Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rottweiler op 'Rassenliste'?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Rottweiler op 'Rassenliste'?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Van zo'n mongool hoef ik al geen hond.

Sowieso geen rotkwijler meer. Ik heb verschrikkelijk veel geluk gehad met mijn kruisingen.
Niet dat die allemaal even makkelijk waren en stuk voor stuk godsallejezus dom :mrgreen: , maar wel sociaal.
De eerste twee echte goedzakken, Niko piepelde me graag. Die kon je nergens mee weg laten komen, geen privileges geven en binnenshuis altijd de kans geven om weg te lopen als hem wat niet aanstond. Dat deed hij dan ook pruttelend, in plaats van sneppen.
Ik ben veel liever hondenmama dan politieagent.
Hij is in z'n laatste uur nog bijna te grazen genomen door een jonge rottweiler. Even later viel die de dierenarts herhaaldelijk zonder reden aan.

Het zijn in de regel onbetrouwbare, niet te lezen, mensdominante kutbeesten. Vals heet dat hier thuis.
Ik lig er geen seconde van wakker als je ze achter een deugdelijk hek moet houden en je alleen nog met muilkorf in de openbare ruimte mag begeven. Graag.
dagmar88
Zeer actief

Het zijn of sukkels of sekreten ja.

Denk ook dat wat je tegenwoordig op straat ziet minder aangenaam uitgepakte kruisingen of broodfoksels zijn.
In elk geval weinig rastypisch.
M'n oude buurt werd er door geterroriseerd :roll: Samen met de duitsers en een kangal gaven die meer overlast dan de hele klapkakenriedel bij elkaar.
En dan met een borstelende, fixerende reu achter je reet aan blijven rennen omdat ie wil spelen.

Trouwens, 25+ jaar geleden ook al. Toen waren duitse herders en rottweilers de tokkenvolkhonden en nu zijn ze op hun retour.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik ben als de dood voor rottweilers. Zowel rondom de honden als rondom mij. De keren dat er een happerig werd was het meteen zo extreem geweldadig. De keer dat een hond voor mijn ogen doodgebeten werd was dat ook door een rottweiler. Ik heb het er dus niet zo op. Zeker de reuen vind ik griezels.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Als ze hem op de lijst willen zetten dan zal het wel nodig zijn, is er heus wel t nodige gebeurt :hmmm:
S@ndr@
Zeer actief

Meestal wel ja, de stiff upperlip.. :wink: maar goed, bij Rottie`s kun je twee kanten op, en die ene kant is niet leuk niet
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Nanna schreef:En zullen we alsjeblieft weer terugfokken naar het ouderwetse boerentype?
Afbeelding
Dat is er nog wel hoor. Op m'n voormalige KNPV club liep er eentje (die zich overigens een slag in de rondte dekt....), IPO en KNPV getraind, niet zo'n opgeblazen log bakbeest, en ook nog sociaal naar andere honden en mensen.

Bij de politie van Baden-Württemberg gebruiken ze overigens al geen Rottweilers meer omdat ze al op de lijst in Beieren staan en ze daar ook inzetbaar moeten zijn.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Die zijn er zeker nog. Onderstaand is eentje bij ons de club.

Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Nanna schreef:Ja, hondenclub.
Ga eens naar een show.
Nee, liever niet, sorry ;-)
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Gos schreef:
Nanna schreef:Ja, hondenclub.
Ga eens naar een show.
Nee, liever niet, sorry ;-)
Idem :hmmm:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind dit soort rottweilers het mooist.

