blokkade zit, en na een paar pogingen komt de boel blijkbaar weer op gang. Wat mij betreft prima volgens het boekje en waarschijnlijk levensreddend geweest
Da's dan weer prettig.
Meestal vind ik de filmpjes van deze poster niet zo prettig om te zien.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
- Aantal honden: 1
Ooit geleerd toen ik actief was bij de dierenbescherming in Den-Haag en met succes toegepast op de Yorkshire Terriër van mijn zus.
Mond op snuit als wanhoopsdaad, om in ieder geval iets te doen. Hele bijzondere ervaring toen ik dat kleine hartje weer voelde gaan kloppen!
Zus dolgelukkig, haar vorige York was dood gereden omdat een eigenwijze buurvrouw hem toch los had gelaten toen ze op hem paste terwijl mijn zus op vakantie was. Daar was ze echt kapot van, dus dit was een alsjeblieft niet weer panieksituatie.
Dit hondje had een hartstilstand als gevolg van hoge koorts, is goed hersteld en nog best oud geworden.
Mond op snuit als wanhoopsdaad, om in ieder geval iets te doen. Hele bijzondere ervaring toen ik dat kleine hartje weer voelde gaan kloppen!

Zus dolgelukkig, haar vorige York was dood gereden omdat een eigenwijze buurvrouw hem toch los had gelaten toen ze op hem paste terwijl mijn zus op vakantie was. Daar was ze echt kapot van, dus dit was een alsjeblieft niet weer panieksituatie.
Dit hondje had een hartstilstand als gevolg van hoge koorts, is goed hersteld en nog best oud geworden.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Mijn man heeft ooit eens een hond van mijn ex zwager gereanimeerd, die was de pijp uit omdat ze oververhit was... Als mijn man er niet was dan was zijn hond er niet meer. .. Hij wist niet precies meer hoe hij het heeft gedaan maar tis hem kennelijk gelukt haha.
-
- Actief
- Aantal honden: 6
Ik heb van de zomer nog een hond uit een auto getrokken die oververhit was. had zich al ondergekotst en gescheten. Letterlijk met kop en kont uit de auto getrokken. Hij zat in een stoffen bench en de eigenaars zaten aan de koffie en waren vergeten de ramen open te laten. Andere handdoek en water later halen die in zn liezen en oksels gelegd.
Hond zakte toch weg tijdens wachten op ambulance.
3x toe hartstilstand en alle keren heb ik in zn tong geknepen en een paar klappen op zn hart gegeven. eerste keer was goed door elkaar schudden ook genoeg. Hond leeft nu bog en sport zelfs weer echter zal er nooit volledig van herstellen vertelde de dierenarts.
Hond zakte toch weg tijdens wachten op ambulance.
3x toe hartstilstand en alle keren heb ik in zn tong geknepen en een paar klappen op zn hart gegeven. eerste keer was goed door elkaar schudden ook genoeg. Hond leeft nu bog en sport zelfs weer echter zal er nooit volledig van herstellen vertelde de dierenarts.