Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Trissje...

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Trissje...

Ongelezen bericht door tycha »

Ouder maar nog steeds niet wijzer
Afbeeldingnaamloos-1456.jpg by Marenko, on Flickr
Hai :mann:
Afbeeldingnaamloos-1459.jpg by Marenko, on Flickr
Op de uitkijk
Afbeeldingnaamloos-1471.jpg by Marenko, on Flickr
Het blijft een knap kind
Afbeeldingnaamloos-1479.jpg by Marenko, on Flickr
Afbeeldingnaamloos-1501.jpg by Marenko, on Flickr
Afbeeldingnaamloos-1512.jpg by Marenko, on Flickr
Afbeeldingnaamloos-1524.jpg by Marenko, on Flickr
Afbeeldingnaamloos-1535.jpg by Marenko, on Flickr
Afbeeldingnaamloos-1559.jpg by Marenko, on Flickr
Af?! Ik glij weg mens! Jij met je af?!
Afbeelding
naamloos-1573.jpg by Marenko, on Flickr
Afbeelding
Groetjes Marja
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Trissje...

Ongelezen bericht door malinois »

Ik blijf het een hele aparte vertoning vinden zo'n korthaar, maar ze is wel een prachtige dame
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
tycha
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:Ik blijf het een hele aparte vertoning vinden zo'n korthaar, maar ze is wel een prachtige dame
Ze vindt vooral zichzelf ook heel erg prachtig :mrgreen:
Ik heb er flink aan moeten wennen na de Mechelaars, maar het is buiten het uiterlijk ook een apart soort hond qua karakter. Maar wel heel erg leuk :wink:
Afbeelding
Groetjes Marja
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ach, Trissje met haar lieve snoetje :I: Mooie plaatjes weer!
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Ze is gewoon hartstikke tevreden over zichzelf. En terecht
AfbeeldingAfbeelding
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Knap :I:
Nikki90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Hussel

Ongelezen bericht door Nikki90 »

Mooie foto's! :I:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

I am sexy and I know it :I:
dre
Zeer actief

Ongelezen bericht door dre »

Prachtige foto's :I:

En toen deed mijn hoofd: "Goh wat leuk zo'n korthaar die zie je niet zo vaak, die op woensdagavond in de training is ook...." Owh… wacht ff :oohja: :LOL:
Afbeelding
tycha
Zeer actief
Contacteer:

DeDiana schreef:Ach, Trissje met haar lieve snoetje :I: Mooie plaatjes weer!
Dank je! ze is ook echt heel lief
mosquito1980 schreef:I am sexy and I know it :I:
bram en thijs schreef:Ze is gewoon hartstikke tevreden over zichzelf. En terecht
Ja, echt ze vindt zichzelf heel erg leuk en knap, dat zie je ook vooral terug als ze een knappe reu tegenkomt :LOL:
Nikki90 schreef:Mooie foto's! :I:
sjm schreef:Knap :I:
Dank je!
Heavy schreef:Mooi met die blauwe lucht :I: ik vind haar een hele lieve zachte uitstraling hebben
Dank je! Ze is ook heel lief en zacht, met af en toe een scherp randje. Ze kan heel lief en zacht met je knuffelen.
Afbeelding
Groetjes Marja
tycha
Zeer actief
Contacteer:

dre schreef:Prachtige foto's :I:

En toen deed mijn hoofd: "Goh wat leuk zo'n korthaar die zie je niet zo vaak, die op woensdagavond in de training is ook...." Owh… wacht ff :oohja: :LOL:
Whahahaha echt zitten wij bij elkaar in de les? Wat leuk! Ik kon gisteren helaas niet, mijn man had de auto nodig :(:
Afbeelding
Groetjes Marja
dre
Zeer actief

Ongelezen bericht door dre »

tycha schreef:
dre schreef:Prachtige foto's :I:

