Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Baby in kritieke toestand (overleden)
Moderator: moderatorteam
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Re: Baby in kritieke toestand
https://www.ad.nl/binnenland/baby-in-kr ... ~a42530be/
Er staat dat er dus al een eerder een ernstig bijt incident was.....
- GoldenGizmo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 1
Misschien lees ik niet goed, maar ik zie dat niet staan? Wel wordt er heel verwarrend in ditzelfde bericht vermeld dat er in dezelfde plaats ook een familiedrama (vrouw en baby dood) is gebeurd, en er in Rotterdam onlangs ook een bijtincident is geweest (maar door 3 honden, niet deze hond)Desi&Bibi schreef:https://www.ad.nl/binnenland/baby-in-kr ... ~a42530be/
- Tineke
- Zeer actief

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
Jeetje verschikkelijk
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: Baby in kritieke toestand (overleden)
Of niet. Deze grootvader is ook niet van plan zijn hond weg te sluitenNanna schreef:Acht maanden oud en dan al dood...
De hond die beet was van de grootouders, wat zullen die zich ook schuldig voelen.
Wat een verdrietige uitkomst voor alle partijen.

- Lucia
- Zeer actief
Ik denk dat je wel mag aannemen dat de grootouders hier ook kapot aan gaan.
Hond is ingeslapen.
Vreselijk, voor alle partijen.
Hond is ingeslapen.
Vreselijk, voor alle partijen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Wat verschrikkelijk 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Afschuwelijk verhaal.. hoe ga je daar als gezin uitkomen? Ik zou het heel moeilijk vinden om na zoiets weer bij (schoon)ouders op t kerstdiner te zitten
heftig hoor.

- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
De ouders waren zelf ook aanwezig.sbientje schreef:Afschuwelijk verhaal.. hoe ga je daar als gezin uitkomen? Ik zou het heel moeilijk vinden om na zoiets weer bij (schoon)ouders op t kerstdiner te zittenheftig hoor.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
- Zeer actief
Dit soort dingen kent alleen maar verliezers, triest
heel erg triest

- Sassy
- moderator
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 4
Afschuwelijk verhaal, maar soms begrijp je mensen toch ook gewoon niet.
Mij belde laatst iemand met een soortgelijk probleem, opa en oma moeten de baby van net enkele maanden oud opvangen omdat dochter erg ziek is, hond heeft een keer naar de baby gebeten, gelukkig geen schade aan het kindje.
Duidelijk dat de hond en het kind samen in een huis geen veilige optie is
Lang aan de telefoon gehangen, maar werkelijk waar, alle mogelijke oplossingen die ik voorstelde werden meteen van tafel geveegd (muilkorf, buitenren bouwen, hond apart zetten, hond in de bench als baby er is, gedragstherapeut erbij halen, evt. herplaatsen, waarbij ik ze best wilde helpen zoeken naar een geschikt gezin).
Maar nee, dat kon allemaal niet, ze wilde alleen maar het liefste dat ik de hond stante pede kwam ophalen, maar dat gaat niet, ik heb er op dit moment al 6, en dan nog een volwassen hond erbij
, je weet niet hoe dat uitpakt, en we hebben ook gezegd we gaan minderen de komende jaren, alles wat door ouderdom of ziekte wegvalt komt niks nieuws voor.
Mensen verwachten dus zonder er zelf ook maar enige moeite te doen een pasklare oplossing van een vreemde...
Ik hou mijn hart vast voor dat kindje
Mij belde laatst iemand met een soortgelijk probleem, opa en oma moeten de baby van net enkele maanden oud opvangen omdat dochter erg ziek is, hond heeft een keer naar de baby gebeten, gelukkig geen schade aan het kindje.
Duidelijk dat de hond en het kind samen in een huis geen veilige optie is

Lang aan de telefoon gehangen, maar werkelijk waar, alle mogelijke oplossingen die ik voorstelde werden meteen van tafel geveegd (muilkorf, buitenren bouwen, hond apart zetten, hond in de bench als baby er is, gedragstherapeut erbij halen, evt. herplaatsen, waarbij ik ze best wilde helpen zoeken naar een geschikt gezin).
Maar nee, dat kon allemaal niet, ze wilde alleen maar het liefste dat ik de hond stante pede kwam ophalen, maar dat gaat niet, ik heb er op dit moment al 6, en dan nog een volwassen hond erbij

Mensen verwachten dus zonder er zelf ook maar enige moeite te doen een pasklare oplossing van een vreemde...

