Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Giardia, tips? - het is over!
Moderator: moderatorteam
- naomi12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bobtail
Spaanse galgo kruising
Spaanse border collie kruising - Aantal honden: 3
Giardia, tips? - het is over!
Toen jara hier kwam bleek ze helaas giardia te hebben.
Na 2x een kuur panacur leek het over. We hebben toen niet de andere 2 behandeld, volgens de DA was dat niet nodig.
Ze werd toen al snel ook een stuk rustiger, minder hongerig, geen poep meer eten, etc.
Nu heeft ze weer of nog steeds giardia, en is weer onrustig, honger, etc.
Heb nu gevraagd om metrodinasol en heb voor de andere 2 panacur besteld. Ze krijgt al een week of 6 probiotica en echina force en heb net vetrazyme besteld.
We ruimen haar ontlasting op, tijdens de kuur krijgt ze 100% vlees, we koken de voer en water bakken uit, wassen regelmatig de dekens en dweilen met dettol.
En de 2e en laatste dag ga ik de honden wassen.
Hebben jullie nog tips? Of is het juist een beetje overdreven?
Wil er graag zsm vanaf
Na 2x een kuur panacur leek het over. We hebben toen niet de andere 2 behandeld, volgens de DA was dat niet nodig.
Ze werd toen al snel ook een stuk rustiger, minder hongerig, geen poep meer eten, etc.
Nu heeft ze weer of nog steeds giardia, en is weer onrustig, honger, etc.
Heb nu gevraagd om metrodinasol en heb voor de andere 2 panacur besteld. Ze krijgt al een week of 6 probiotica en echina force en heb net vetrazyme besteld.
We ruimen haar ontlasting op, tijdens de kuur krijgt ze 100% vlees, we koken de voer en water bakken uit, wassen regelmatig de dekens en dweilen met dettol.
En de 2e en laatste dag ga ik de honden wassen.
Hebben jullie nog tips? Of is het juist een beetje overdreven?
Wil er graag zsm vanaf
Laatst gewijzigd door naomi12 op 15 mar 2020 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
Re: Giardia, tips?
Vervelend, hier werkte alleen de combinatie van panacur met antibioticum metrobactin (ik weet niet of metrodinasol hetzelfde is), en dan soms nog 2 kuren achter elkaar met een tussenpoos van 2 weken dacht ik.
De maatregelen die je noemt moeten volgens mij verder voldoende zijn. Wellicht buiten even aangelijnd houden zodat ze niet aan andere honden of drollen kan snuffelen.
De pest is, dat je niet weet waar de besmetting vandaan komt, dus je kunt het lastig uitsluiten.
Veel sterkte ermee!
De maatregelen die je noemt moeten volgens mij verder voldoende zijn. Wellicht buiten even aangelijnd houden zodat ze niet aan andere honden of drollen kan snuffelen.
De pest is, dat je niet weet waar de besmetting vandaan komt, dus je kunt het lastig uitsluiten.
Veel sterkte ermee!
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze is toch nog maar pas bij jou? Binnen een half jaar opnieuw testen schijnt helemaal geen zin te hebben. Dan testen de meeste weer positief.
Zou na de kuur Metrobac (als dat hetzelfde is?) haar een kuur L-Glutamine geven. Dat schijnt de darmen te helpen een goede darmflora op te bouwen.
Zou na de kuur Metrobac (als dat hetzelfde is?) haar een kuur L-Glutamine geven. Dat schijnt de darmen te helpen een goede darmflora op te bouwen.
- naomi12
- Zeer actief
Spaanse galgo kruising
Bedankt voor de tips!
O dat heeft dat weinig nut inderdaa.. heb haar nu ook niet nog een keer laten testen, het is wel duidelijk zonder test helaas. Door de ontlasting en haar gedrag

Ja klopt, ze is nu 8 weken bij ons.sirene schreef:Ze is toch nog maar pas bij jou? Binnen een half jaar opnieuw testen schijnt helemaal geen zin te hebben. Dan testen de meeste weer positief.