Whahahaha echt zitten wij bij elkaar in de les? Wat leuk! Ik kon gisteren helaas niet, mijn man had de auto nodig :(:
Haha ja echt! Met Kenzi :schrik:
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

tycha schreef:Ja, echt ze vindt zichzelf heel erg leuk en knap, dat zie je ook vooral terug als ze een knappe reu tegenkomt :LOL:
Dan is het gewoon een snol dus :LOL: :LOL: :LOL:
AfbeeldingAfbeelding
tycha
Zeer actief
Contacteer:

Catho schreef:Prachtige foto's :I: Vind het echt zo'n schitterende meid ook! Vooral met die blije bek voluit rennend

Als je het vervelend vind om een fototopic met tekst te vervuilen negeer je mijn vraag maar hoor :D Maar uit persoonlijke nieuwsgierigheid (ons als voormalig Belg-eigenaren is ook een korthaar collie aangeraden), wat maakt 't karakter apart? Vind ze echt heel prachtig maar zo prikkelgevoelig als Saba hoef ik niet weer.
Ik wilde geen mechelaar meer omdat ik nu een keer een echt sociale hond wilde, waarmee ik gewoon lekker naar het strand kon en andere losloopgebieden. En ik wilde een hond waarmee ik toch wel weer iets kon trainen, het liefste reddingshond. Ik dacht dat de korthaar daar wel geschikt voor zou zijn. Maar hoeveel onderzoek en navraag je ook doet, bepaalde eigenschappen krijg je niet te horen of worden afgezwakt.
Triss was erg angstig als pup en erg geluidgevoelig (alles wat geluid maakte was eng). Na een werklijn mechelaar is dat een hele omschakeling hoe daar mee om te gaan. daarnaast is ze erg gevoelig, boos worden werkt niet, want dan ben je haar kwijt. Niet echt kwijt, maar durft dan niet meer in de buurt te komen, en doet ook echt niets meer voor je, alsof ze zwaar mishandeld is. Mijn zoon verwoorde het goed toen ze daar logeerde. Ze heeft de energie van een mechelaar, maar je kunt haar niet aanpakken als een mechelaar, want dan kun je haar een paar dagen niet meer aanraken (en dan heb ik het niet over fysiek aanpakken)
Dat was echt omschakelen voor mij. Ze wordt nu bijna vier, maar is echt heel leuk geworden, met bijna geen angsten meer (drones, onweer en vuurwerk is nog een no-go) in ieder geval levert niets meer echt paniek op, hooguit onrust.
Daarnaast is ze redelijk sociaal. Doordat ze niet heel zeker van zichzelf is, wil ze bij kleine onzekere hondjes nog wel eens bitcherig reageren. Verder spreekt ze de hondentaal heel goed, laat zich niet op de kop zitten, en is ook niet vaak onder de indruk. Maar het moet allemaal wel volgens haar regels gaan, anders verteld ze wel hoe het moet.
Als werkhond is het niet te vergelijken met een mechelaar. Mijn mechelaar zou doorgaan totdat ze dood neer viel, die moest je remmen. Triss vindt het geweldig om wat met je samen te doen. Maar als ze iets drie keer gedaan heeft, er de moeite niet van inziet, iets anders haar afleidt, de grond nat, baggerig of op een andere manier vies is, laat ze je staan :mrgreen: Doei! doe het lekker zelf!
Zoals tijdens de agility, ze vindt het echt leuk, maar het moet niet geregend hebben. want dan wil ze op sommige plekken echt niet komen. Ze is dan echt een Diva, en al ga je op je kop staan, schud je een hele zak koekjes op die plek, Nee, ik ga daar niet naar toe. :pffff:
Verder is ze echt heel lief, ligt graag tegen me aan geplakt op de bank, kan heel zacht en lief knuffelen en kopjes geven als een kat, maar ook heel vocaal als je het laat gaan. Gaan we zingen dan moet er mee gezongen worden. Dieren op tv worden weggeblaft en als dat niet mag houdt ze hele monologen en heeft altijd het laatste woord. Verder is ze kampioen in zuchten, lange zuchten met heel veel geluid, als ze zich verveeld, of gewoon als ze gaat liggen. Wij liggen regelmatig in een deuk om haar. Ik zeg wel eens "ik heb geen hond, ik heb een collie".
Apart dus, maar eerlijk gezegd zou ik, ondanks de strubbelingen die we hebben gehad in het begin, niet anders meer willen. :I:
Afbeelding
Groetjes Marja
DeDiana
Zeer actief

tycha schreef:
Catho schreef:Prachtige foto's :I: Vind het echt zo'n schitterende meid ook! Vooral met die blije bek voluit rennend

