Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ontwikkeling pup/plasjes in huis.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

ansmi34
geregistreerd lid
Aantal honden: 1

Ontwikkeling pup/plasjes in huis.

Ongelezen bericht door ansmi34 »

Onze Smiggy is nu ruim 8 maanden. Hij doet het keurig en is zindelijk, echter de laatste 2 dagen plast hij weer in huis. Dit zijn geen grote plasjes, maar steeds kleine plasjes. Zijn dit de hormonen die zich nu gaan ontwikkelen? Zo ja hoe kunnen we dit het beste aanpakken? Of kan er iets anders aan de hand zijn?
Laatst gewijzigd door ansmi34 op 04 dec 2019 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Ontwikkeling pup/plasjes in huis.

Ongelezen bericht door Zamunda »

Het kan ook iets anders zijn (blaasontsteking bijvoorbeeld) maar ik zou in elk geval weer even terug gaan naar vaker uitlaten en goed in de gaten houden of hij aangeeft dat hij moet plassen.
ansmi34
geregistreerd lid

Zamunda schreef:Het kan ook iets anders zijn (blaasontsteking bijvoorbeeld) maar ik zou in elk geval weer even terug gaan naar vaker uitlaten en goed in de gaten houden of hij aangeeft dat hij moet plassen.
Dank je wel. Gaan het even aankijken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Jetski
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jetski »

Ik zou het juist omkeren.
Eerst even wat urine laten nakijken en als dat goed is even weer terug naar de basis..
Nevache
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse, Tervuerense, Groenendaeler, Galgo-mix, Spaans zwabbertje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Nevache »

Waar plast ie - typische 'markeer'plekken, of in de buurt van een buitendeur bijv.?
ansmi34
geregistreerd lid

Cleva schreef:Voer je iets anders?
Wandel je minder?
Hoeveel ruimte krijgt hij in huis?
Nee, geen ander voer. 3x wandelen en tussendoor krijgt hij nog de gelegenheid om eventjes kort buiten te plassen. Binnenshuis krijgt hij alle ruimte. Hij mag overal komen, maar dit was eerder geen probleem. Merk wel dat hij het in 1 bepaalde kamer doet.

Laatst gewijzigd door ansmi34 op 05 dec 2019 06:30, 1 keer totaal gewijzigd.
ansmi34
geregistreerd lid

Nevache schreef:Waar plast ie - typische 'markeer'plekken, of in de buurt van een buitendeur bijv.?
Hij plast niet bij een buitendeur, maar in de slaapkamer.

ansmi34
geregistreerd lid

Jetski schreef:Ik zou het juist omkeren.
Eerst even wat urine laten nakijken en als dat goed is even weer terug naar de basis..
Na laten kijken zat ik ook aan te denken, maar het ziet er op het eerste oog niet troebel uit en het ruikt ook niet anders of sterker. Hij moet toch zaterdag naar de DA dus het kan geen kwaad om het mee te nemen.

Floortje
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Floortje »

Ik zou er niet te zwaar aan tillen. Inderdaad een stapje terug doen zoals anderen ook zeggen.
Rakoes had het ook laatst: Mooi zindelijk, maar toch opeens wat plasjes en zelfs een drol binnen. Ze is dezelfde leeftijd als Smiggy. Zij moest loops worden, maar wie weet dat reutjes ook wel wat "last" van hun hormonen krijgen.
Urine nakijken kan nooit kwaad natuurlijk.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Dex had het met 7 maanden. Dat was wel echt markeren steeds op een plek in de hal. Toen liet ik de kamerdeur dicht toen werd het één plek in de woonkamer (af en toe) binnen een maand was het ook weer over.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
ansmi34
geregistreerd lid

Chihuahua-paws schreef:Dex had het met 7 maanden. Dat was wel echt markeren steeds op een plek in de hal. Toen liet ik de kamerdeur dicht toen werd het één plek in de woonkamer (af en toe) binnen een maand was het ook weer over.
Hij doet echt de hele kamer, niet maar 1 plek :-(. We gaan er maar vanuit dat het de hormonen zijn, ook omdat de DA laatst aangaf dat het mogelijk is rond deze tijd.

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

ansmi34 schreef:
Chihuahua-paws schreef:Dex had het met 7 maanden. Dat was wel echt markeren steeds op een plek in de hal. Toen liet ik de kamerdeur dicht toen werd het één plek in de woonkamer (af en toe) binnen een maand was het ook weer over.
Hij doet echt de hele kamer, niet maar 1 plek :-(. We gaan er maar vanuit dat het de hormonen zijn, ook omdat de DA laatst aangaf dat het mogelijk is rond deze tijd.
Ik zou dus echt, echt, echt een plasje inleveren om na te kijken op blaasontsteking.

Heb je zelf wel eens blaasontsteking gehad?
Daar wil je niet mee rond blijven (moeten) lopen.

Ik snap niet dat zoiets niet het eerste is wat wordt nagekeken in plaats van allerlei oorzaken te gaan zitten gissen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Overal in de kamer? Direct plasje laten checken. Blaasontsteking is pijnlijk! En de kans daarop groot bij dit gedrag. Markeren (onder invloed van hormonen) doen ze op vaste plekken
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

ansmi34 schreef:
Ja het is mogelijk maar ik vond heel duidelijk markeren bij Dex en wat jij omschrijft niet. Meer als een hondje dat maar kleine plasjes kan doen en dat duid toch meer imo op blaas problemen.
En dat is idd pijnlijk daarmee zou ik niet tot zaterdag wachten maar nu langs de da en een plasje mee nemen.
Toen ik zelf blaasontsteking had voelde het alsof het in brand stond daar onder. En ik zat zelf binnen een uur nog bij de dokter. Succes.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”