Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Knap ben ik hé mama?!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Knap ben ik hé mama?!

Ongelezen bericht door Ptje »

Vind ik vanmiddag ineens een sok op mijn zitplaats.... huh? Oja, tuurlijk Ziggy zit ernaast trots te kwispelen. Heeft ie van mijn slaapkamer gepikt en in mijn zicht gelegd, nu heeft ie volgens hem wel een koekie verdiend omdat ie dat braaf ge-apporteerd heeft :I:
Kleine slimmerik.
Wie van jullie heeft nog meer verhalen over kleine ondeugende maar onschuldige streekjes van jullie hond(en). Haha stoute mag ook natuurlijk, gevalletje datdoettie anders nóóiiiiit :LOL:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Knap ben ik hé mama?!

Ongelezen bericht door Jackira »

Wat leuk dat hij dat zelf heeft bedacht :I:

Ik heb Shira geleerd dat ze de bal van Jack uit de bosjes gaat halen als hij de bal daar laat liggen. Dat scheelt me het gewurg door struiken heen om de bal te pakken.

Ze legt dan de bal heel keurig voor mijn voeten neer. Maar nu pakt ze ook steeds heel even de bal op en legt hem dan weer neer voordat ik de bal nog voor Jack weg kan schoppen. Met een allerzoetst bekkie kijkt ze me dan aan want ze heeft een koekje verdient want ze heeft tenslotte Jack z'n bal gepakt. :lol1:

Die krijgt ze dan ook want ze kijkt dan zo schattig. :I:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ptje schreef:Vind ik vanmiddag ineens een sok op mijn zitplaats.... huh? Oja, tuurlijk Ziggy zit ernaast trots te kwispelen. Heeft ie van mijn slaapkamer gepikt en in mijn zicht gelegd, nu heeft ie volgens hem wel een koekie verdiend omdat ie dat braaf ge-apporteerd heeft :I:
Kleine slimmerik.
Wie van jullie heeft nog meer verhalen over kleine ondeugende maar onschuldige streekjes van jullie hond(en). Haha stoute mag ook natuurlijk, gevalletje datdoettie anders nóóiiiiit :LOL:
Haha ja, dat kan Zus ook heel goed. Ruilen heeft ze geleerd. Dus als ze trek heeft in koekjes gaat ze op zoek naar iets om te jatten en komt voor me zitten kwispelen. Zo, je kwast, hier met die koek.
:LOL: Alles wat je ze leert kan tegen je gebruikt worden.
Ptje
Zeer actief

Ja zo leuk is dat wanneer ze zulke dingen zelf bedenken.
Als Ziggy mij het plaatselijke sufferdje gebracht heeft krijgt ie ook een koekje natuurlijk.
Als ik het dan uitgelezen heb leg ik het weg in de bak zodat ik het dan kan pakken als ik de hokken van de knagers schoonmaak.
Ziggy grijpt dan vaak zijn kans en pakt het nog een keer, trots op zichzelf koekkie?
Natuurlijk krijgt zo’n schattig snoetje het weer voor elkaar.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Danger komt dingetjes van de grond brengen ( of tafel )
Propje papier , blaadje , een hydro korrel van de plant die op de grond staat ) , een steentje , mijn schoen/ croc ..

En dan komt hij het heel demonstratief op schoot leggen
Dan zeg ik datie zo een knappe apie is , en krijgt hij knuffels , of een koekie

Z’n oma pikte als pup alles van tafel
Dan leerde ik haar dat te brengen en kreeg ze koekie
Gevolg ; ipv dat ze t niet meer deed ging ze dus expres van tafel pikken haha
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Ptje
Zeer actief

Haha Ziggy ook, kleine ondeugden zijn het ook.
Ben allang blij dat ie het niet meer verscheurd en/of kapot bijt al overkomt het hem natuurlijk wel eens perongeluk als hij een krantje niet goed vast heeft maar ach, dat zijn dingetjtes die je liefhebbend vrouwtje wel vergeeft. Moet echter wel rekening houden met voer want anders zou ik hem binnen de kortste keer kunnen rollen haha.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik verdenk Gait ervan af en toe bewust zo wild te doen dat er iets van mij op de grond valt: papier, afstandsbediening. Dan kan hij dat oprapen en aan mij geven en dan is ie weer zó trots op zichzelf! En ik ook op hem uiteraard.
Vanochtend liet ik voor we naar buiten gingen het handvat van z'n flex over de grond slepen. Die raapte hij dus ook netjes op om aan ons te geven.
Nee, koekjes krijgen ze niet, maar voor knuffels, geprezen worden en nieuwe leuke opdrachtjes doen ze heel veel :D
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Nicoline »

Colin gaat weleens in z'n bench liggen als hij wat lekkers wil, soort van bedelen 2.0 haha
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

Hier mogen ze lege bakjes vaak even uitlikken. Van de week hadden ze pens bij het eten, ik had het bakje even neergezet en wilde er wat afval in gooien. Ik pak datgene wat er in moet zie ik het bakje bewegen, Luna had besloten dat ze het bakje uit mocht likken en omdat ik niet opschoot pakte ze 'm zelf maar. Ze trekt er dan zo'n onschuldig koppie bij..
Het laatste beetje yoghurt eet ik uit het emmertje, zet het emmertje dan even op tafel, als ze vinden dat het te lang duurt voordat ze 'm krijgen ligt het emmertje ook spontaan in de mand.
Voor de rest kan vooral Balu goed aangeven wat hij wil, hij zit bij de waterbak, voerbak, voor de deur of in de voerkamer (winkeltje aan huis) voor het rek met snacks..
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”