Als je het vervelend vind om een fototopic met tekst te vervuilen negeer je mijn vraag maar hoor :D Maar uit persoonlijke nieuwsgierigheid (ons als voormalig Belg-eigenaren is ook een korthaar collie aangeraden), wat maakt 't karakter apart? Vind ze echt heel prachtig maar zo prikkelgevoelig als Saba hoef ik niet weer.
Ik wilde geen mechelaar meer omdat ik nu een keer een echt sociale hond wilde, waarmee ik gewoon lekker naar het strand kon en andere losloopgebieden. En ik wilde een hond waarmee ik toch wel weer iets kon trainen, het liefste reddingshond. Ik dacht dat de korthaar daar wel geschikt voor zou zijn. Maar hoeveel onderzoek en navraag je ook doet, bepaalde eigenschappen krijg je niet te horen of worden afgezwakt.
Triss was erg angstig als pup en erg geluidgevoelig (alles wat geluid maakte was eng). Na een werklijn mechelaar is dat een hele omschakeling hoe daar mee om te gaan. daarnaast is ze erg gevoelig, boos worden werkt niet, want dan ben je haar kwijt. Niet echt kwijt, maar durft dan niet meer in de buurt te komen, en doet ook echt niets meer voor je, alsof ze zwaar mishandeld is. Mijn zoon verwoorde het goed toen ze daar logeerde. Ze heeft de energie van een mechelaar, maar je kunt haar niet aanpakken als een mechelaar, want dan kun je haar een paar dagen niet meer aanraken (en dan heb ik het niet over fysiek aanpakken)
Dat was echt omschakelen voor mij. Ze wordt nu bijna vier, maar is echt heel leuk geworden, met bijna geen angsten meer (drones, onweer en vuurwerk is nog een no-go) in ieder geval levert niets meer echt paniek op, hooguit onrust.
Daarnaast is ze redelijk sociaal. Doordat ze niet heel zeker van zichzelf is, wil ze bij kleine onzekere hondjes nog wel eens bitcherig reageren. Verder spreekt ze de hondentaal heel goed, laat zich niet op de kop zitten, en is ook niet vaak onder de indruk. Maar het moet allemaal wel volgens haar regels gaan, anders verteld ze wel hoe het moet.
Als werkhond is het niet te vergelijken met een mechelaar. Mijn mechelaar zou doorgaan totdat ze dood neer viel, die moest je remmen. Triss vindt het geweldig om wat met je samen te doen. Maar als ze iets drie keer gedaan heeft, er de moeite niet van inziet, iets anders haar afleidt, de grond nat, baggerig of op een andere manier vies is, laat ze je staan :mrgreen: Doei! doe het lekker zelf!
Zoals tijdens de agility, ze vindt het echt leuk, maar het moet niet geregend hebben. want dan wil ze op sommige plekken echt niet komen. Ze is dan echt een Diva, en al ga je op je kop staan, schud je een hele zak koekjes op die plek, Nee, ik ga daar niet naar toe. :pffff:
Verder is ze echt heel lief, ligt graag tegen me aan geplakt op de bank, kan heel zacht en lief knuffelen en kopjes geven als een kat, maar ook heel vocaal als je het laat gaan. Gaan we zingen dan moet er mee gezongen worden. Dieren op tv worden weggeblaft en als dat niet mag houdt ze hele monologen en heeft altijd het laatste woord. Verder is ze kampioen in zuchten, lange zuchten met heel veel geluid, als ze zich verveeld, of gewoon als ze gaat liggen. Wij liggen regelmatig in een deuk om haar. Ik zeg wel eens "ik heb geen hond, ik heb een collie".
Apart dus, maar eerlijk gezegd zou ik, ondanks de strubbelingen die we hebben gehad in het begin, niet anders meer willen. :I:
Leuk, ik herken wel veel van wat je schrijft :lol1:

