Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

2de hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Emilyenkiki
Actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 2

2de hond

Ongelezen bericht door Emilyenkiki »

Wij (man ik en 2 kindjes van 5 en 7 jr) zijn aan het overwegen om terug een 2de hond te nemen. Wij hebben een werklijn cocker spaniel teef van 11/2 jr. Onze eerste hond Charly is een tijdje terug gestorven aan kanker.

Kiki hebben vanaf pup en we hebben met haar redelijk wat problemen gehad qua slopen en moeilijk alleen kunnen zijn. Dit is allemaal opgelost en loopt gesmeerd. Inmiddels hebben we de smaak qua hondensport goed te pakken. Ik volg wekelijks recreatief speurlessen en agility met Kiki en mijn man gaat een 3 tal in de week hardlopen met haar naast de gewone wandelingen.

Een puppy zie ik sowieso niet zitten en qua herplaatsers merk ik dat het aanbod in Belgie en Nederland niet past bij ons en de honden die wel in aanmerking komen zijn direct weg. Ik zie nu veel buitenlandse honden die op het eerste zich perfect zouden passen.
Mijn voorkeur gaat duidelijk uit qua uiterlijk naar de jachthond types pointer breton setter etc. Kunnen de kenners van deze rassen mij hier iets meer over vertellen? Jachtinstinct te controleren? Bewegingsbehoefte?

Ik zoek voornamelijke een leuke ongecompliceerde gezinshond die recreatief wil speuren agility lopen hardlopen en wandelen. Hond of mensagressie zijn voor mij een absolute no go. Jacht instinct is ok in de mate van Kiki, ze loopt achter konijnen snuffelt druk maar blijft altijd in de buurt en is makkelijk terug te roepen.
Suggesties voor leuke herplaatsers of rassen zijn ook heel welkom.
Sandra&co

Re: 2de hond

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Het moeilijke met buitenlandse honden is dat je ze vanaf een foto kiest. Dat hoeft niet erg te zijn, maar het is wel een verrassing wat je uiteindelijk krijgt. Er zijn genoeg stichtingen die honden mooier laten lijken dan ze zijn. Zit je straks met een bange hond met een dik jachtinstinct. Als je voor een buitenlander gaat, zou ik dus kiezen voor een hond die al in Nederland is, zodat je er eens mee kan wandelen en het gastgezin aan de tand kunt voelen.
Er is nooit een garantie dat een hond alleen kan (leren) zijn en niks sloopt. Mijn eerste pup hield van slopen, de 2e heeft nooit ergens haar tanden in gezet. Laat je dus gewoon goed informeren over het karakter. En veel plezier bij de zoektocht! Ik denk dat Nanna je misschien wel kan helpen, die kan vaak leuke hondjes opsnorkelen ;) Ik geloof dat die op Dutch Adoptions kijkt daarvoor.
Emilyenkiki
Actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Emilyenkiki »

Bedankt Sandra. Een hond uit een opvanggezin is inderdaad een goede tip. Ik hou een aantal sites voor het moment in de gaten.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ja ik zou dat ook doen hoor, zeker als je al een hond hebt, kun je kijken of de klik er is.. :ok: en wat je op gaat halen eventueel , hoewel een hond in een andere situatie ( woon omgeving) ook ander gedrag kan gaan vertonen.. maar je hebt zeker wel een goed idee hoe of wat dan :ok:
Hoe dan ook succes met je zoektocht en hopelijk vind je een hele leuke die goed past
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Heb je al eens met je fokker gesproken? Een goede fokker krijgt zo af en toe honden terug, waar wellicht een geschikte hond voor jou bij zit.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik sluit me aan bij bovenstaande. Ik zou ook zeker kijken naar een hond die al in Nederland in een opvanggezin is, zodat je zelf goed kunt kijken of het is wat jullie zoeken en of het klikt met de andere hond. Daarnaast zijn zaken als jachtinstinct en los kunnen lopen vaak nauwelijks te beoordelen in een buitenlands asiel, aangezien er met de honden meestal niet of nauwelijks gewandeld wordt. Setters, bretons en pointers zijn er heel veel in Spaanse asielen en ook in Griekenland, maar zijn bijna altijd honden die afkomstig zijn van jagers, dus betrouwbaar los kunnen lopen en niet voor zichzelf gaan hobby'en is bij dit type hond met die achtergrond nog wel eens lastig.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”