Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Meedenken: wat te doen bij medisch noodgeval op Schier?
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 1
Meedenken: wat te doen bij medisch noodgeval op Schier?
Hallo allemaal,
Mijn vriend wil dolgraag op vakantie naar Schiermonnikoog met mij en Jelka (hij is daar geboren). Ik durf alleen niet, omdat daar geen dierenarts is. In Jelka's bloedlijn komen meer maagtorsies voor dan gebruikelijk, dus ik ben sowieso erg bang daarvoor, en al helemaal dat het daar gebeurt. Daar is namelijk geen dierenarts, alleen een spreekuur van een DA uit Dokkum. En dan moet je dus toekijken hoe je hond vreselijk lijdt en doodgaat...
Maar er gaan vast regelmatig mensen met honden naar Schiermonnikoog op vakantie. En er is vast weleens een medisch noodgeval geweest met zo'n hond. Hebben jullie enig idee of er opties zijn in zulke gevallen? Misschien meegemaakt of van horen zeggen? Andere tips?
Bij voorbaat dank!!
Mijn vriend wil dolgraag op vakantie naar Schiermonnikoog met mij en Jelka (hij is daar geboren). Ik durf alleen niet, omdat daar geen dierenarts is. In Jelka's bloedlijn komen meer maagtorsies voor dan gebruikelijk, dus ik ben sowieso erg bang daarvoor, en al helemaal dat het daar gebeurt. Daar is namelijk geen dierenarts, alleen een spreekuur van een DA uit Dokkum. En dan moet je dus toekijken hoe je hond vreselijk lijdt en doodgaat...
Maar er gaan vast regelmatig mensen met honden naar Schiermonnikoog op vakantie. En er is vast weleens een medisch noodgeval geweest met zo'n hond. Hebben jullie enig idee of er opties zijn in zulke gevallen? Misschien meegemaakt of van horen zeggen? Andere tips?
Bij voorbaat dank!!
-
- Zeer actief
Re: Meedenken: wat te doen bij medisch noodgeval op Schier?
Ik zou het in een groep gooien over het eiland... "alle Schierders bij elkaar" ofzo
die moet vast bestaan..
Er zullen toch huisdieren zijn daar? Waar gaan zij heen? Wat doen zij in geval van nood.
Was trouwens wel verbaast te lezen dat er geen DA is daar.. ik zie kansen
Suzanne

Er zullen toch huisdieren zijn daar? Waar gaan zij heen? Wat doen zij in geval van nood.
Was trouwens wel verbaast te lezen dat er geen DA is daar.. ik zie kansen

Suzanne
-
- Zeer actief
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Omdat die er niet is, die komt maar 1 keer per maand.Heavy schreef:Hoe kom je er nou bij dat daar geen dierenarts/ veearts is?

- dagmar88
- Zeer actief
Nou, ga daar maar niet vanuit.Lab Jelka schreef: Maar er gaan vast regelmatig mensen met honden naar Schiermonnikoog op vakantie. En er is vast weleens een medisch noodgeval geweest met zo'n hond
Vraag het ze.
https://dapdokkum.nl/praktijk/schiermonnikoog/
Wanneer u een spoedgeval heeft kunt u 24 uur per dag 7 dagen per week contact met ons opnemen. Wij kunnen dan in overleg kijken hoe wij u zo goed mogelijk van dienst kunnen zijn.
- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Ik heb daar eigenlijk nooit bij stil gestaan. Heb met mijn hond door de woestijn in Marokko gereisd maar is destijds eigenlijk nooit bij mij opgekomen dat er iets zou kunnen gebeuren en er dan geen dierenarts in de buurt zou zijn. Daar op Schier kun je zo te lezen gewoon 24 uur bellen met een spoedgeval en dan met een watertaxi erheen als het nodig is. Voor mij zou dat wel voldoende zijn. Overal kan iets gebeuren zonder dat er altijd direct een dierenarts in de buurt is.

- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
waarschijnlijk, als het echt een noodgeval is, kan je ook met een helicopter opgehaald worden.
schiermonnikoog is zo mooi en rustig. wij gaan aankomend jaar voor de 3e keer met de 4 honden naar schier.
schiermonnikoog is zo mooi en rustig. wij gaan aankomend jaar voor de 3e keer met de 4 honden naar schier.
Jemig, dat lijkt me een enorme belasting als je zo in het leven staat....
Overal kan wat gebeuren. Ik kan ook middenin het bos zijn met mijn 35 kilo zware teef, en daar gebeurt iets. Die til ik ook niet zomaar naar de openbare weg. Ik zou er iets relaxter mee omgaan als ik jou was.
Overal kan wat gebeuren. Ik kan ook middenin het bos zijn met mijn 35 kilo zware teef, en daar gebeurt iets. Die til ik ook niet zomaar naar de openbare weg. Ik zou er iets relaxter mee omgaan als ik jou was.
- Caro
- Zeer actief
PreciesMarion. schreef:Jemig, dat lijkt me een enorme belasting als je zo in het leven staat....

-
- Vaste gebruiker
Jongens, allemaal hartstikke bedankt. Als er een grote smak geld tegenaan moet worden gegooid, is dat voor ons gelukkig geen probleem (meer). Gelukkig zijn er dus opties, en kan ik mijn vriend blij maken
Dat heeft ie wel verdiend...
Enne, dat het niet gezond is om zo in het leven te staan, weet ik. Lang verhaal dat te maken heeft met mijn hechtingsstoornis. Met therapie wel wat aan te doen, maar niet voldoende. Daarom probeer ik het onder controle te houden door informatie te zoeken waardoor ik wel dingen kan doen, en niet gewoon mezelf op te sluiten met mijn hond!

Enne, dat het niet gezond is om zo in het leven te staan, weet ik. Lang verhaal dat te maken heeft met mijn hechtingsstoornis. Met therapie wel wat aan te doen, maar niet voldoende. Daarom probeer ik het onder controle te houden door informatie te zoeken waardoor ik wel dingen kan doen, en niet gewoon mezelf op te sluiten met mijn hond!
- Bonnie F
- Zeer actief
Mooi! 1-0 voor jou!

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
- Caro
- Zeer actief