Mila is niet zo'n diva en kan met evenveel overgave iets tien keer na elkaar doen, maar kan tegelijkertijd ook heel koppig zijn als ze iets écht niet ziet zitten - dan moet je van goede huize komen om haar te overtuigen. Ze heeft wel een vrij duidelijke mening over alles, dus ook over wat je van haar vraagt en ze is zéker geen slaafse hond, maar over het algemeen heel erg bereid om te luisteren. Ze is wel echt een hond die eerst (zelf!) denkt en dan pas doet. Het gevoelige herken ik heel erg, met correcties moet je echt heel voorzichtig zijn, Mila lijkt het echt verschrikkelijk te vinden als 'ze iets niet goed doet'. Ook het geluidsgevoelige en vocale herken ik heel erg. Met collies kun je echt hele gesprekken voeren! :LOL: Ook samen zingen en dansen ja, daar wordt ze steeds weer helemaal vrolijk en gek van :-)

Ook Mila is een stuk zelfverzekerder en minder angstig geworden met het volwassen worden. Tegenover andere honden is ze wel zelfverzekerd en sociaal, maar weet ook heel goed wat ze wil, hoe het hoort en zal nooit over zich heen laten lopen.
tycha
Zeer actief
Contacteer:

Mila is niet zo'n diva en kan met evenveel overgave iets tien keer na elkaar doen, maar kan tegelijkertijd ook heel koppig zijn als ze iets écht niet ziet zitten - dan moet je van goede huize komen om haar te overtuigen.
Triss kan trouwens ook dingen met heel veel overgave en heel veel keer achter elkaar doen, helaas zijn dat niet de dingen die ik haar graag zie doen :LOL: Diego zou ook willen dat ze daar een keer mee ophield :mrgreen:
Ze heeft wel een vrij duidelijke mening over alles, dus ook over wat je van haar vraagt en ze is zéker geen slaafse hond, maar over het algemeen heel erg bereid om te luisteren.
En inderdaad het luisteren is heerlijk, niet slaafs maar gewoon graag met je samen zijn. Heerlijk.
Ik moet overigens ook normaal lopen, ieder afwijkend loopje wordt direct aangezien als "ohhh gaan we spelen :cheer: " en dan wordt er geprobeerd in mijn schoenen, enkels, broekspijp of armen te bijten. :jank: Soms (of eigenlijk best vaak) ga ik daar in mee, en ga ik expres lopen sloffen, of springen en doe dan een potje stoeien met haar. Dus het is niet gek dat ik het niet afgeleerd krijg. :LOL:
Afbeelding
Groetjes Marja
DeDiana
Zeer actief

tycha schreef:
Mila is niet zo'n diva en kan met evenveel overgave iets tien keer na elkaar doen, maar kan tegelijkertijd ook heel koppig zijn als ze iets écht niet ziet zitten - dan moet je van goede huize komen om haar te overtuigen.
Triss kan trouwens ook dingen met heel veel overgave en heel veel keer achter elkaar doen, helaas zijn dat niet de dingen die ik haar graag zie doen :LOL: Diego zou ook willen dat ze daar een keer mee ophield :mrgreen:
Hahaha :LOL:
tycha schreef:
Ze heeft wel een vrij duidelijke mening over alles, dus ook over wat je van haar vraagt en ze is zéker geen slaafse hond, maar over het algemeen heel erg bereid om te luisteren.
En inderdaad het luisteren is heerlijk, niet slaafs maar gewoon graag met je samen zijn. Heerlijk.
Ik moet overigens ook normaal lopen, ieder afwijkend loopje wordt direct aangezien als "ohhh gaan we spelen :cheer: " en dan wordt er geprobeerd in mijn schoenen, enkels, broekspijp of armen te bijten. :jank: Soms (of eigenlijk best vaak) ga ik daar in mee, en ga ik expres lopen sloffen, of springen en doe dan een potje stoeien met haar. Dus het is niet gek dat ik het niet afgeleerd krijg. :LOL:
Haha, echt exáct Mila! Mijn andere honden kijken dan alleen maar zo van: wat doe jij nou raar? :denken: Maar Mila vindt bijna niets leuker dan rare dansjes samen doen en er een liedje bij zingen :lol1:
tycha
Zeer actief
Contacteer:

Catho schreef::LOL: Ik begin ernstig te twijfelen of er collie in Saba zit. Ze is er te groot/lomp voor hoor, maar het gedrag, hoe herkenbaar...prinsesjes.