Afbeelding
Afbeelding
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Wat mij betreft gooien ze alles wat ze wel belieft op die rassenliste. Inclusief de Mastiff en de hele santekraam. Ik blijf er wel weg en wat ik in mijn eigen omgeving tegenkom aan hondenpopulatie in combinatie met eigenaar scan ik zelf wel qua betrouwbaarheid.
Vooralsnog loop ik om voor een mevrouw met vier airedale terriërs en iemand anders met een langharig herder geval. Ongeacht of die honden op een of ander lijstje belanden staan ze op mijn niet betrouwbare honden- en eigenarenlijst en daar vertrouw ik op.
ceciel
Zeer actief

Hier wordt hij dan wel weer opgegeten door een rottweiler Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ja, nee. Er hoeft niet altijd een tegenoffensief ingezet te worden.
Natuurlijk bestaan er leuke.
ceciel
Zeer actief

dagmar88 schreef:Ja, nee. Er hoeft niet altijd een tegenoffensief ingezet te worden.

Je hebt gelijk. Misschien inderdaad zelfs liever geen tegenoffensief, niet ten opzichte van de rottweiler, de mastiff etc. Maak het maar moeilijk dan blijven de droevige wannabee eigenaren hopelijk op afstand. Hopelijk begint die doelgroep helemaal niet aan wat voor hond dan ook.
dagmar88
Zeer actief

ceciel schreef:
dagmar88 schreef:Ja, nee. Er hoeft niet altijd een tegenoffensief ingezet te worden.

Je hebt gelijk. Misschien inderdaad zelfs liever geen tegenoffensief, niet ten opzichte van de rottweiler, de mastiff etc. Maak het maar moeilijk dan blijven de droevige wannabee eigenaren hopelijk op afstand. Hopelijk begint die doelgroep helemaal niet aan wat voor hond dan ook.

Die van mij hebben nogal bekijks. Dat staat in de vensterbank te raamhoereren en iedereen vindt het schitterend.
Dan willen ze dus ook een husky, want hij is zo prachtig en die pup zo schattig.
Ik zeg altijd dat het de leukste honden ter wereld zijn. Alleen luisteren ze niet, moet je vijf dagen per week sporten omdat ie anders je arm uit de kom trekt en ga maar vast op zoek naar een huishoudster.
"Kijk voor de grap maar eens naar binnen".

:LOL: Dan hoeft het dus niet meer.
ceciel
Zeer actief

dagmar88 schreef:
ceciel schreef:

Die van mij hebben nogal bekijks. Dat staat in de vensterbank te raamhoereren en iedereen vindt het schitterend.
Dan willen ze dus ook een husky, want hij is zo prachtig en die pup zo schattig.
Ik zeg altijd dat het de leukste honden ter wereld zijn. Alleen luisteren ze niet, moet je vijf dagen per week sporten omdat ie anders je arm uit de kom trekt en ga maar vast op zoek naar een huishoudster.
"Kijk voor de grap maar eens naar binnen".

:LOL: Dan hoeft het dus niet meer.
Ik doe het godverdomme helemaal fout. Er is hier een heuse fanclub ontstaan en ondanks dat ik vertel dat de muren en plafonds eens per week met een sopje dienen te worden afgenomen roepen alle beagle eigenaren dat Styx toch zo braaf luistert en dat dat met een beagle echt niet mogelijk is bijvoorbeeld. Of iedereen met een uitvallende, vechtende, trekkend aan de riem of banenen in de oren hebbende hond dat die Styx toch zo super makkelijk is. Jaja, kant en klaar zonder inspanning worden die Styxen afgeleverd :Q:
dagmar88
Zeer actief

Laatst na tien kilometer 75 kilo trekken. Roept zo'n kerel met een zelfgenoegzame smoel "Kijk, die loopt dus wel gewoon netjes he!"

:LOL: :19:
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

dagmar88 schreef:Laatst na tien kilometer 75 kilo trekken. Roept zo'n kerel met een zelfgenoegzame smoel "Kijk, die loopt dus wel gewoon netjes he!"

Afbeelding :19:
24 km hardgelopen in de Veluwe: 'hoe heb je jouw husky zo getraind, dat hij los kan?'
:mrgreen:
S@ndr@
Zeer actief

laeken schreef:Ik vind dit soort rottweilers het mooist.

Afbeelding
Die is inderdaad wel prachtig :I:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”