O dat heeft dat weinig nut inderdaa.. heb haar nu ook niet nog een keer laten testen, het is wel duidelijk zonder test helaas. Door de ontlasting en haar gedrag
- Jits90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond
- Aantal honden: 3
Volgens mijn dierenarts zijn er honden (pups) die wel 3-4 kuren moeten hebben voor het volledig weg is. Een kuur is 5 dagen geven, 10 dagen niks en weer 5 dagen geven.
Diva heeft inmiddels haar tweede kuur er op zitten, maar ik moet haar nu alweer wassen na elke kakbeurt. Gelukkig maar 2 keer per dag, het is al eens 6x geweest
Heb de anderen ondertussen ook een kuur gegeven, een vorige dierenarts zei ook dat het niet nodig was. M'n vaste zei dat ik ze beter wel kon meebehandelen. Zodat die herbesmetting al wegvalt.
Diva heeft inmiddels haar tweede kuur er op zitten, maar ik moet haar nu alweer wassen na elke kakbeurt. Gelukkig maar 2 keer per dag, het is al eens 6x geweest

Heb de anderen ondertussen ook een kuur gegeven, een vorige dierenarts zei ook dat het niet nodig was. M'n vaste zei dat ik ze beter wel kon meebehandelen. Zodat die herbesmetting al wegvalt.
- naomi12
- Zeer actief
Spaanse galgo kruising
Poeh dat is vaak!Jits90 schreef:Volgens mijn dierenarts zijn er honden (pups) die wel 3-4 kuren moeten hebben voor het volledig weg is. Een kuur is 5 dagen geven, 10 dagen niks en weer 5 dagen geven.
Diva heeft inmiddels haar tweede kuur er op zitten, maar ik moet haar nu alweer wassen na elke kakbeurt. Gelukkig maar 2 keer per dag, het is al eens 6x geweest![]()
Het leek bij haar wel echt te helpen want ze werd na een dag of 2 al veel rustiger en minder hongerig enzo. Daarna ook goede ontlasting.
Dus zou best voor Jara ook zo kunnen zijn helaas...
Ze is trouwens geen pup meer, net 1 jaar. Weer niet of het dan anders is?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
Jits90 schreef:Volgens mijn dierenarts zijn er honden (pups) die wel 3-4 kuren moeten hebben voor het volledig weg is. Een kuur is 5 dagen geven, 10 dagen niks en weer 5 dagen geven.
Diva heeft inmiddels haar tweede kuur er op zitten, maar ik moet haar nu alweer wassen na elke kakbeurt. Gelukkig maar 2 keer per dag, het is al eens 6x geweest![]()
wij houden in de praktijk zelfs aan 5 dagen geven 2 dagen niks en weer 5 dagen geven. en dat soms helaas 3 of 4 keer herhalen
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Toen ik een paar jaar terug een besmetting had heb ik 4 of 5x een serie van 2x 5 behandelingen, waarvan de eerste 2 series met metronidazol en de laatste 2-3 series met panacur daarna was ik er pas vanaf.naomi12 schreef:Poeh dat is vaak!Jits90 schreef:Volgens mijn dierenarts zijn er honden (pups) die wel 3-4 kuren moeten hebben voor het volledig weg is. Een kuur is 5 dagen geven, 10 dagen niks en weer 5 dagen geven.
Het leek bij haar wel echt te helpen want ze werd na een dag of 2 al veel rustiger en minder hongerig enzo. Daarna ook goede ontlasting.
Dus zou best voor Jara ook zo kunnen zijn helaas...
Ze is trouwens geen pup meer, net 1 jaar. Weer niet of het dan anders is?
- naomi12
- Zeer actief
Spaanse galgo kruising
Hoe weet je dan eigenlijk wanneer ze voldoende kuren heeft gehad? Want na de 2e kuur leek het ook over.
Als het klopt dat je meestal een positieve uitslag hebt als je binnen een half jaar weer test, heeft dat dus geen zin.