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
InderdaadCleva schreef:Niet. En terecht.sbientje schreef:Afschuwelijk verhaal.. hoe ga je daar als gezin uitkomen?
Je hebt toch ook gewoon gefaald?
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat erg. Maar komt vaak voor ja. Dit topic, een ander topic waar het kindje al is gebeten in het hoofd en opa de hond niet weg wil sluiten, jouw verhaal en zo zijn er vast velen meerSassy schreef:Afschuwelijk verhaal, maar soms begrijp je mensen toch ook gewoon niet.
Duidelijk dat de hond en het kind samen in een huis geen veilige optie is![]()
Maar nee, dat kon allemaal niet, ze wilde alleen maar het liefste dat ik de hond stante pede kwam ophalen, maar dat gaat niet, ik heb er op dit moment al 6, en dan nog een volwassen hond erbij, je weet niet hoe dat uitpakt, en we hebben ook gezegd we gaan minderen de komende jaren, alles wat door ouderdom of ziekte wegvalt komt niks nieuws voor.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Niet dat het al te veel uitmaakt, want de uitkomst is hetzelfde, maar het ging om een herdershond.
-
- Zeer actief
tja nou dan zijn ze hier gelijk even wat milder ,.. want geen ****:(: maar goed, de uitkomst is hetzelfde ja, onwijs triest
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is jouw invulling.S@ndr@ schreef:tja nou dan zijn ze hier gelijk even wat milder ,.. want geen ****:(: maar goed, de uitkomst is hetzelfde ja, onwijs triest
Maakt voor mij niks uit hoor, enorm triest en ja een baby is kwetsbaar, daar is geen “kaakkracht” voor nodig.
Het andere topic hier over hond en kind ging ook over een herder
-
- Zeer actief
nou ( het wordt alle keren genoemd ras, dus blijkbaar maakt het uit en als het een HR hond was geweest dan gaan er weer een paar los, ga me niet vertellen dat het je niet is opgevallen, mensen als Rocco komen zo weer uit hun hoek geklauterd
) en t is inderdaad net zo triest daarin maakt het geen zak uit

- dagmar88
- Zeer actief
Het is maar net tot welk niveau je je wenst te verlagen.S@ndr@ schreef:mensen als Rocco
- Tineke
- Zeer actief
Het maakt voor de uitkomst en het verdriet niets uit natuurlijk om wat voor ras het gaat.
Het is in Nederland wel het tweede dodelijke bijtincident met een kind en herder.
In Hoofddorp is toen een 3 jarig kind doodgebeten door een mechelaar.
Als die HR lijst weer eens tevoorschijn komt zal het mij niet verbazen als de herder erbij komt te staan.
Tenminste de Duitse en de Mechelaar.
Het vreemde is wel dat ik ze in het dagelijkse leven helemaal niet zo veel tegenkom terwijl er naar mijn idee best wel wat gefokt worden.
Het is in Nederland wel het tweede dodelijke bijtincident met een kind en herder.
In Hoofddorp is toen een 3 jarig kind doodgebeten door een mechelaar.
Als die HR lijst weer eens tevoorschijn komt zal het mij niet verbazen als de herder erbij komt te staan.
Het vreemde is wel dat ik ze in het dagelijkse leven helemaal niet zo veel tegenkom terwijl er naar mijn idee best wel wat gefokt worden.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- dagmar88
- Zeer actief
Tineke schreef: Het vreemde is wel dat ik ze in het dagelijkse leven helemaal niet zo veel tegenkom terwijl er naar mijn idee best wel wat gefokt worden.

Ben er op korte tijd volledig op afgeknapt.
Van de week nog met open mond zitten kijken hoe zo'n hond met verschrikkelijke achterhand naast de fiets liep.
"Hij komp de heule dag se benz nie meer uit!"

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Niet heel gek. De stamboomloze herders uit de africhting worden voor 200-500) verkocht, als je betaalt mag de pup mee en bij voorkeur rond de 5-6 weken.dagmar88 schreef:Tineke schreef: Het vreemde is wel dat ik ze in het dagelijkse leven helemaal niet zo veel tegenkom terwijl er naar mijn idee best wel wat gefokt worden.In Vlissingen is het de nieuwe stafford. En stuk voor stuk lijers, de duiters. Als in echt gevaarlijk, naar mens en hond.
Ben er op korte tijd volledig op afgeknapt.
Van de week nog met open mond zitten kijken hoe zo'n hond met verschrikkelijke achterhand naast de fiets liep.
"Hij komp de heule dag se benz nie meer uit!"In zo'n lichaam kan onmogelijk een stabiele geest huizen.
En ja er zijn ook goede fokkers, maar helaas voldoet een groot deel aan bovenstaande beschrijving
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
In mijn dorp en omstreken zijn herders al jarenlang de pikverlengers van dienst. Staffords, molossers en aanverwanten zie je hier net amper.Tineke schreef:Als die HR lijst weer eens tevoorschijn komt zal het mij niet verbazen als de herder erbij komt te staan.
Ik ken maar één Duitser die niet uitvalt, overmatig blaft of nerveus gedrag vertoont en ik ken meer Mechels die al in een hand hebben gehapt dan border collies in een broekspijp.
Er zitten best wat bijzondere exemplaren tussen.
-
- Zeer actief
Goh, ik voorzie een flink probleem voor alle mensen die wel goed met hun herder omgaan en die wel weten wat en waar te kopen, maak je borst maar nat dan komende jaren.
Hier zie ik trouwens voornamelijk prachtige mooie herders uit het buitenland en vaak nog leuk sociaal ook
Hier zie ik trouwens voornamelijk prachtige mooie herders uit het buitenland en vaak nog leuk sociaal ook

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Het hele fok- en verkoopcircuit van de herders is niet iets van de laatste jaren. Dat is al decennia zoS@ndr@ schreef:Goh, ik voorzie een flink probleem voor alle mensen die wel goed met hun herder omgaan en die wel weten wat en waar te kopen, maak je borst maar nat dan komende jaren.
-
- Zeer actief
als steeds meer mensen er last van krijgen dan is er toch ergens een verandering gaande, en laat me raden, de mensen misschien die ze kopen