Leuk om te lezen zo, bedankt :ok: Heel fijn dat met het volwassen worden toch de scherpe rand van die gevoeligheid er af is gegaan, dat is bij Saba nog steeds standje heftig en dat zou ik niet weer willen (ja, sowieso zal het enorm uitmaken of je de hond van pup af aan hebt natuurlijk, die luxe hebben we met haar niet). Ik vind zowel de langharen als kortharen zo leuk, de kortharen qua uiterlijk iets meer. Vooral met van die eigenwijze oren zoals Triss :I:
Als je ooit overweegt om een korthaar te nemen kijk dan goed bij welke fokker je hem haalt en welke lijnen er achter zitten. Ik weet dat er ook genoeg stabiele kortharen zijn, die veel minder problemen hebben. Wellicht dat je daarvoor wel naar het buitenland moet. Ik kan je overigens zo al vertellen waar ik geen korthaar zou halen hier in nl :wink:
Afbeelding
Groetjes Marja
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

tycha schreef: Als je ooit overweegt om een korthaar te nemen kijk dan goed bij welke fokker je hem haalt en welke lijnen er achter zitten. Ik weet dat er ook genoeg stabiele kortharen zijn, die veel minder problemen hebben.
De gevoeligheid is toch gewoon wel een raskenmerk van de collie? Ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoeld hoor, stabiel als in niet snel onder de indruk van iets (geluiden, andere honden etc.).

Aan de ene kant vind ik Vic mega gevoelig als in: opgewonden van 0 naar 100 in een nanoseconde, je hoeft maar een huppeltje te doen, in je handen te klappen, te zingen, of iets zeggen waar de woorden 'bal', 'kom' of 'eten' in voorkomt, en je hebt een gillende keukenmeid. Er ontgaat hem ook niets, moet zich met alles bemoeien. 0% geduld.
Aan de andere kant vind ik hem erg stabiel, is nergens bang voor, hersteld snel na een vervelende ervaring (hond die bijt, scooter die onverwachts rakelings langsschiet) en is redelijk sociaal naar andere honden (alleen hele drukke honden vind hij niks).
En dat blaffen... :Q:

Voordat ik het vergeet te zeggen, leuke foto's van Triss :F: Het allerleukste aan haar vind ik toch wel haar oren haha.
Nevache
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse, Tervuerense, Groenendaeler, Galgo-mix, Spaans zwabbertje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Nevache »

Wat een heerlijke foto's!
En ik lees met plezier hoe je over haar schrijft :-)
tycha
Zeer actief
Contacteer:

De gevoeligheid is toch gewoon wel een raskenmerk van de collie? Ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoeld hoor, stabiel als in niet snel onder de indruk van iets (geluiden, andere honden etc.).
Gevoeligheid is niet erg. Geluidgevoeligheid hoort bij het ras, en is er van oudsheid ingefokt omdat ze op grote afstand nog steeds de geluidsaanwijzingen van de baas op moesten kunnen volgen.
Triss was verre van stabiel toen ze jong was. Een blaadje wat uit de boom viel kon haar al van slag maken, een plastic zakje van van tafel viel was genoeg om haar in paniek op de bank te laten springen. Alles wat geluid maakte was eng. Bij Triss is het allemaal goed gekomen, of dat aan ons te danken is, of dat zoals de fokker zegt het vanzelf goedkomt als ze ouder zijn, durf ik niet te zeggen. Maar er zijn ook collies die daar geen last van hebben als ze jong zijn. Volgens mij is Victor daar ook wel een voorbeeld van ;)
Afbeelding
Groetjes Marja
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”