Als het klopt dat je meestal een positieve uitslag hebt als je binnen een half jaar weer test, heeft dat dus geen zin.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Advies van mijn dierenarts was 4-6 weken na de laatste dag van de kuur te testen.naomi12 schreef:Hoe weet je dan eigenlijk wanneer ze voldoende kuren heeft gehad? Want na de 2e kuur leek het ook over.
Sindsdien test ik enkel nog als ik pups heb (pups en alle honden) en het S-nest inclusief alle honden, Augustus 2017 jaar van de besmetting, was nog niet vrij, het T-nest en alle honden maart 2018 wel.
Ik test een ontlasting mengsel want behandelde bij besmetting toch alle honden dus apart testen hoeft dan niet
- naomi12
- Zeer actief
Spaanse galgo kruising
Dat had ik inderdaad ook gelezen. Ze heeft de vorige keer daarom ook alleen vlees gehad, en nu weer. Als beloning ook alleen gedroogd vlees enzo.Boutje schreef:Nog een tip: vers voer zonder koolhydraten geven. Dus niet vb duck kip-rijst.
Hier 4 jaar geleden 1 hond als pup met giardia gekregen, hele nest bleek het te hebben.
Ik ben direct naar vers gegaan, mijn andere honden niet behandeld, pup had bij de fokker op 7 weken panacure gehad, daar na heb ik niks meer gegeven en geen zieken gehad. Andere pupeigenaars hebben herhaald panacure gegeven, gewassen, gepoetst, fokker ook al haar honden geewassen,... en die hebben al bij al veel langer gesukkeld, tot eentje wel een half jaar lang. Theorie er achter is dat de giardia zonder suikers niet goed groeit.
Geen idee of dit echt klopt of dat ik gewoon geluk gehad heb, maar je kan het maar proberen naast het andere wat je al doet....
Grootste besmettingsbron volgens mijn dierenarts is uitwerpselen van watervogels. Dus als ze vb eendepoep vreet dit in de toekomst verbieden.
Vogelpoep eet ze wel als ze de kans krijgt inderdaad, ze eet sowieso graag poep. Maar als ze niet lekker is meer. Ik verbied het haar wel, gelukkig luisterd ze wel. Maar als ik niet op tijd ben heeft ze een hapje.
Is jullie ervaring trouwens Dat de andere honden zonder symptomen ook behandeld moeten worden? Volgens de DA hoeft het niet, maar heb toch maar panacur voor ze besteld. Maar de kans is heel groot dat puck er jeuk van krijgt, dus doe dat liever niet als het niet echt nodig is.

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik zou minstens een paar maanden doorgaan met koolhydraatarm voeren. Bij een eventuele herbesmetting voorkom je dan de groei van de giardia, waardoor het lijf het probleem mogelijk zelf op kan gaan lossen, en je hond krijgt de kans z'n weerstand op te bouwen. Hoe beter de weerstand, hoe groter de kans dat de giardia geen kans meer krijgt
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
De besmetting bij mij kwam van een zeer duidelijk bron af, iemand die alleen vers/koolhydraat arm voert. Haar honden hadden niet altijd symptomen (zo af en toe grote uitbraak waarbij zelfs opname nodig was) maar waren wel degelijk besmet en besmettingshaardFotogravinnetje schreef:Ik zou minstens een paar maanden doorgaan met koolhydraatarm voeren. Bij een eventuele herbesmetting voorkom je dan de groei van de giardia, waardoor het lijf het probleem mogelijk zelf op kan gaan lossen, en je hond krijgt de kans z'n weerstand op te bouwen. Hoe beter de weerstand, hoe groter de kans dat de giardia geen kans meer krijgt
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Mijn ervaring is dat dat andere honden ook geven niet nodig is.naomi12 schreef: Is jullie ervaring trouwens Dat de andere honden zonder symptomen ook behandeld moeten worden? Volgens de DA hoeft het niet, maar heb toch maar panacur voor ze besteld. Maar de kans is heel groot dat puck er jeuk van krijgt, dus doe dat liever niet als het niet echt nodig is.
Ik heb het niet gedaan.
Opkrikken van de weerstand is effectiever bij de hond die er ziek van is.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Perry heeft helaas ook giardia. Nu heb ik voor 3 dagen panacur mee, 2 weken rust en dan weer 3 dagen panacur. Alleen lees ik toch ook vaak over 5-5-5. 5 dagen panacur, 5 dagen rust en dan weer 5 dagen panacur. Wat denken jullie? Advies da aanhouden of toch zelf kiezen voor 5-5-5? Dan kan ik hem 3e en 5e dag wassen inclusief alle kleedjes etc.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
3 dagen is voor normale ontworming. 5 dagen bij besmettingduitse herder schreef:Perry heeft helaas ook giardia. Nu heb ik voor 3 dagen panacur mee, 2 weken rust en dan weer 3 dagen panacur. Alleen lees ik toch ook vaak over 5-5-5. 5 dagen panacur, 5 dagen rust en dan weer 5 dagen panacur. Wat denken jullie? Advies da aanhouden of toch zelf kiezen voor 5-5-5? Dan kan ik hem 3e en 5e dag wassen inclusief alle kleedjes etc.
-
- Zeer actief
Ik heb net tweemaal een kuur achter de rug en ik heb 5-5-5 aangehouden. Bij ons was het advies eigenlijk: 5 dagen panacur, 14 dagen niets en weer 5 dagen panacur. Maar ik heb de periode ertussen dus korter gemaakt. Op 23 november hebben ze de laatste pillen gehad en ik wil volgende week de ontlasting weer laten onderzoeken.duitse herder schreef:Perry heeft helaas ook giardia. Nu heb ik voor 3 dagen panacur mee, 2 weken rust en dan weer 3 dagen panacur. Alleen lees ik toch ook vaak over 5-5-5. 5 dagen panacur, 5 dagen rust en dan weer 5 dagen panacur. Wat denken jullie? Advies da aanhouden of toch zelf kiezen voor 5-5-5? Dan kan ik hem 3e en 5e dag wassen inclusief alle kleedjes etc.
Hoewel ik maar van één hond de ontlasting heb laten testen, hebben wel beide honden een kuur gekregen. De vorige keer (ergens begin van dit jaar) had Abel een positieve uitslag en heb ik alleen Abel een kuur gegeven. Resultaat: twee weken later had Jip het ook en kon ik alsnog allebei een kuur geven. Nu ben ik direct met beide honden gestart.
Vooralsnog bleek 5-5-5 voldoende voor mijn honden. Ze hebben inmiddels 3 of 4 keer giardia gehad, maar er zat wel steeds een (langere) periode tussen dat alles goed ging en dat tests inderdaad ook negatief waren. Helaas lopen ze het dan buiten weer ergens op

- naomi12
- Zeer actief
Spaanse galgo kruising
Wat doe jij qua schoonmaken?
Volgens de DA is heel veel schoonmaken en wassen, etc. Niet echt nodig, ze moet vooral een sterke weerstand krijgen.
Doe het nu wel voor de zekerheid, beter te veel dan te weinig doen.
Volgens de DA is heel veel schoonmaken en wassen, etc. Niet echt nodig, ze moet vooral een sterke weerstand krijgen.
-
- Zeer actief
Mijn dierenarts deed er ook wel wat luchtig over. Ik heb vandaag alles gewassen (knuffels, kleedjes, bakken). Zaterdag ook maar de honden wassen en weer alles wassen.naomi12 schreef:Wat doe jij qua schoonmaken?
Ik heb l lysine besteld voor Perry, hopelijk wordt zijn weerstand beter.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ik had ooit een opvanger met Giardia en kreeg toen wel het advies de hond te wassen, manden en kleedjes in de kookwas, etc. Maar de kans dat ze buiten in aanraking komen met Giardia is zó enorm groot (in ieder geval als je op plekken komt waar veel honden komen) en het is dusdanig besmettelijk, dat ik eigenlijk ook denk dat dat niet veel uitmaakt.duitse herder schreef:Mijn dierenarts deed er ook wel wat luchtig over. Ik heb vandaag alles gewassen (knuffels, kleedjes, bakken). Zaterdag ook maar de honden wassen en weer alles wassen.naomi12 schreef:Wat doe jij qua schoonmaken?
Ik heb l lysine besteld voor Perry, hopelijk wordt zijn weerstand beter.
Mila bleek toen ook besmet en is ook behandeld, maar heeft er nooit een dag diarree of andere symptomen van gehad. Ik zou het nu niet meer behandelen als mijn hond er geen last van heeft. Grote kans dat de hond het over een paar weken weer ergens oploopt.
- naomi12
- Zeer actief
Spaanse galgo kruising
Jara heeft een kuur van 10 dagen metrodinasol gehad en het leek over. De honden zijn tussendoor 2x gewassen, dekentjes water en voerbakken uitgekookt, andere honden 5 dagen panacur, etc.
Maar vandaag had ze weer poep met wat slijm
Dinsdag maar weer beginnen mag 5 dagen panacur, dan is het 5 dagen geleden dat ze metrodinasol heeft gehad.
Of hebben jullie betere tips? Wordt er een beetje moedeloos van
Maar vandaag had ze weer poep met wat slijm

Dinsdag maar weer beginnen mag 5 dagen panacur, dan is het 5 dagen geleden dat ze metrodinasol heeft gehad.

- ranetje
- Zeer actief
probiotica?naomi12 schreef:Jara heeft een kuur van 10 dagen metrodinasol gehad en het leek over. De honden zijn tussendoor 2x gewassen, dekentjes water en voerbakken uitgekookt, andere honden 5 dagen panacur, etc.
Maar vandaag had ze weer poep met wat slijm![]()
Mee beginnen als je bijna klaar bent met de kuur.
- naomi12
- Zeer actief
Spaanse galgo kruising
Dankje! Maar krijgt ze al een maand of 2. En ze krijgt echina force en darm enzymen.ranetje schreef:probiotica?naomi12 schreef:Jara heeft een kuur van 10 dagen metrodinasol gehad en het leek over. De honden zijn tussendoor 2x gewassen, dekentjes water en voerbakken uitgekookt, andere honden 5 dagen panacur, etc.
Zit er trouwens kwaliteits verschil tussen probiotica merken?
Ben begonnen met puur. Maar dat moest eerst 15 minuten weken in water en op een lege maag gegeven worden.
Nu probiotica plus van frama. Dat kan gewoon over het voer, veel makkelijker. Maar werkt dat ook net zo goed?
- ranetje
- Zeer actief
Geen idee.naomi12 schreef:Dankje! Maar krijgt ze al een maand of 2. En ze krijgt echina force en darm enzymen.ranetje schreef:probiotica?naomi12 schreef:Jara heeft een kuur van 10 dagen metrodinasol gehad en het leek over. De honden zijn tussendoor 2x gewassen, dekentjes water en voerbakken uitgekookt, andere honden 5 dagen panacur, etc.
Zit er trouwens kwaliteits verschil tussen probiotica merken?
Ben begonnen met puur. Maar dat moest eerst 15 minuten weken in water en op een lege maag gegeven worden.
Nu probiotica plus van frama. Dat kan gewoon over het voer, veel makkelijker. Maar werkt dat ook net zo goed?
Ik gaf over het voer.
Die van Puur
-
- Zeer actief
Perry raakte op dag 3 van de panacur weer flink aan de schijt helaas. Inclusief alleen bloed poepen. 2e kerstdag langs de ranzijn voor finidiar, dat werkte goed. Vanaf oudejaars begon het helaas weer, weer dunne ontlasting. Ik heb mijn eigen da gebeld en kreeg te horen dat ze standaard 5 dagen panacur met metrobactin geven, 2 weken rust en dan weer 5 dagen panacur met metrobactin. Waarom ik vorige keer ander advies kreeg, is wel gek. Morgen wil ik ermee beginnen, alleen vergeten te vragen of ik alle pillen tegelijk moet geven of ochtend panacur en middag metrobactin. Iemand een idee?
Ik heb ook maar l glutamine besteld. Al krijgt hij al probiotica en l lysine.
- ranetje
- Zeer actief
Wat rot dat het nog steeds niet goed over isduitse herder schreef:Perry raakte op dag 3 van de panacur weer flink aan de schijt helaas. Inclusief alleen bloed poepen. 2e kerstdag langs de ranzijn voor finidiar, dat werkte goed. Vanaf oudejaars begon het helaas weer, weer dunne ontlasting. Ik heb mijn eigen da gebeld en kreeg te horen dat ze standaard 5 dagen panacur met metrobactin geven, 2 weken rust en dan weer 5 dagen panacur met metrobactin. Waarom ik vorige keer ander advies kreeg, is wel gek. Morgen wil ik ermee beginnen, alleen vergeten te vragen of ik alle pillen tegelijk moet geven of ochtend panacur en middag metrobactin. Iemand een idee?

Kreeg je dat andere advies van de vorige keer ook van je DA zelf?
-
- Zeer actief
Van de assistente, dit keer een andere assistente. Al had ik al 5 dagen panacur gegeven Ipv 3. Het had net zo goed wel kunnen aanslaan natuurlijk. Het enige fijne is dat Perry er niet ziek van lijkt te zijn. Groeit nog steeds, lijkt wel bijna uitgegroeid qua hoogte.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
dweilen met dettol of andere desinfect doet begreep ik niks tegen giardia. Maar tegen hitte kunnen ze niet, dus een stoomreiniger of dweilen met kokend water werkt wel. Iig deed ik dat tijdens onze vreselijke opvangpuppygiardiapoepoveralinhuis episode, en het is niet terug gekomen.
- naomi12
- Zeer actief
Spaanse galgo kruising
Als giardia over is, is de ontlasting daarna meteen normaal?
Of kan die dun blijven doordat de darmen beschadigd zijn ofzo?
Vind het heel lastig om te zien of het nu over is of niet. Haar ontlasting is soms gewoon normaal, maar soms ook nog blubberig.
Ze krijgt op aanraden van de stichting psyliumvezels. Wou laatst stoppen om te kijken hoe de ontlasting dan is, maar dan gaat ze meteen poep eten. Ik denk omdat ze dan meer honger heeft.
Maar goed, dan weet ik dus ook niet hoe haar ontlasting is zonder psylium.
Volgens de dierenarts is het niet nodig om daarna te testen of ze nog giardia heeft, en het is niet helemaal betrouwbaar, dus weet je het nog niet zeker...
Wat een rotziekte
Vind het heel lastig om te zien of het nu over is of niet. Haar ontlasting is soms gewoon normaal, maar soms ook nog blubberig.
Ze krijgt op aanraden van de stichting psyliumvezels. Wou laatst stoppen om te kijken hoe de ontlasting dan is, maar dan gaat ze meteen poep eten. Ik denk omdat ze dan meer honger heeft.
Volgens de dierenarts is het niet nodig om daarna te testen of ze nog giardia heeft, en het is niet helemaal betrouwbaar, dus weet je het nog niet zeker...
Wat een rotziekte

-
- Zeer actief
Goeie vraag. Hier was de ontlasting ook niet meteen goed, duurde wel even. Precies zoals je zegt, soms normaal, soms niet.naomi12 schreef:Als giardia over is, is de ontlasting daarna meteen normaal?
Wat een rotziekte
Heb me toch steeds afgevraagd of het wel helemaal over was.
Als je meer zekerheid wilt hebben, zou ik toch laten testen (met ontlasting van 3 dagen). Het rottige is alleen dat bij wijze van spreken uit de test een negatief resultaat kan komen, terwijl ze het inmiddels al weer opgelopen hebben.
Welke psyliumvezels gebruiken jullie? Ik Phytonics Clear Intestine.